Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
22 mei 2012 02:07 h
Beginner op het gebied van toernooien.

Flush
Flush
18 januari 2012 19:50 h
Goed om te lezen dat je het serieus lijkt aan te pakken. Daarnaast leuk om er weer een SNG/MTT speler bij te hebben. Ik kijk uit naar je eerste post... je zult zien dat er nuttige antwoorden voor je uitkomen (zo werkte het voor mij althans ook)!
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
One Pair
One Pair
18 januari 2012 20:08 h
Ik merk aan mezelf dat omdat ik tight speel vaak wel betere kaarten heb als de andere op de flop. Het nadeel vind ik altijd als ik met AK/AQ/AJ/A10 of andere hoge starthanden als ik niks hit op de flop. Meestal als iedereen naar me toe checkt doe ik een continuation bet (hoe groot moet die ongeveer zijn, aangezien ik merk dat op de limieten waar ik speel nogal snel wordt gecallt?). Het probleem vind ik altijd als ik een continuation bet plaats terwijl ik niks heb om de pot op te pikken en de andere geen gratis kaart te laten zien, en 1 of 2 andere callen. Ik ben hierdoor altijd geneigd om bij de turn te checken aangezien ik daar vaak nog niks hit en dan betten de tegenstanders en dan fold ik. Is dit wel de juiste beslissing? Ik continuation bet als ik niks heb eigenlijk alleen maar op de BTN en UTG positie.
Royal Flush
Royal Flush
18 januari 2012 20:33 h
sjaakie013 posted
Ik merk aan mezelf dat omdat ik tight speel vaak wel betere kaarten heb als de andere op de flop. Het nadeel vind ik altijd als ik met AK/AQ/AJ/A10 of andere hoge starthanden als ik niks hit op de flop. Meestal als iedereen naar me toe checkt doe ik een continuation bet (hoe groot moet die ongeveer zijn, aangezien ik merk dat op de limieten waar ik speel nogal snel wordt gecallt?). Het probleem vind ik altijd als ik een continuation bet plaats terwijl ik niks heb om de pot op te pikken en de andere geen gratis kaart te laten zien, en 1 of 2 andere callen. Ik ben hierdoor altijd geneigd om bij de turn te checken aangezien ik daar vaak nog niks hit en dan betten de tegenstanders en dan fold ik. Is dit wel de juiste beslissing? Ik continuation bet als ik niks heb eigenlijk alleen maar op de BTN en UTG positie.

Op jouw niveau is het van belang dat je goede handen (zoals bijv AK) KAN wegleggen. Er zijn veel spelers die dat niet kunnen en de flop, turn (en soms zelfs river) ook nog willen zien omdat ze het 'zonde' van hun hand vinden. Echter kan je beter 3bb verliezen door een preflop raise dan op de flop nog eens 4bb te callen waarbij je maximaal nog 2 kaarten ziet. Nu over het cbetten.

Het plaatsen van een continuation bet hangt van een aantal factoren af:
Hoeveel mensen zien samen met jou de flop
Als dat er 1 is kan je vaak een cbet plaatsen om de ander te laten folden, zijn er 2 (of meer) spelers dan is de kans redelijk groot dat ze iets aan de flop hebben gehad (zeker als het een drawy board is met straat/flush kansen). Dan kan je beter niet cbetten tenzij je zelf gehit hebt (of een goede draw).

Hoe snel folden de tegenstanders
zullen ze met 3th pair (dus bijv 5X op een 5KA flop) folden of callen ze dan toch graag een flopbet. Misschien callen ze zelfs met 2 overcards zonder hit. Dan moet je natuurlijk niet cbetten tenzij je zelf iets hebt.

En het belangrijkste, de textuur van de flop
Het liefste heb je een flop die je tegenstander bijna niet kan hitten. Bijvoorbeeld Q72 rainbow. Als je hier bet zal je tegenstander (ervan uitgaande dat het er maar 1 is) snel opgeven. Buiten Qx (of een set) is het lastig spelen voor hem en zal hij vaak opgeven. Op een AKQ met 2 klaveren zal hij heel vaak iets hebben of een draw naar een flush danwel straight. Als je hier zelf niks hebt (of alleen een gutshot) kan je hier beter niet cbetten.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
One Pair
One Pair
18 januari 2012 20:52 h
Frenk-e echt super bedankt voor het uitgebreide antwoord op mijn vraag. Ik zal hiermee zeker verder gaan pokeren en hopelijk kan ik hiermee mijn spel verbeteren.

