Geen afbeelding
U bent niet ingelogd.
   Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
12 december 2017 15:02 h
[$3,5 18mT] AKo van SB early - spelen jullie mee?

Four of a Kind
Four of a Kind
24 april 2014 21:45 h
Spelen jullie mee? Een in mijn optiek echt SNG handje, zeker early.
We krijgen AKo van SB in 1 van de eerste handen van het toernooi. Er wordt vrolijk op los gecalled. Ik heb de stats van villains erbij gezet (pfr/vpip) (aantal handen).

Wat doen we en waarom?

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $20(BB) Replayer
Hero ($1,480)
BB ($1,500) 13/11 (65)
UTG ($1,530)
UTG+1 ($1,850) 22/12 (41)
UTG+2 ($1,440) 48/8 (41)
MP1 ($1,180)
MP2 ($1,490)
CO ($1,470) 22/17 (41)
BTN ($1,560) 25/8 (37)

Dealt to Hero

king of diamonds ace of clubs

UTG raises to $60, UTG+1 calls $60, fold, fold, fold, CO calls $60, BTN calls $60, Hero ???

Mijn blog
18mans strategie
Poker Pro
Poker Pro
24 april 2014 22:58 h
Hero raist naar 300
Four of a Kind
Four of a Kind
25 april 2014 09:44 h
'
' . ('maestroB' ? 'maestroB ' .posted : '') . '
'Hero raist naar 300
prima, waarom? of met welk doel?
Mijn blog
18mans strategie
Poker Pro
Poker Pro
27 april 2014 20:36 h
Je wil geen multiway pot spelen met AKo lijkt me, dus om het veld uit te dunnen en daarnaast om meer geld preflop in de pot te krijgen nu je nog de beste hand hebt.
Four of a Kind
Four of a Kind
5 mei 2014 12:07 h
'
' . ('maestroB' ? 'maestroB ' .posted : '') . '
'Je wil geen multiway pot spelen met AKo lijkt me, dus om het veld uit te dunnen en daarnaast om meer geld preflop in de pot te krijgen nu je nog de beste hand hebt.
Precies.

Nu jouw raisesizing. Ik heb gekozen voor groter. Twee redenen: first of all denk ik dat ik met 300 het veld misschien alsnog niet voldoende uitdun. Early levels is vaak erg callhappy en ik moet bovenal compenseren voor mijn uit positie. Tweede reden is misschien nog wel dominanter... Als ik groter raise hou ik bij 1 caller een ~potsize shove over. Daarmee kan ik dan iedere K of A gewoon schuiven.

Grabbed by Holdem Manager
NL Holdem $20(BB) Replayer
Hero ($1,480)
BB ($1,500)
UTG ($1,530)
UTG+1 ($1,850)
UTG+2 ($1,440)
MP1 ($1,180)
MP2 ($1,490)
CO ($1,470)
BTN ($1,560)

Dealt to Hero

king of diamonds ace of clubs

UTG raises to $60, UTG+1 calls $60, fold, fold, fold, CO calls $60, BTN calls $60, Hero raises to $425, fold, UTG calls $365, fold, fold, fold

FLOP ($1,050) 8 of clubs 5 of clubs 6 of hearts

Hero ???

Helaas is het de IR die enkel mijn bet called.
1) welke range geven wij hem hier?
2) wat is onze flopactie?
Mijn blog
18mans strategie
One Pair
One Pair
8 augustus 2014 19:35 h
Kun je hier als SB niet gewoon callen? Als je hier 3bet moet het een zodanige grote bet zijn dat je naar mijn mening te veel in deze hand stopt. In het beste geval zou iedereen folden en pak je 240 op. In de andere gevallen speel je OOP tegen een hand die een "zodanige grote bet" heeft gecallt en dus een loose player moet zijn wil je AKo nog de beste hand zijn (QQ+ AKs+ callt hier(?), maar ook igv 77+).
Als je hier preflop callt en connect op geen enkele manier op de flop kun je makkelijker folden en als je wel connect speel je niet voor je "hele" stack in het eerste level van de Sit & Go, wat je eigenlijk alleen met (echte) premium hands doet.

Om zo'n lastige situatie te voorkomen call ik hier en wil ik niet al te veel investeren. Bovendien is er op die manier genoeg ruimte om de pot op te pakken op meer straten, aangezien je niet meteen pot-comitted bent.
"Geloof me, al mijn leugens zijn gebaseerd op de waarheid."
Four of a Kind
Four of a Kind
13 augustus 2014 15:46 h
'
' . ('Swagger' ? 'Swagger ' .posted : '') . '
'Kun je hier als SB niet gewoon callen? Als je hier 3bet moet het een zodanige grote bet zijn dat je naar mijn mening te veel in deze hand stopt.

Scared poker imo. Met AKo hier flatcallen is hier weliswaar het minste variance (waar jij een beetje op doelt) maar daar laat je echt bakken met EV liggen. Flatrange eerder kleine pp, sc's en Ax lager dan AQs.

AKo is gewoon veel te sterk en doet het helemaal niet goed multiway, al helemaal niet OOP. Je wilt hier raisen omdat je nog early door veel meer zwak gecalled gaat worden. Daarnaast zit er ook al een hoop deaud geld in de pot die ik (inderdaad) graag oppak.

Zo early in een 18m zoek je naar spots om te dubbelen tegen de vissen en dit lijkt me een prima mogelijkheid die zich voordoet.
Mijn blog
18mans strategie