Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
24 mei 2012 05:47 h
[2$ 6max t] HU facing 3bet

Flush
Flush
22 februari 2012 22:38 h
Wederom uit mn HH. Zit hier HU tegen een matige speler. Standaard raises tot op dit moment waren minraises van BTN die villain eenvoudig foldde. Dit was de eerste keer dat hij mij cold 3bette, terwijl hij net zo goed had kunnen shoven.

Is dit een fold met A3o? Of is A3o daar een te sterke HU hand voor?
Callen lijkt me sowieso slecht, reshoven lijkt me met A3o ook niet echt je-van-het... ik zie hem niet met minder callen na zo'n 3bet.

Ik kan pre shoven, maar moet ik dan ook met m'n slechtere handen doen, want anders wordt ik wel heel snel exploitable. Nash zegt hier overigens wel een shove met 20bb, dat zou inhouden dat ik heel mijn HU game moet aanpassen HU als we al zo short zitten (wat in 99 vd 100 gevallen is met turbo's)

http://www.holdemmanager.net
NL Holdem $200(BB) Replayer Game#3999219681

tshnoIvy ($4,340) 83/17/3.0 (6hands) specifiek HU, ingame matige speler
HERO ($4,660)

HERO posts (SB) $100
tshnoIvy posts (BB) $200

Dealt to HERO

ace of clubs 3 of spades
HERO raises to $400
tshnoIvy raises to $1,400
HERO ???
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Straight Flush
Straight Flush
27 februari 2012 11:06 h
Zonder reads is dit gewoon een fold, ondanks dat je Ax hebt. Z'n raisesize lijkt bovendien erg op een goede hand, dus er is geen reden om het er hier in te gooien.

Wat betreft shoven pre, tegen een matige tegenstander die tot op dat moment niet aggro lijkt raise ik hier, je hebt namelijk een grotere edge door postflop te spelen tegen een matige tegenstander, ook HU. Nash gebruik je alleen als je denkt geen edge te hebben, en dat lijkt me niet het geval.

Staar je niet blind op charts of Nash, je edge licht in het aanpassen van je spel op het type tegenstander waar je tegen speelt, niet door maar blind te pushen.
Flush
Flush
27 februari 2012 11:34 h
Demonic posted
Zonder reads is dit gewoon een fold, ondanks dat je Ax hebt. Z'n raisesize lijkt bovendien erg op een goede hand, dus er is geen reden om het er hier in te gooien.

+1 ook mijn gedachte

Zal me niet blindstaren op charts e.d. Vraag komt voornamelijk uit het gevoel dat blinds vs stacksizes bij de turbo al snel huge zijn en dat minr al bijna geen optie meer is. Hier is 21BB stack nog van toepassing, maar dit is vaak wel de minimum waarop je binnenstroomt.

Vanaf wanneer speel je HU p/f ... 10-15BB stack?
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Straight Flush
Straight Flush
27 februari 2012 11:51 h
Je bedoelt wanneer ik push ipv raise HU?

Dat ligt eraan, tegen sommige minr ik nog met een 12x BB stack, tegen sommige push ik met 12x BB. Als spelers een hoog fold2cbet % of een laag call open % dan is er niets mis met minr. Dit omdat je in het ene geval de pot vaak preflop oppakt en in het andere geval je de pot postflop oppakt met een cbet.

Echter is dit uiteraard afhankelijk van het type hand dat je hebt. A3 heeft een lage playability postflop, maar is preflop wel sterk, dus handen als deze push ik liever met 12x BB.

Bovendien kan je altijd ook completen tegen passive tegenstanders met een hoog fold2cbet %.
Flush
Flush
27 februari 2012 12:06 h
Ok, makes sense. Villain afhankelijk dus.

Feitelijk gebruik ik "fold2cbet" of "call open" niet (staat ook niet in mijn HUD). Wat zou je adviseren als "standaard" HUD voor SNG? Welke info heb je echt nodig?

edit: call open is Vpip? fold2cbet staat er dus wel in.

Weet bijvoorbeeld dat Frenk nauwelijks een HUD gebruikt buiten Vpip/Pfr/agr hands om loose/tight vs agr/weak te zien. Ik heb naast bovenstaand cbet/fcbet/3bet/fold3bet/steal ook in mijn HUD. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik met de tweede regel een stuk minder doe.

Feitelijk check ik aan de stats of het een goed/minder goede speler is, combineer dit met evt.notes/reads, bepaal op dat beeld een mogelijke range en speel hier op terug (of niet). Dus Vpip/PFR/hands en steal daar ga ik het meest op af.

Waar kan ik op improven?

Straight Flush
Straight Flush
27 februari 2012 13:44 h
Ik gebruik ook alleen VPIP/PFR/AGR/Steal/CBet/Hands voor 3-6 handed, maar voor HU gebruik ik een andere HUD met iets meer stats. Buiten de boven genoemde heb ik HU 3bet/f2cbet/f2betfromBB/f23bet.

Een standaard HUD is afhankelijk wat je zelf wil, voor mij is het 3-6 handed genoeg om fold2cbet en call open stats etc uit de pop-up af te lezen (weet bijna wel zeker dat "call open" in de standaard pop-up staat dus die zou er bij jou ook tussen moeten staan), maar HU wil ik deze meteen bij de hand hebben.

Het gaat er niet om wat je in je HUD hebt staan, het gaat erom wat je zelf gebruikt, dus als het voor jou genoeg is om het met je huidige stats te doen, dan gebruik je die gewoon. Je kan wel kijken wel stats je niet gebruikt en die eruit gooien. Ik hou zelf van een schone tafel met weinig poespas maar dat is persoonlijk uiteraard.

Flush
Flush
27 februari 2012 14:12 h
thnx Demo.

Ik ben zelf net aan het wennen aan multitablen met meer dan 3 tafels waardoor more = less. Daarom hield ik al niet zo van die enorme pop-ups.

Over "wat voor jou werkt": ik merk dat ik nog prima weg kom in de non-HU (3-6 dus), maar HU feitelijk geen andere info uit mn HUD haal als "is agressief" "is passief" icm "snapt het spelletje wel/niet". Dus daarmee feitelijk een schatting van zijn push/call range. Op zich waardevol zat (dat is bij de hoge blinds vaak al wel genoeg aangezien je toch enkel p/f speelt) maar in situaties 20BB e.d. moet ik soms nog een beetje poker spelen ook en tegen een beetje decent villain wil ik iets meer info dan nu.

888poker bonus