BTW: weet iemand hoe ik mijn handgeschiedenis in iets makkelijks neerzet? staat nu in kladblok maar wordt helemaal gek van die regels zonder enter en kan zo niet precies zien welke hand ik wilde laten zien.
One Pair
One Pair
18 januari 2012 21:04 h

18 01 2012 20:47:48
Tournament #35567732 $ 0,88 + $ 0,08 - Table #4 (Real Money)
Seat 8 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: pacospoker ( $ 5.938 )
Seat 3: Sjaakie013 ( $ 7.420 )
Seat 5: 2407bridg ( $ 2.422 )
Seat 6: AKQJ1132 ( $ 3.285 )
Seat 7: brotherhill ( $ 9.836 )
Seat 8: lentejo1 ( $ 6.619 )
pacospoker posts big blind [$ 1.000]
Dealing down cards
Dealt to Sjaakie013

queen of hearts, jack of diamonds
Sjaakie013 raises [$ 7.420]
2407bridg folds
AKQJ1132 folds
brotherhill folds
lentejo1 folds
pacospoker calls [$ 4.938]

Dealing flop

ace of diamonds, 4 of clubs, 7 of hearts

Dealing turn

4 of spades

Dealing river

10 of clubs

Summary

pacospoker shows king of hearts, ace of clubs
Sjaakie013 shows queen of hearts, jack of diamonds
pacospoker collected [ $ 11.876 ]

waren jullie hier all-in gegaan? was eigenlijk een beetje stom aangezien ik UTG was.
Moderator
Moderator
18 januari 2012 21:26 h
Nee had geen shove gedaan. QJ offsuit vind ik te mager met deze blinds en utg. Zeker wanneer je kijkt naar jouw stack en de anderen.

Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
Four of a Kind
Four of a Kind
18 januari 2012 22:44 h
YellowJaune posted
Nee had geen shove gedaan. QJ offsuit vind ik te mager met deze blinds en utg. Zeker wanneer je kijkt naar jouw stack en de anderen.

7,5bb, de volgende hand in de blinds en je wilt QJ folden?

Vind het overigens wel hele rare stack sizes... is dat een hyper crapshoot ofzo
Moderator
Moderator
18 januari 2012 22:52 h
RonnieRouger posted
YellowJaune posted

7,5bb, de volgende hand in de blinds en je wilt QJ folden?

Vind het overigens wel hele rare stack sizes... is dat een hyper crapshoot ofzo

Yeps,..ik fold hem daar. Wat ik mij ook afvroeg hoe het met die blinds zat idd. Vandaar mijn conservatieve fold.
Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
Straight Flush
Straight Flush
19 januari 2012 08:02 h
Zonder antes ship ik niet. First in 6-max en met een ontzettend grote range gecalld worden op de micro stakes. Aan de grootte van de stacks te zien is het daarbij ook nog turbo dus worden de calling ranges weer groter. Ik denk niet dat shippen verkeerd is maar folden lijkt me beter.

Je hebt nog 5 M en met antes zou dat 3 M geweest zijn. Lijkt mij toch een vrij belangrijk verschil.
Als anderen mij niet kunnen vertrouwen kan ik dan mezelf nog wel vertrouwen?
Straight
Straight
19 januari 2012 14:13 h
ronaldnld posted
Zonder antes ship ik niet. First in 6-max en met een ontzettend grote range gecalld worden op de micro stakes. Aan de grootte van de stacks te zien is het daarbij ook nog turbo dus worden de calling ranges weer groter. Ik denk niet dat shippen verkeerd is maar folden lijkt me beter.

Je hebt nog 5 M en met antes zou dat 3 M geweest zijn. Lijkt mij toch een vrij belangrijk verschil.

Wat de Baron zegt.
''You will make steady progress as long you keep the gas pedal down''
One Pair
One Pair
23 januari 2012 00:05 h
Bedankt voor de verschillende meningen over deze hand!
Sorry voor de afwezigheid maar ik heb het even heel erg druk gehad met mijn werk. Morgen zal ik weer beginnen met een aantal toernooitje en zal ik hier nog wat handen posten als dat mag!

Echt super bedankt voor de reacties, hier leer je uiteindelijk het meest van.

~Sjaakie013

888poker bonus