Geen afbeelding
U bent niet ingelogd.
   Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
22 mei 2012 20:23 h
Academisch onderzoek naar poker gerelateerd onderwerp

Royal Flush
Royal Flush
24 januari 2012 11:21 h
Edit: wall of text, ik probeer elk kopje samen te vatten met dikgedrukte letters.

Ik zoek een poker onderwerp dat te maken heeft met mijn studie zodat ik dit kan onderzoeken
Zoals jullie misschien weten zit ik op de universiteit en studeer ik Information Management. Nu is het tijd om stilletjes te beginnen aan mijn Master Thesis (afstudeeropdracht). Omdat ik ook tijdens deze periode gewoon nieuwe vakken krijg (en nog wat oude moet herkansen) is er niet echt tijd om bij een bedrijf af te studeren. Dat is totaal geen probleem want je mag ook zelf een onderzoek houden. Nu de hamvraag, hoe ga ik zorgen dat ik een poker onderwerp combineer met mijn studie? Ik heb dit tijdens de bachelor fase ook gedaan en ik vond het echt heel leuk om eraan te werken, tevens wist ik meer over het onderwerp dna mijn professoren dus ik kon mijn verslag goed verdedigen.

Kleine uitleg over mijn studie:
Information Management gaat over het managen van informatie (nee echt?!). Dit kan bijvoorbeeld door een ERP-pakket (zeg maar een geavanceerd Excel waar de hele organisatie mee kan werken en elkaars getalletjes kan zien). Hierdoor hebben de medewerkers meer informatie van elkaar en kunnen managers hiermee makkelijker beslissingen maken omdat ze meer overzicht hebben wat er de afgelopen tijd is gebeurd in het bedrijf. (is er net veel ingekocht, geproduceerd of verkocht, lopen de afgeprijsde artikelen als warme broodjes naar de klanten, zijn er veel producten kapot gegaan etc etc) Dit is een beetje de core van de opleiding. Nu heb ik 2 keuzevakken gedaan op het gebied van Business Intelligence. Hiermee haal je uit een database nuttige informatie waardoor je nieuwe inzichten krijgt om jezelf te verbeteren. Dit zie je heel duidelijk in de pokerwereld terug namelijk Holdem Manager! Je hebt hier een database met spelers+handen en je kan zo jezelf verbeteren of leaks bij je tegenstander ontdekken. Ook gaat Business Intelligence over relaties tussen 2 dingen die je niet wist (ik noem iets randoms, na elke grote pot die je wint speel je heel passief de volgende 3 handen)

Het onderwerp voor mn thesis:
- Het moet nog een beetje onontdekt zijn (niet totaal nieuw maar ook niet dat iedereen alles al weet).
- Het moet met een schoolvak te maken hebben (denk dat er veel terug gaat komen over Business Intelligence dus dat is prima).
- Het moet een wetenschappelijk artikel worden

Wat ik zelf in mn hoofd had:

Holdem Manager (of PT, of misschien PS) aanschrijven dat ik kennis heb over Business Intelligence en graag een opdracht zou uitvoeren voor ze waarbij deze kennis nodig is.
Voor een speler/spelersgroep uitzoeken hoe je nu het beste leaks kunt vinden in HM en wat hun leaks zijn (nadeel is dat dit moeilijk wetenschappelijk te onderbouwen is).
Op andere fora posten (ik denk vooral aan 2+2)

Wat ik vorige keer onderzocht heb:
Hoofdvraag:
The current online poker generation has not optimal business intelligence systems, as the systems
improve this would lead to higher poker profits compared to players who don’t use these systems at
all.

This research question can be answered by the following sub questions:
1 Which business intelligence systems are available on the market?
2 Do the most players use these systems?
3 What can be improved on these systems?
4 How do these systems lead to higher profits?
5 Poker is not a gambling game, it’s a game of skill

(met enige pokerkennis kan je al vrij snel zeggen dat tools het sowieso makkelijker maken als je wel of niet met extra software speelt, dit was ook een beetje het zwakke punt van die thesis)

Wat ik van jullie wil:
Van jullie heb ik graag input wat er nu nog onderzocht kan worden in de pokerwereld (want er is heel weinig 'echte' literatuur over te vinden).
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Flush
Flush
24 januari 2012 11:36 h
Kuuuwwwl Frenk.

