Flush
|
Geregistreerd op 2011-01-11
|
Ik ben zelf bezig met een flink stuk bubble strategie. In dit kader spit ik vaak door handjes van mijn HUD en het forum. Eerder hebben we zo'n "verzamel" post al eens met cashgame handen gehad. Misschien wel goed om dit te delen met jullie.
Interessant voor strategie: de bubble.
Stakes $1-$6:
$3 6max turbo
$3 6max turbo
$5 full ring
5$ full ring
$5,50 turbo
full ring
6max
$5 full ring
$2 6max turbo
$6 6max turbo
$2 full ring
full ring
full ring
Stakes $6+
$12 full ring
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
|
Royal Flush
|
Geregistreerd op 2009-11-12
|
Interresant initatief!
Alleen alle handen die ik speel zijn op de bubble
 What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
|
Moderator
|
Geregistreerd op 2008-04-27
|
Wil je dat ik hem vastzet of moeten er eerst nog meer reactie's komen en een goede strategie? Nu is het nog pover en uit het perspectief van één speler bekeken.
Yellow is The Colour. GOGO
http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
|
Flush
|
|
Een vaak voorkomende bubble situatie "3 gelijke stacks". Gisteren precies zo aan tafel.
Beide villains lijken niet al te capabel op de bubble (open limpen op de button, weinig pushen, postflop passief)
Voorbeeld t150/300, 6max turbo
villain 1: 3000 [speelt 19/6, (veel) te tight, pusht nauwelijks in deze situatie]
HERO: 3000
villain 3: 3000 [speelt 70/5, callt te veel, 1x een resteal shove van BB, vreemde lijnen postflop]
Hoe spelen we dit? (Ik maak me overigens niet zo'n zorgen om BvB situatie tegen villain 1. Die kan ik met nagenoeg ATC +Ev pushen.)
Maar als ik de BTN ben is de vis BB.
- Omdat hij vrij veel callt moet ik tighter pushen. Hiermee kom ik in de knoei met handen als K2/Q6/J8. Alles lager (op wat sc's na) moet ik folden, alles hoger kan ik met plezier schuiven.
- Iedere minraise met deze handen van mij werd ge instacalled door de vis. Vis donkbette er vervolgens ook standaard op los en ik zat met mijn "mediocre" hand (welliswaar IP) tegen een gemiste flop en een donkbet aan te kijken.
Wat doen we hier:
- Als we merken dat we een edge hebben? Kunnen we dan wat selectiever zijn in onze handen en folden we dus gewoon die "net niet handen"? Met deze blinds vond ik het gevaar om dood te bloeden daar te groot voor.
minraise is kut want fit/fold (of zit hier de sleutel?)
shove is kut want te wijde callingrange
fold is kut want blinds zijn zo hoog
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
|
Royal Flush
|
Geregistreerd op 2009-09-20
|
Ik zou wat tighter shoven ja, hoge PP zou ik openen zodat vis kan callen en hem zo extra chips afhandig maken. Verder zit jij op de bb als hij sb zit dus dan kreeg je aardig wat gratis flops waardoor je extra chips kan winnen.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
|
Straight Flush
|
Geregistreerd op 2009-10-27
|
ik zou lekker veel beuken, vissen callen over het algemeen juist licht omdat die niet weten dat jij in die situaties licht shoved.
Hey, I know a fun game! It's called 'Don't keep doubling the f*cking shortstack, idiot!'
Grinding short handed sng's
|
Flush
|
|
Broodjkaas posted ik zou lekker veel beuken, vissen callen over het algemeen juist licht omdat die niet weten dat jij in die situaties licht shoved.
dit is toch juist niet wat we willen? Licht gecalled worden als wij wijd shoven?
|
Straight Flush
|
Geregistreerd op 2007-04-13
|
Als je tegen 2 vissen op de bubble zit dan heb je vooral een edge omdat zij vaker fouten zullen maken en ze elkaar busten. Je zegt dat je denkt BvB tegen ATC te kunnen pushen en van de ander krijg je veel folds als hij in SB zit omdat hij te tight is? (begrijp ik dit goed?) In dat geval hoef je dus helemaal niet super aggro gaan lopen doen omdat je walks krijgt van de SB en dus geen grote nood hebt om chips te verzamelen via risky plays.
