Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 20:39 h
[MTT freeroll 10.000gtd] 88 van BTN

Flush
Flush
3 januari 2012 17:12 h
10.000gtd van Titan gisteravond. Van de 3500 spelers zijn er nog zo'n 900(ish) over en dit is meen ik net na de break. Misschien wel een super easy spot... maar:

1) Had ik pre kunnen squeezen?
2) flop is (insta) fold? want ik speel mn hand eigenlijk alleen maar voor setvalue?

solnce85 ($4,160)
DonkeyAzz ($30)
TTR143904802 ($8,062) 36/25/1.2 (25)
rugyf ($8,655) 28/17/0.0 (18)
unknown110 ($8,235)
vor1975 ($3,215)
Fizzgibble ($13,345)
rsca14 ($6,824)
HERO ($5,737)

solnce85 antes $25
DonkeyAzz antes $25
TTR143904802 antes $25
rugyf antes $25
unknown110 antes $25
vor1975 antes $25
Fizzgibble antes $25
rsca14 antes $25
HERO antes $25
solnce85 posts (SB) $100
DonkeyAzz posts (BB) $5 (AI)

Dealt to HERO

8 of hearts 8 of clubs
TTR143904802 raises to $400
rugyf calls $400
fold, fold, fold, fold,
HERO calls $400
fold,
FLOP ($1,530) 4 of spades king of clubs 5 of clubs
TTR143904802 bets $800
rugyf calls $800
HERO ????
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Flush
Flush
3 januari 2012 17:19 h
PF folf lijkt me. Wat zijn de stads van villian?
Flop-fold
passion is the key to success... Dus wacht jij nog maar even voordat je je geld terug wint.
Flush
Flush
4 januari 2012 10:47 h
tommy posted
Wat zijn de stads van villian?

stats staan erbij, ik neem aan dat je de IR en de caller bedoelde?

tommy posted
PF folf lijkt me

Kan..., maar vind ik veel te tight. Niet vergeten dat we een freeroll spelen en dus graag wat extra's opraap. Denk dat een call voor set value zeker wel kan om een aantal redenen:
1) kosten zijn relatief laag (7% van stack)
2) voldoende imp. odds (zowel IR als caller hebben mij covered)
3) ik zit IP
4) na mij zal de betting zo goed als closed zijn

ad 1:
ik moet 400 investeren om mogelijk 6500 te winnen (uitgaande van iig 1 villain die me stackt [5400], dead money [225], pre actie [905] (=100 van SB+400 van UTG+ call 400 van UTG +1). Daarvoor heb ik maar 6% equity nodig. Kans op set is 12%. Callen lijkt me dus +Ev genoeg.

tommy posted
Flop-fold

Denk het ook nu ja.

"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
Royal Flush
Royal Flush
4 januari 2012 12:26 h
zeker fold flop
Call pre doe ik liever niet 7% is nog vrij veel. Volgens mij is de gouden regel 5% voor setminen. Daarnaast ga je er vanuit dat je gestackt word als je hit, dat is natuurlijk lang niet altijd. Maar vooruit omdat het een freeroll is en je liever heel diep komt dan net ITM...
Maar je beredeneerd een heel stuk dat je wil setminen...dan moet je ook de flop folden als je hem niet hit Nu zijn er wat boards dat je het er alsnog wel in kan krijgen maar zeker niet als iemand bet en er een call is.

Squueze (als in 3betten) lijkt me echt heel slecht, het zijn beide vissen dus er gaat er minimaal 1 callen en dan zie je een flop waar je nooit echt blij van word.
Squueze allin ook niet echt best, bb is allin dus ik mag hopen dat de spelers toch met iets redelijks openen (want ze kunnen geen blinds stelen) dan vind ik je 88 te mager.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Flush
Flush
4 januari 2012 13:05 h
+1 fold flop. Ik had de hand zo gepland en dan moet ik daarbij blijven.
Bij het posten (en schrijven zelf daarna) al aardig idee gekregen, want ik fuckte deze hand up door flop te callen en daarna turn te folden na wederom donkbet IR en call van UTG+1 (what was I thinkin'). Daarmee kostte de hand me zoveel dat ik die ff getagd had in HM.

