Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
24 mei 2012 06:04 h
Poker Termen die je niet weet

Royal Flush
Royal Flush
20 november 2009 14:07 h
wat is een BigBet nou precies? (ben net begonnen aan cashgamen ipv al die SNG's)
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Straight Flush
Straight Flush
20 november 2009 14:11 h
Pokertracker geeft je winrate aan in Big Bets per 100 handen. Een Big Bet is hier 2 big blinds. Dit komt volgens mij uit het limit verleden van pokertracker. Normaal geef je je winrate gewoon aan in big blinds /100.
Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
One Pair
One Pair
7 december 2009 17:57 h
Als ik in Holdem Manager tussen mijn gespeelde handen kijk, zie ik ook bbs staan (tussen '$' en 'EV $ Diff' in). Wat betekent dat bbs?
Straight
Straight
7 december 2009 18:52 h
Sander1986 posted
Als ik in Holdem Manager tussen mijn gespeelde handen kijk, zie ik ook bbs staan (tussen '$' en 'EV $ Diff' in). Wat betekent dat bbs?

dat betekent volgens mij het aantal big blinds dat je hebt gewonnen/verloren.
Kennis is macht, zelfkennis een luxe
One Pair
One Pair
7 december 2009 19:09 h
bobross1 posted
Sander1986 posted

dat betekent volgens mij het aantal big blinds dat je hebt gewonnen/verloren.

Dat lijkt inderdaad wel te kloppen als ik naar de stats kijk. Bedankt.
One Pair
One Pair
14 januari 2010 15:37 h
Over Continuation Bet en Donkbet.

Wanneer noemt HEM iets een continuation bet? Moet degene die die bet maakt daarvoor in positie zitten, of wordt het ook een cbet genoemd wanneer hij doorbet maar niet in positie zit?

En wanneer noemt HEM iets een donkbet? Moet degene die de move maakt uit positie zitten, of wordt het ook een donkbet genoemd wanneer je tegen de preflopraiser in bet maar wel in positie zit?
Royal Flush
Royal Flush
14 januari 2010 15:48 h
Sander1986 posted

Wanneer noemt HEM iets een continuation bet? Moet degene die die bet maakt daarvoor in positie zitten, of wordt het ook een cbet genoemd wanneer hij doorbet maar niet in positie zit?

En wanneer noemt HEM iets een donkbet? Moet degene die de move maakt uit positie zitten, of wordt het ook een donkbet genoemd wanneer je tegen de preflopraiser in bet maar wel in positie zit?

een continuation bet is als degene die Preflop raist op de flop een bet maakt. hij "continued" met actie. heeft niets met positie te maken.

een donkbet is als iemand preflop een raise calle, en dan bet voor de initial raiser (de preflop raiser dus) aan de beurt is.
Interview Time2Cash
One Pair
One Pair
15 januari 2010 11:51 h
Dat is duidelijk. Bedankt.
Royal Flush
Royal Flush
20 januari 2010 13:46 h
wat is Fold Equity nou precies gedetailleerd?
Interview Time2Cash
Four of a Kind
Four of a Kind
20 januari 2010 14:03 h
Op de wikipedia staat het wel gedetailleerd uitgelegd (moet je vooral even op die links onderaan klikken): http://en.wikipedia.org/wiki/Fold_equity
Flush
Flush
31 maart 2010 14:23 h
Geweldig! Heel bruikbaar ^O^
Ik speel poker op http://nl.888poker.com/
Royal Flush
Royal Flush
31 maart 2010 16:10 h
Collin B. posted
Sander1986 posted

een continuation bet is als degene die Preflop raist op de flop een bet maakt. hij "continued" met actie. heeft niets met positie te maken.

een donkbet is als iemand preflop een raise calle, en dan bet voor de initial raiser (de preflop raiser dus) aan de beurt is.

