Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 21:14 h
Noodzakelijkheid HUD

One Pair
One Pair
26 januari 2012 00:54 h
Beste pokertipperts,

Als ik het forum lees, dan zie ik bij de meeste geposte handen altijd stats staan. Zelf heb ik geen HUD en ik zie dan ook niet in één oogopslag wat de stats betekenen.

Mijn vraag is nu is een HUD echt noodzakelijk bij SnG's? Omdat ik slechts "Sit and Go's" speel. Mijn twijfel ligt hier bij de betrouwbaarheid ervan. Aangezien er verschillende fases zijn en (naar mijn kennis) houdt een HUD geen rekening mee met de bijv. de blind-levels. Zo past een goede speler zijn spel aan op grond van de grootte van zijn stack, het level en de hoeveelheid tegenstanders.

Momenteel speel ik het laagst mogelijke level, te weten $1,50, en heb ik een gemiddeld ROI van 90% uit ongeveer 100 games. De vraagstelling anders geformuleerd: als ik hoger op wil is een HUD dan echt van belang bij SnG's?

Groeten aan de voeten,
xxx
"Geloof me, al mijn leugens zijn gebaseerd op de waarheid."
Straight
Straight
26 januari 2012 01:03 h
Spelen zonder HUD is definitely a huge leak op hogere stakes en absoluut niet aan te raden, mijn game is echt heel erg improved sinds ik HM gebruik
One Pair
One Pair
26 januari 2012 01:05 h
Vanaf welke buy-in raad je het aan?
"Geloof me, al mijn leugens zijn gebaseerd op de waarheid."
Straight
Straight
26 januari 2012 01:12 h
Holdem manager of pokertracker is altijd aan te raden, maar het lijkt me niet handig dat als je bankroll bijv $20,- is, dat je dan in een programma van $90,- gaat investeren. Ik heb zelf Holdem manager aangeschaft toen mn bankroll $300,- bedroeg en een deel van mn bankroll afgestaan om het programma aan te schaffen. Ik moet zeggen dat het me erg bevalt en dat het mn game erg improved. Maar het is een beetje aan je zelf of je nu al denkt dat je deze stap nu moet maken, maar mocht je echt serieus gaan pokeren dan is HM of PT echt een MUST.
Royal Flush
Royal Flush
26 januari 2012 01:36 h
je kan dacht ik de hud aanpassen aan het blinds level bij SNGs
Royal Flush
Royal Flush
26 januari 2012 09:34 h
He Swagger,
Je kan in HM je hud aanpassen per blind level maar ook per aantal spelers in de SNG. Nadeel is wel dat je weinig stats hebt (dit is meer als je tegen veel regs zit). Wat ik wel een heel groot voordeel vind is adat je kan zien hoe goed je tegenstander ongeveer is. Speelt hij ~20% van zn handen of 100%? Stealt hij 40% vanaf BU/SB of stealt hij bijna nooit. Dit kan je na ~25 handen eigenlijk al een beetje inschatten (hoe meer data hoe beter natuurlijk). Als je een limiet omhoog gaat ( of meer tafels speelt) kan je niet meer bijhouden wie nu heel slecht zijn, welke matig en welke normaal/goed. j
Ik raad je aan HM aan te schaffen zodra je het kan betalen want het heeft veel voordelen.
Buiten het zien van je tegenstanders kun je ook makkelijker je spel verbeteren door grote potten terug te zien. En hij houd allerlei statistieke/grafieken voor je bij.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Flush
Flush
26 januari 2012 12:14 h
+1 voor wat Frenk zegt eigenlijk.
Ondanks dat je niet altijd heel accuraat een beslissing kunt maken op een laag aantal handen dat je van iemand hebt geeft een het een heel goed idee tegen wat voor soort speler je zit (loose/tight, agressive/weak).

Met de toevoeging overigens dat het een enorm verschil maakt of je meerdere tafels speelt of niet. Want met 1 tafeltje kan je denk ik met 1) abc spel en 2) beetje opletten wel weg zonder HUD. Maar als je wat meer volume gaat draaien en dus ook meerdere tafels speelt is het zeker handig om een HUD te hebben.

Wat mensen ook vaak vergeten bij het nadenken over zo'n aanschaf is dat naast de "in game" stats (HUD) je ook al je eigen handen kunt reviewen en daarmee je eigen spel gaat/kunt analyseren. Je kunt dan selecteren op aantal spelers (handig voor bubble situaties en HU spel), op stacksizes in combinatie met acties (handig voor shoveranges bij >10bb) of op hand (hoe speel ik mijn AK of kleine PP).

Kortom, in meerdere manieren een zinvolle besteding.
Swagger posted
...en heb ik een gemiddeld ROI van 90% uit ongeveer 100 games.
dit is echt belachelijk hoog...

Nog een reden om HEM/PT aan te schaffen: kijken of je boven of onder EV loopt
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Flush
Flush
26 januari 2012 12:52 h
Swagger posted
Vanaf welke buy-in raad je het aan?

Trouwens nog even op deze terugkomend.

Denk niet dat dit de juiste vraag is... Als jij wilt upmoven of als je serieus met je spel bezig wilt zijn raad ik het (zeer) aan. Dat zou je werkelijke motivatie moeten zijn. Zoiets is simpelweg niet buy-in afhankelijk. Waar je vervolgens kunt spelen (buy-in) hangt af van je bankroll.

Beat je dat wederom 90% dan kan je al snel upmoven. Krijg je een downswing en is je roll niet meer hoog genoeg voor die stakes dan moet je downmoven. Dat is hetzelfde of je nu een programma als HEM of PT gebruikt of niet.
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Moderator
Moderator
27 januari 2012 02:53 h
Je kan toch alvast de trial nemen.
Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI

888poker bonus