Goed, leervoer dan maar.

Squeeze kwam tijdens spel in me op als 1 van de opties, maar leek me gevoelsmatig (minraise UTG+call) ook niet goed. Wilde die ook eens droppen.

Flush
Flush
4 januari 2012 14:05 h
PF fold idd lijkt me standaard. Omdat het vissen zijn moet je echt spots uitkiezen waar je ze aanpakt. Niet van zulke spots "ik denk dat het BE is". Het is ook heel verleidelijk als je voor setvalue speelt, op droge boards te gaan bluffen. In toernooien zo al deze moet je dat zeker weerstaan. Er komen namelijk genoeg betere spotts langs.

@ Frenk-E: gouden regels zijn er natuurlijk niet. Maar wanneer kan je lichter afcallen voor set-valeu en wanneer niet? Tegen iemand die veel opent is het verstandiger om minder ligt te callen voor set-value. Het is dan in sommige spots beter om te gaan raise.
Wanneer iemand tite is, kan je lichter afcallen voor setvaleu. Dit komt doordat je tegen een titere range zit. Hierdoor heeft hij sterkere handen. Dit heeft tot gevolg dat je meer afbetaald wordt.
-Moraal: Hoe titer, des te lichter je kan afcallen voor set-valeu. Natuurlijk spelen aggr. factor enz. ook mee.
passion is the key to success... Dus wacht jij nog maar even voordat je je geld terug wint.
Flush
Flush
4 januari 2012 14:24 h
tommy posted
PF fold idd lijkt me standaard. Omdat het vissen zijn moet je echt spots uitkiezen waar je ze aanpakt. Niet van zulke spots "ik denk dat het BE is". Het is ook heel verleidelijk als je voor setvalue speelt, op droge boards te gaan bluffen. In toernooien zo al deze moet je dat zeker weerstaan. Er komen namelijk genoeg betere spotts langs.

PF fold vind ik dus niet standaard. Call pre is met 7% van stack welliswaar op het randje, maar de berekening toont toch gewoon aan dat het nog steeds +Ev is. Je geeft al wel aan dat je daarna maar wel de flop fold en niet moet gek moet gaan doen, want dan moet je je dus gewoon aan je plan houden. Daarmee wel +1 dus.

tommy posted

Wanneer iemand tite is, kan je lichter afcallen voor setvaleu. Dit komt doordat je tegen een titere range zit. Hierdoor heeft hij sterkere handen. Dit heeft tot gevolg dat je meer afbetaald wordt.
-Moraal: Hoe titer, des te lichter je kan afcallen voor set-valeu. Natuurlijk spelen aggr. factor enz. ook mee.

+1, hoe titer hoe ligter je ze kan callen voor set-valeu ( )

Flush
Flush
4 januari 2012 14:33 h
Foldzilla posted
tommy posted

PF fold vind ik dus niet standaard. Call pre is met 7% van stack welliswaar op het randje, maar de berekening toont toch gewoon aan dat het nog steeds +Ev is. Je geeft al wel aan dat je daarna maar wel de flop fold en niet moet gek moet gaan doen, want dan moet je je dus gewoon aan je plan houden. Daarmee wel +1 dus.

Weet zeker dat dit geen situatie op het randtje is. Dit is zeker een slechte call pf. Ben zelf even druk bezig. Maar ga er maar van uit dat je hier max 50% van de keren je geld er in krijgt. Onthoudt ook dat dit een freeroll is. Zit dus vol met vis. Zoek betere/goedkopere spots uit.
Flush
Flush
4 januari 2012 14:58 h
tommy posted
Weet zeker dat dit geen situatie op het randtje is. Dit is zeker een slechte call pf. Ben zelf even druk bezig. Maar ga er maar van uit dat je hier max 50% van de keren je geld er in krijgt. Onthoudt ook dat dit een freeroll is. Zit dus vol met vis. Zoek betere/goedkopere spots uit.

