Hoofdvraag: op welke manier beinvloed de hoogte van onze effective stack je callingrange/shoving range in SNG's?
Achterliggende gedachte
Met de increasing blinds in een (bv. turbo) SNG kan je - als je (relatief) short bent - nu eenmaal niet altijd wachten tot je een +ev call/schuif kunt maken. Je zult hier jouw optimale call/schuif range (uitgezet tegen vs. villains range) soms aan de kant moeten zetten om verder te kunnen komen.
In eerdere posts kom ik dan dingen tegen als ".. als je short bent moet je soms die negative edges nemen om te overleven .. " of deze ook heel herkenbaar "... met nog maar 3bb left besluit ik het erin te gooien .."
Ter illustratie een bubble voorbeeld [6max turbo, blinds 150/300, stacks 3000/3000/3000, Hero is BB).
Als een zeer tighte villain (pushingrange <10%) tegen ons inpusht kan ik enkel +Ev met mijn tophanden callen. Maar wat als de stacksizes 1200(HERO)/3300/4500 is en dezelfde villain pusht tegen ons in. Met een effective stack van nog maar 4bb ... hou ik me dan aan dezelfde tighte calling range?
Of...
- Houden we ons aan een nashachtige indeling?
- Kijken we alleen nog maar naar potodds?
- Blijven we bij onze range?
- Moeten we hiervoor bedrevener zijn met ICM?
ben benieuwd naar de visie van onze SNG cracks (demo/kaas/frenk?)
| SNG strategie - invloed effective stacks |
Aflopende volgorde
|
|---|
Flush
|
|
Geregistreerd op 2011-01-11 Berichten: 494 |
|
Royal Flush
|
|