Geinig dat je die vraag op de vorige pagina hebt gesteld en het antwoord bovenaan die pagina al stond
Interview met MetalEd
(before I took an arrow to the knee)
Flush
Flush
6 april 2010 14:20 h
Ik vond deze site online.
http://www.pokertips.org/glossary/viewall.php
Aangezien de meeste termen toch in het Engels blijven ipv vertaald worden (correct me if I'm wrong please , dacht ik dat deze lijst wel handig was.
Royal Flush
Royal Flush
6 april 2010 18:44 h
^^^ daar zullen ze blij mee zijn ^^^
Interview met MetalEd
Flush
Flush
7 april 2010 10:23 h
Ik hoop het.
Ik begon gisteren door de lijst te gaan, maar bij het einde van de letter 'b' zat mijn kop al helemaal vol!
Vandaag 'c' en 'd'
Royal Flush
Royal Flush
14 mei 2010 12:42 h
Hoor af en toe de term "RIO" vallen. Volgens mij bedoelen ze een bepaalde handrange maar weet niet welke.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Royal Flush
Royal Flush
14 mei 2010 12:59 h
Frenk-E posted
Hoor af en toe de term "RIO" vallen. Volgens mij bedoelen ze een bepaalde handrange maar weet niet welke.

ROI?
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
14 mei 2010 13:11 h
Frenk-E posted

Reverse Implied Odds handen.
Dus bijvoorbeeld AJ tegen een EP opener op Axxxx, kost je gewoon vaak geld, terwijl je denkt dat je TP met redelijke kicker hebt. Oppassen dus.
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
Royal Flush
Royal Flush
14 mei 2010 13:27 h
qoNtrol posted
Frenk-E posted

Dus bijvoorbeeld AJ tegen een EP opener op Axxxx, kost je gewoon vaak geld, terwijl je denkt dat je TP met redelijke kicker hebt. Oppassen dus.

Is Reverse(d?) Implied Odds ook bv:
Dat je bepaalde outs NIET mee moet rekenen omdat dat juist de andere helpt?

zoals dit handje?

***** Hand History for Game 9047994965 *****
$10 USD NL Texas Hold'em - Monday, March 22, 16:45:01 EDT 2010
Table Table 167835 (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 3: Dikvetwijf ( $10.50 USD )
Seat 6: GenaKrocodil ( $16.25 USD )
Seat 1: Pedde9 ( $14.07 USD )
Seat 5: dudss ( $11.44 USD )
Seat 2: pileee2 ( $11.15 USD )
Seat 4: triandt ( $23.29 USD )
GenaKrocodil posts small blind [$0.05 USD].
Pedde9 posts big blind [$0.10 USD].
pileee2 posts big blind + dead [$0,15].
** Dealing down cards **
Dealt to Dikvetwijf [ 4d 4h ]
pileee2 checks
Dikvetwijf calls [$0.10 USD]
triandt raises [$0.70 USD]
dudss folds
GenaKrocodil folds
Pedde9 folds
pileee2 calls [$0.60 USD]
Dikvetwijf calls [$0.60 USD]
** Dealing Flop ** [ 2h, 3h, 5s ]
pileee2 bets [$0.10 USD]
Dikvetwijf calls [$0.10 USD]
triandt calls [$0.10 USD]
** Dealing Turn ** [ 4s ]
pileee2 checks
Dikvetwijf bets [$1.85 USD]
triandt calls [$1.85 USD]
pileee2 folds
** Dealing River ** [ Ts ]
Dikvetwijf checks
triandt bets [$5 USD]
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
Dikvetwijf folds
triandt does not show cards.
triandt wins $10.99 USD

Hier call ik die 10 cent voor m'n 4 te hitten, terwijl dat een straat maakt dan voor degene die een aas heeft.

Heet dat dan ook Reversed implied odds?
Interview met MetalEd
Royal Flush
Royal Flush
14 mei 2010 13:48 h
Situatie de Ed beschrijft is volgens mij wel een voorbeeld van een RIO situatie.

qoNtrol posted
Frenk-E posted

Dit klopt niet helemaal volgens mij. RIO situaties zijn situaties waarbij je niet uit kunt gaan van implied odds, omdat veel van jouw outs, outs voor villain kunnen zijn die jou beaten. Bijv als je 46o op een 5s6s7x board hebt, kun je er bij het berekenen van je odds niet vanuit gaan dat een 8 goed voor jou is, omdat iedereen met een 9 dan een betere straat heeft. En 3s en 8s geven iemand mogelijk een flush. Je lijkt dus goede (implied) odds te krijgen om de callen en dik te winnen van iemand die bet met een overpair, maar feitelijk is dit niet zo. Iemand met een overpair zal namelijk vaak geen bets meer gaan callen als de 8 of de 3e flush kaart valt. Je kunt er dus bij het berekenen van je implied odds niet vanuit gaan dat iemand jou zo zal stacken.

888poker bonus