Geen afbeelding
U bent niet ingelogd.
   Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
12 december 2017 15:02 h
[$3,5 18m t] AQo multiway. Lost

Four of a Kind
Four of a Kind
7 september 2014 21:51 h

Hand History for Game 1111111111 (Poker Stars)
Tourney Hand NL Texas Hold'em - Sunday, September 07, 03:13:05 ET 2014
Table 966949217 1 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: Player1 ( 2420 ) - VPIP: 16, PFR: 12, 3B: 17, AF: 1,0, Hands: 25
Seat 2: Hero ( 1455 ) - VPIP: 17, PFR: 15, 3B: 6, AF: 2,8, Hands: 838
Seat 3: Player3 ( 1350 ) - VPIP: 9, PFR: 9, 3B: 5, AF: 2,5, Hands: 164
Seat 5: Player5 ( 921 ) - VPIP: 25, PFR: 10, 3B: 10, AF: 2,0, Hands: 20
Seat 6: Player6 ( 2334 ) - VPIP: 36, PFR: 3, 3B: 0, AF: 1,0, Hands: 33
Seat 7: Player7 ( 1770 ) - VPIP: 24, PFR: 18, 3B: 0, AF: 3,0, Hands: 33
Seat 8: Player8 ( 1230 ) - VPIP: 36, PFR: 6, 3B: 0, AF: 0,0, Hands: 33
Seat 9: Player9 ( 740 ) - VPIP: 21, PFR: 6, 3B: 0, AF: 4,0, Hands: 33
Hero posts small blind [25].
Player3 posts big blind [50].
Dealing down cards
Dealt to Hero [

queen of diamonds ace of hearts
Player5 folds
Player6 calls [50]
Player7 folds
Player8 folds
Player9 calls [50]
Player1 folds
Hero calls [25]
Player3 checks

Dealing Flop

[ 2 of hearts, 5 of spades, ace of diamonds
Hero checks
Player3 bets [150]
Player6 folds
Player9 folds
Hero calls [150]

Dealing Turn

[ jack of hearts
Hero checks
Player3 bets [300]
Hero folds
Player3 wins 300
Player3 wins 500 from main pot

op zich zou ik hier de twee limpers wel willen raisen voor value, maar waarschijnlijk vond ik ingame de staksize wat vervelend van laatste villain. Daarna ben ik echt helemaal lost in deze hand. Ik zie hier de BB met vooral veel gekke handen donken. En door zijn turnbet is hij ook nog eens committed. Ik verwacht hier te vaak beat te zijn. Sterkere handen had hij echt wel anders gespeeld. Daarentegen underrep ik mijn hand ook zwaar. Clueless....
Mijn blog
18mans strategie
One Pair
One Pair
9 september 2014 03:44 h
Als ik het goed begrijp zijn de stats van Player3 (hierna P3) "VPIP: 9, PFR: 9" tight. Het is dan in beginsel te begrijpen dat je deze hand, post flop, voorzichtig ofwel passief speelt. Maar imo is het, met ongeveer 30BB's en het volgende level 50/100, het moment om agresiever te spelen.

Je zou postflop ook eventueel agressief kunnen openen. Omdat je je hand preflop hebt underrept zou je juist meer value kunnen halen.
Hoe het in de gegeven hand uiteindelijk loopt op de flop, kun je doorgaan met passief spelen en de flop alleen callen, maar wat doe je dan op de turn? Wat rept P3 zelf bij zo'n bet OOP? Juist omdat P3 zo tight is zie ik hem niet semi-bluffen op de flop (i.e. hand als x5 of x2 (lees: P3 kan preflop op de BB checken en heeft dus een range van 100%)). Het meest logisch lijkt mij: Ax, two pair of een set. Een premium hand zou hij volgens mij ook preflop hebben geraisd gelet op zijn stats. Eigenlijk fold je dus al op het moment dat hij 3/4pot bet. Want wanneer de turn-kaart geen Q of A is fold je op zijn volgende bet, terwijl hij niet improved. Natuurlijk weet je niet of hij die turnbet maakt op het moment dat je callt. Maar gelet op zijn stats, zou ik zeggen dat P3 meestal de turnbet. Als je dus de flop callt zul je de turn ook meestal (behalve bij een 2 of 5) moeten callen. In the heat of the game zou ik waarschijnlijk ook niet hier op de flop folden, maar als ik het zo bekijk is de flopcall onlogisch.

Persoonlijk denk ik dat je op het moment dat je zo'n high-ace preflop multiway callt moet weten wat je doet als je mist, wat je doet als je hit en tegen wie je wat doet. Je komt nu uiteindelijk tegen de tight P3 en als je hebt besloten om passief te spelen tegen hem, zelfs als je hit, dan heb je deze hand goed gespeeld. Je hebt immers slechts 50+150 van je stack van 1455 geinvesteerd en verloren. Dus op zich zorgt deze clueless situatie niet voor een ramp.

Door postflop zo te spelen underrep je je hand inderdaad. Maar wat is daar erg aan als je denkt dat je opponent een betere hand heeft dan jij? Zo bespaar je chips die je later (beter) kunt gebruiken. Wellicht noem je het weer scaredpoker, maar een SnG win je niet met één hand.
"Geloof me, al mijn leugens zijn gebaseerd op de waarheid."
Four of a Kind
Four of a Kind
9 september 2014 13:17 h
Thnx 4 reply alvast.

Over wat je zegt:
- Ik ben het eens met zijn range (Ax, 2p of set) en ook hoe we hem ogenschijnlijk passief spelen tegen deze villain. Villain is een nit en zie ik hier multiway niet OOP donken met een matige 2x,5x kaart. Zelfs een zwakke A (m.u.v. A5,A2) zie ik hier niet betten op zo'n ultra droog board. Kans is namelijk groot dat beide limpers iets van Ax spelen. Ik denk dus dat villain hier voornamelijk een valuerange heeft {A2x,A5x,AT-AQo,34x,25x,22,55} waarbij ook een straat mogelijk is. Misschien wat toppair met draws A3x,A4x.

Over de hand:
- ik denk dat een preflop raise naar ~215 misschien het beste is. beide limpers zie ik eenvoudig fit/fold spelen OTF waardoor ik best nog wat oppak of bij een hit gewoon stack.
- ik vind mijn flat en x/c OTF niet per se heel slecht. Wel brengt het me nu de moeilijkheden die er zijn. Om reden dat hij best een Ax hand kan defenden hier (A3-A4,A6-AJ). Hij kan daarna namelijk moeilijk doorbarrelen als ik call zonder 1) een valuehand of 2) zich te committen. Daarnaast is mijn hand gewoon te sterk. Nu hij weer doorbarrelt denk ik eigenlijk dat ik hier bijna altijd beat ben (enkel A3h en A4h zou nog doorbarrelen en heeft een hoop equity nog tegen mijn hand) en inderdaad er goedkoop vanaf kan komen.

Er komen vast meer handen waar we betere spots tegenkomen en ook denk ik een edge te hebben waardoor ik het er liever niet marginaal in krijg.

Frappant om te zien trouwens. Tegen beide andere villains is het een standaard x/r get it in denk ik.
Mijn blog
18mans strategie