Gewoon ff eerste gedachte wat richtingen:
- de (niveau) ontwikkelingen binnen de sport en wat dit doet voor het nut/gebruiksgemak van BI Systems (zoals HEM/PT). Reden: tegenwoordig heeft nagenoeg iedere vis al wel eens een boekje gelezen of een strategie artikel doorgespit. Dat maakt de noodzaak tot juiste informatie steeds belangrijker om leaks/edges te vinden. Volgens mij is dit ook een beetje de richting die jij al aangaf toch? Het "on ontdekte" zit hem dan vooral in de ontwikkeling van de sport ipv regulier ABC poker.

- de korte termijn/lange termijn invloed van social media/internet e.d. op de profits en results binnen de sport. Nieuwe generatie is opgegroeid met ICT. Bereikbaarheid van personen met social media vergroot contactmomenten en dus spelers groep.

- een long shot, maar vergelijking van nationaliteiten met speelstijlen en stats. "Fransen zijn loose, Scandinaviers goed, Italianen houden er niet van om geraised te worden (ego)" dat zou wel geinig zijn om een causaal verband uit HEM te kunnen halen op nationaliteit. (Meer SPSS achtig maar goed).

En misschien nog:
- Hoe zet je een "legale" live pokervereniging op? Waar niet net als een klaverjas, bridge vereniging ook een pokervereniging. Systemen als lid worden, om geld spelen, upmoven, stakes, veiligheid, legal issues (HC), verenigingsleven. Voorbeelden zat in het buitenland waar wel al clubs zijn. Je Business Intelligence zou dan een systeem kunnen beslaan waarin leden bijgehouden worden en daarin een managmentsysteem aan hangt om bijvoorbeeld voor bestuursleden van de vereniging controle te geven op spelers en voortgang hierin. Of systemen om werkelijke geldstromen niet plaats te laten vinden, maar alles online zodat je geen "daadwerkelijk geld" aanwezig hebt (= veilig). Warrig verhaal, maar als je dit iets lijkt dan heb ik hier nog wel wat gedachten over. (@pm me maar)

?
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Royal Flush
Royal Flush
24 januari 2012 11:57 h
Super bedankt voor je input natuurlijk maar ik mis een beetje het hele Business Intelligence verhaal. Ik wil je niet onderuit halen maar ik geef even wat punten aan die niet super zijn:

de (niveau) ontwikkelingen binnen de sport.
Nu wil je dat ik een beetje historisch ga vertellen wat er is gebeurd? Dit kan ongeveer iedereen je wel vertellen denk ik. Van het 'wilde westen kaarten' naar de pokerboom naar gebruik van software, tot software die eigenlijk te goed is en nu verboden is. Zelf kan je hier niet echt iets toevoegen, hooguit een blik wat je denkt dat er in de toekomst gaan gebeuren en er moet net een stukje ICT inzitten (nu vertel je eig alleen over ICT).

Het clusteren van spelersgroep/social media.
Dit is ook redelijk omschrijvend natuurlijk, verder zie ik niet wat je hier je software kan gaan onderzoeken

Nationaliteiten met speelstijlen.
Dit is natuurlijk wel een stukje om uit te pluizen. Echter denk ik dat op hogere niveaus er weinig verschil in speelstijlen zit. Verder kun je op gevoel natuurlijk al veel dingen voorspellen die voor de pokercommunity redelijk standaard zijn. (iedereen zal zeggen dat de dronken russen veel bluffen, fransen loose etc). Het SPSS (en dus Business Intelligence) kan je hier wel goed gebruiken, I like! Echter heeft het een beetje weinig connectie met mn opleding, wat hebben hun eraan dat ik beschrijf dat Sommige spelersgroepen goed/slecht zijn. Wat hebben andere mensen hieraan, zelfs binnen de pokerscene. Mocht ik dan een rus zien kan ik dan denken...oww het is een rus dan kan ik hier wel callen. Hij bluft toch waarschijnlijk...nee dus

Het legale stuk heb ik al een beetje beschreven in mn vorige thesis (niet erg natuurlijk) en heeft weinig andere vlakken met studies. Ik heb bijvoorbeeld niks met rechten oid gehad.