Raisen met 10x BB tegen visjes is sowieso al niet aan te raden omdat je vaak gecallt wordt en voordat je t weet speel je om je gehele stack postflop met een marginale hand. Overigens is K2 of Q6 helemaal geen net-niet hand, het is gewoon een slechte hand om mee te raisen. Je speelt eigenlijk maar haast maar met 1 kaart met de handen, met een slechte kicker als K2,K3 etc flop je vaak bottom of mid pair met je kicker en hier kan je obv niet meerdere straten value mee halen.
Conclusie, tegen visjes hoef je niet voor iedere chip te vechten omdat ze elkaar vaak zullen busten.
|
Flush
|
|
@Demo nou het was precies andersom. Als ik in SB, dan zat villain 1 in BB, villain 3 BTN. Dus een zeer tighte BB en een zeer loose BTN. Misschien een beetje vreemd opgeschreven.
Dus in BvB (tegen tighte villain 1) was het wel ok, maar soms limpte BTN (villain 3) of minr of shove. Die laatste schatte ik in altijd voor value te zijn.
Conclusie snap ik. Zo dacht ik dus ook.
|
Flush
|
|
Handje #1 van een lange bubble periode [$2 sh turbo] Villain speelt 43/35 over 43 handen (specifiek bubble). Als CL abused hij de bubble enorm, maar nu ik ook wat groter ben denk ik dat hij dit met de top 50% van zijn handen doet. Ik ben namelijk net gedubbeld en daardoor kom ik weer in de buurt. Nu weet ik dat ICM wise dit een fold zou moeten zijn als de CL shoved, maar omdat ik bij een double up villain zo goed als uitschakel twijfel ik omdat ik zoveel equity win bij een double up. Wie kan het even wizzen? http://www.holdemmanager.net NL Holdem $150(BB) Replayer Game#4055371087
robthefive ($3,370) HERO ($2,420) rsher ($3,210)
robthefive posts (SB) $75 HERO posts (BB) $150
Dealt to HERO
fold, robthefive raises to $3,370 (AI) HERO ???
|
Flush
|
|
Handje #2 van eenzelfde lange bubble.
Gewoon even een line-check.
Wat vinden jullie hier van een minr fold op CL en minr call op shorty? Villain schuift denk ik redelijk tight omdat ik ook evengrote stack heb, maar voor het gemak zeg ik hier {22+,A2s+,KJs+,A7o+,KQo} omdat ik heb al redelijk aggro vond. Hier doe ik het 35% tegen en daarmee ICM toch fold?
Had ik beter kunnen schuiven pre? Denk dat ik daarmee niet veel uit zijn range had genarrowd, waardoor ik nog steeds grofweg 35% zou hebben...
http://www.holdemmanager.net
NL Holdem $200(BB) Replayer Game#4055382135
rsher ($1,910)
robthefive ($3,690)
HERO ($3,400)
rsher posts (SB) $100
robthefive posts (BB) $200
Dealt to HERO
HERO raises to $455
fold,
robthefive raises to $3,690 (AI)
HERO fold
robthefive wins $1,010
|
Straight Flush
|
|
Foldzilla postedHandje #1 van een lange bubble periode [$2 sh turbo]
Villain speelt 43/35 over 43 handen (specifiek bubble). Als CL abused hij de bubble enorm, maar nu ik ook wat groter ben denk ik dat hij dit met de top 50% van zijn handen doet.
