Iets waar ik zelf een beetje mee zit. Ik kan het nog niet helemaal beredeneren (en mss klopt er ook wel geen zak van). Ik merkte dat ik op de 7s wel steeds beter werd maar mn ROI eigenlijk steeds een beetje aan het inzakken was. Het sample was niet super groot (ik denk iets van 500 games) maar het leek steeds een beetje lager te worden. Nu vroeg ik me af waardoor dat zou komen want ik ging immers steeds beter (en wijder) pushen naar mijn idee. Nu heb ik de volgende theorie 'verzonnen'.
Stel je pusht op de 7s echt mega goed (even goed als een reg op de 100$) je pakt dus op elke hand ongeveer de maximale EV die je kan halen. Dus je pusht BvsB ook ontzettend veel, je edge hierop is minimaal. De variantie word (logischerwijs) dan ook groter, maar doordat je een minimale edge pakt (bijvoorbeeld BvB) en welicht bust, mis je hierdoor de kans om handen te pushen waarbij je een veel grote edge had kunnen hebben. (soms hoor je spelers zeggen, dit is mss wel een +EV spot maar ik wacht op een betere kans)
Dus zou het kunnen dat als je meer/beter pusht je uiteindelijke EV/ROI lager kan zijn, omdat je veel situaties (die je later in de game had tegen kunnen komen) nu weggooit?
In cashgames heb je dit niet denk ik omdat je elke hand max EV wil. Dus ook de kleinste edges wil je hier pakken.
Een voorbeeldje erbij:
Stel je zit op de bubble met 2 uberfishes en 1 goede reg, je zit op de SB met 10bb en de reg zit bb met ook 10bb. Nu push je (als je mega goed bent) dus een wijde range en is je edge (want hij callt ook wijd) minimaal (maar wel positief). Maar als je zou folden heb je veel betere kansen omdat de fishies elkaar kunnen busten of jou mss makkelijk laten dubbelen door een slechte call te maken (of net veel te tight zijn).
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.