Het is dus belangrijk dat ik een beetje kan puzzelen met SPSS zodat ik aan statistiek/business intelligence kan voldoen. Daarna moet iets/iemand/groep iets hebben aan de uitkomsten van mn verslag. Hierdoor moet er bij hun iets gaan veranderen (bijv dat ze leaks kunnen dichten, dat ze software aankopen, dat ze in het vervolg...)
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Flush
Flush
24 januari 2012 12:05 h
Ok.

- Iets met affiliate marketing en optimale structuren voor rooms? Business model?
- Iets met veiligheid en het tracken/opsporen van cheaters of bots ofzo?
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Royal Flush
Royal Flush
24 januari 2012 12:19 h
Foldzilla posted
Ok.

- Iets met affiliate marketing en optimale structuren voor rooms? Business model?
- Iets met veiligheid en het tracken/opsporen van cheaters of bots ofzo?

Je schud ze sneller uit je mouw dan ik kan verzinnen Zit al dagen wat dingetjes te bedenken.
Vind zowel affiliate marketing als veiligheid wel een goed onderwerp!

Kun je wat meer uitleg geven? Ik zat zelf aan dit ongeveer te denken:
Affiliate marketing:
- Wat is het
- Wat is hun business model
- Hoe trekken ze hun klanten aan (hoe doen andere bedrijfstakken dit)
- Wat zijn goede klanten voor ze en hoe zorgen ze dat de klanten hun trouw blijven
- (nu iets met SPSS/Business intelligence...maar wat?)
- iets met een case over pokertips (aangezien we nu redelijk actief zijn op pokerhuis waar members rakeback krijgen, pokerstrategy is natuurlijk ook een goede waar ze 50$ gratis geven en vervolgens allerlei coaching. Wellicht een vergelijking tussen die 2 (of anderen) maken!)

(mis nog een beetje het uitpluis werk met SPSS/BI en hoe de affiliate marketing verbetert kan worden)

Veiligheid:
het tracken/opsporen van cheaters of bots.
- Waarom belangrijk (ff makkelijk inkoppen natuurlijk)
- Hoe verschillende sites dit doen (dan moeten ze dat natuurlijk wel prijsgeven en weet niet of ze dat doen)
En dan neem ik aan dat ze iets van software oid daarvoor gebruiken (en niet alleen afgaan op spelersinput)

(moeilijke zit hier in het informatie zoeken hierover...Ook hoe ze dit beter kunnen doen is mss wat lastig)
Flush
Flush
24 januari 2012 15:45 h
@Frenk: zie PM.
Royal Flush
Royal Flush
24 januari 2012 19:19 h
PeterK posted
Iedereen klaagt steen en been over badbeats. De een zegt dat alle pokersites corrupt zijn, de ander zegt dat dat variance heet.

Waarom geen onderzoek of de RNG (random number generator) op pokersites wel of niet random zijn.
Zie bv. deze tekst:

Several computational methods for random number generation exist, but often fall short of the goal of true randomness -- though they may meet, with varying success, some of the statistical tests for randomness intended to measure how unpredictable their results are (that is, to what degree their patterns are discernible).
Uit link: http://en.wikipedia.org/wiki/Random_number_generator

De volgende uitspraak heb ik van internet maar ik weet niet meer op welke site ik deze gelezen heb maar het ging ongeveer als volgt:

De processoren van nu zijn 64 bits en we moeten nog twee generaties wachten, 128 bit (close to random) en uiteindelijk 256 bits die de capaciteit heeft om echt random te zijn.

oeh ook een goede, heb je alleen enig idee hoe ik dat kan controleren? Vroeger ooit wel eens een mail gestuurd naar PS om te vragen hoe dat zat. Kreeg een standaard mailtje dat ze echt random waren en x-x factoren hadden om de volgende kaart te bepalen. Ik kan natuurlijk dat soort informatie verzamelen en uit mn eigen (of een andere database) een onderzoekje doen met SPSS. Dan komt er voor 99,9% zeker uit dat het ~random is waarschijnlijk...en dan? :P

Vind dit ook een beetje de kant op gaan van mn vorige verslag. Je checkt of het random is en eigenlijk weet je al dat het random is :P

Qua invalshoek sluit het wel goed aan bij de opleiding.
Royal Flush
Royal Flush
25 januari 2012 11:09 h
Grote heren van het forum, waar blijft uw input? :P
Straight Flush
Straight Flush
25 januari 2012 11:45 h
Over affiliate marketing (en wat andere onderwerpen) heb een klein projectje gedaan afgelopen semester, met betrekking tot Pokerstrategy. Dit was gericht op hun business model, hoe ze nieuwe klanten aantrekken etc.