Ik ben namelijk net gedubbeld en daardoor kom ik weer in de buurt. Nu weet ik dat ICM wise dit een fold zou moeten zijn als de CL shoved, maar omdat ik bij een double up villain zo goed als uitschakel twijfel ik omdat ik zoveel equity win bij een double up.
Wie kan het even wizzen?
NL Holdem $150(BB) Replayer Game#4055371087
robthefive ($3,370)
HERO ($2,420)
rsher ($3,210)
robthefive posts (SB) $75
HERO posts (BB) $150
Dealt to HERO
fold,
robthefive raises to $3,370 (AI)
HERO ???
Als jij redelijk zeker weet dat hij met 50% pusht, dan kan je callen. Echter zou ik er niet per definitie uitgaan dat hij hier 50% pusht omdat hij eerder ook wide pushte. Er is een verschil tussen villains die wide pushen rond 10x BB en villains die ook dieper pushen ipv raisen.
A6o r/f is prima. Handen die je wel kan pushen zijn suited en/of connected zoals Axs, K6s+, Q9s+, JTs+ en hogere Ax handen zoals A9+ (mits BB tight is in deze situatie, wat hij denk ik wel is aan de hand van jou bovenstaande post). Let wel, push hier alleen (ipv raise) als je vaak gerestealt wordt door een van beide, anders is de optimale lijn r/f.
|
Flush
|
|
Villain speelt over 23 handen nitty 10/10, maar ik heb hem prebubble niet heel hoog zitten. Vind hem ronduit matig spelen.
Er van uit gaande dat villain mij met {77+,ATs+,AJo+} zal callen als ik schuif, mag ik +EV shoven als villain hier wijder dan 20% minr en dat is {33+,A2s+,A5o+,KJ+}. Nu heb ik het gevoel dat hij dit <10bb wel doet waardoor ik hier prima kan schuiven.
Echter de shorty speelt 36/21 over 25 handen en is nog veel slechter.
Hier laat ik deze spot liggen omdat ik verwacht dat de shorty (straks BB) toch wel bust (houdt ICM ook geen rekening mee natuurlijk). Maar laat ik value liggen?
NL Holdem $400(BB) Replayer Game#4076706041
HeroineH3R0 ($3,640)
HERO ($4,190)
AndyWB ($1,170)
HeroineH3R0 posts (SB) $200
HERO posts (BB) $400
Dealt to HERO
fold,
HeroineH3R0 raises to $800
HERO fold
HeroineH3R0 wins $800
|
Straight Flush
|
|
Als een nitty speler minr op de bubble <10 BB dan gaan bij mij alle alarmbellen af. Met zo weinig reads blijft het ook gissen of hij daadwerkelijk zo tight gaat callen. Conclusie: niet pushen hier.
|
Flush
|
|
duidelijk (zonder reads idd).
Maar nu het volgende: >3 spelers speelt villain 34/10 en ik heb de read "t100 UTG minr JTs 9bb diep 4 hnd, c rrai van SB". Dit heb ik hem hierna nogmaals zien doen, maar toen draaide villain JJ om en was hij aan het inducen.
Kortom, vanuit zijn pre spel zou ik zijn range wijder dan 20% schatten. Maar nu op de bubble speelt ie eigenlijk vrij keurig nitty 10/10.
Overigens shove ik hier sowieso niet vaak omdat ik een goede uitgangspositie en een edge op beide villains heb.
|
Straight Flush
|
|
Dus ook met de read een fold, want het lijkt erop dat hij zijn gehele raiserange callt, wat niet gunstig voor ons is.
|
Flush
|
|
ok, je hebt gelijk... besef me nu dat de ICM ook is opgebouwd uit een hele hoop folds na mijn shove (heb hem die {77+,ATs+,AJo+} gegeven als callrange), maar de reads geven genoeg input om dit veel wijder te laten zijn omdat het erop lijkt dat ie nagenoeg alles zal callen.
thnx
|