@Tom begrijp me niet verkeer hoor, vind de discussie prima, maar raak gewoon niet zo overtuigd van "ik weet zeker" en "ga er maar van uit". Hoe kom je aan die max 50%? Ik heb in mijn beredenering 1 aanname gedaan en dat is dat ik in ieder geval 1 villain krijg die me afstackt als ik hit. Zie genoeg vissen die hier TP(zelfs)WK afstacken tegen whatever. Volgens mij klopt mijn berekening daarna en is de play +EV. Maar ik ben hier om te leren...

Dus waarom ga ik maar 50% afgestackt krijgen tegen twee fishy villains?

Zullen we dan voor het gemak even afstappen van het feit dat folden pre en wachten op een betere spot ook een aannemelijke play is? (tight=right) Dan kan ik van jouw visie over die 50% nog wat leren!
Flush
Flush
4 januari 2012 15:08 h
Foldzilla posted
tommy posted

@Tom begrijp me niet verkeer hoor, vind de discussie prima, maar raak gewoon niet zo overtuigd van "ik weet zeker" en "ga er maar van uit". Hoe kom je aan die max 50%? Ik heb in mijn beredenering 1 aanname gedaan en dat is dat ik in ieder geval 1 villain krijg die me afstackt als ik hit. Zie genoeg vissen die hier TP(zelfs)WK afstacken tegen whatever. Volgens mij klopt mijn berekening daarna en is de play +EV. Maar ik ben hier om te leren...

Dus waarom ga ik maar 50% afgestackt krijgen tegen twee fishy villains?

Zullen we dan voor het gemak even afstappen van het feit dat folden pre en wachten op een betere spot ook een aannemelijke play is? (tight=right) Dan kan ik van jouw visie over die 50% nog wat leren!

Ow sorry man zo bedoelde ik het niet. Maar je denkt dat je bijna altijd afgestackt word in je berekening. je krijgt iets van 1:14 en je hit 1:12,5. Nu kan je waarschijnlijk zelf een berekening doen met die 1,5 wat is overgebleven (14-12,5). tevens hit hij 1:4x. Dus de kans dat ze niet hitten is aanwezig. Word je dan ook afbetaald?
Het lijkt er op dat je in je berekening zegt: Ja ze callen altijd als ze hitten en met elke drawl. Als het board heel droog is dan folden ze.

Four of a Kind
Four of a Kind
4 januari 2012 15:16 h
Puur gebaseerd op die stats is het natuurlijk een easy shove. Hoe tighter villains openingsrange des te beter je call voor setvalue wordt. Dus als je hier je call puur baseert op zijn 36/25/1.2 dan is shove > fold > call > 3bet.
Flush
Flush
4 januari 2012 15:20 h
@Ronnie: Ook in een 3way pot? We hebben ook rekening te houden met een 28/17
Flush
Flush
4 januari 2012 15:30 h
RonnieRouger posted
Puur gebaseerd op die stats is het natuurlijk een easy shove. Hoe tighter villains openingsrange des te beter je call voor setvalue wordt. Dus als je hier je call puur baseert op zijn 36/25/1.2 dan is shove > fold > call > 3bet.
Waarom zal je shoven in een 3-way pot in een super licht toernooi waar je toch alleen gecallt word door beter of je hebt een flip?
Four of a Kind
Four of a Kind
4 januari 2012 16:05 h
Foldzilla posted
@Ronnie: Ook in een 3way pot? We hebben ook rekening te houden met een 28/17

Juist in deze spot, er zitten bijna geen handen in zijn calling range waar jij op achter ligt.

tommy posted
RonnieRouger posted
Waarom zal je shoven in een 3-way pot in een super licht toernooi waar je toch alleen gecallt word door beter of je hebt een flip?

Dat is de enige reden om niet te shoven en te folden. Alleen ik vind persoonlijk dat je geen ev spots moet laten liggen in een toernooi. Als ik zeker zou weten dat UTG hier alleen AK heeft schuif ik het er met een goed gevoel in.
Flush
Flush
4 januari 2012 16:16 h
ze callen je ook gewoon met kjo en dat soort troep af.
Four of a Kind
Four of a Kind
5 januari 2012 15:44 h
tommy posted
ze callen je ook gewoon met kjo en dat soort troep af.

Dat lijkt mij dan des te meer reden om 88 erin te knallen? Het enige dat je niet wilt zien is een hogere pocket.

888poker bonus