Dit zou je richting BI kunnen trekken door te onderzoeken welk voordeel (in dit geval Pokerstrategy) haalt door hun userdata op de juiste manier te gebruiken en dit om te zetten in nuttige informatie waardoor ze een edge creeeren op de concurrentie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan personalized promotions, personal customer service etc (Pokerstrategy heeft dit bijv voor Diamond members).

Een andere invalshoek is hoe ze informatie extracten uit hun forum; user behavior etc.

Dit gezegd hebbende, weet ik niet of Pokerstrategy een goede kandidaat is, want ze zijn niet heel erg happig op het vrijgeven van interne informatie dus je zou het algemener kunnen trekken.

Damn ik moet ook dit semester beginnen aan m'n Master Thesis, heb ook nog geen onderwerp
Royal Flush
Royal Flush
25 januari 2012 11:47 h
Een nieuwe erbij:
Variance in poker (De wat meer ervaren pokerspelers weten dat poker een langetermijn spel (skill) is en op korte termijn meer luck. Dit wordt naast een positieve verwachtingswaarde (+EV) vooral beinvloed door variantie. Ze weten dat dit een groot gedeelte met poker te maken hebben maar slechts weinigen weten wat het inhoudt en hoe 'erg' de variantie kan zijn.)
Royal Flush
Royal Flush
27 januari 2012 15:17 h
(voorlopig) ga ik voor de poker bots! Heb wat rondgesnuffeld op internet en kon toch redelijk wat recente researches vinden over poker bots. Het gaat wel vooral over het maken van zo'n pokerbot (wat niet echt mn sterkste kant is) maar er is iig iets over te vinden!

Ben nu een beetje bezig hoe ik een nette mail naar oa. PS kan sturen en zo extra info van PS kan krijgen hoe ze bots opsporen (wellicht dat ik een voorzetje kan geven hoe ze die beter kunnen opsporen).

Nu nog mn professoren zien te overtuigen dat dit een waardig onderwerp is.
Straight Flush
Straight Flush
27 januari 2012 18:00 h
Sorry Frenk maar ik kan je nu al vertellen dat PS je die info niet gaat geven, vanwege veiligheidsredenen. Echter, kan je idd wel aardig wat info vinden over bots (ik heb laatst toevallig ook even gegoogled omdat ik een vermoeden had dat een speler er 1 was). Ik ben wel benieuwd wat voor hoofdvraag en subvragen je in gedachte hebt.
Royal Flush
Royal Flush
29 januari 2012 13:20 h
Demonic posted
Sorry Frenk maar ik kan je nu al vertellen dat PS je die info niet gaat geven, vanwege veiligheidsredenen. Echter, kan je idd wel aardig wat info vinden over bots (ik heb laatst toevallig ook even gegoogled omdat ik een vermoeden had dat een speler er 1 was). Ik ben wel benieuwd wat voor hoofdvraag en subvragen je in gedachte hebt.

Ja weet ik maar doe anders gewoon wat andere pokerclients wat sturen (nooit geschoten is altijd mis). Kan zelf altijd nog vertellen dat ze die captcha in game gebruiken en als 'cheaters' die chinezen die de DONs onveilig maakten. Moet daar vast nog wel wat van kunnen vinden op 2+2.

Prof was niet echt blij als je hoofd/deelvragen had hij wilde eigenlijk dat je 1-2-3 (whatever) hypothesen had die je ging onderzoeken. Dus je mag niet zeggen:
wat is een bot
hoe word een bot gemaakt
hoe houden pokersites bots tegen
etc etc

Dus moet een beetje slimme vraag verzinnen waarmee ik alsnog die punten ga behandelen :P

888poker bonus