Flush
|
Geregistreerd op 2011-01-11
|
Ok. het is gelukt.... Een maandje enkel en alleen focus op de SNG's. Ik heb al een aantal zaken gemerkt waar ik aan kan gaan werken, waardoor ik mijn lijn gewoon wil vasthouden. Ik zeg november here I come. ResultsAantal games oktober: 68 (ik schaam me bijna t.o.v. enkele anderen hier ...  ) Roi: 7,2% ITM: 37,5% Profit: $25,10 (EV eindigt op 72$) Edit: grafiek  Drukke baan, dus niet altijd makkelijk te combineren... Maar mijn doelen in november zijn 100 games, werken aan HU via Sage of Nash (ITM % omzetten naar ROI+) en veel handjes blijven posten om zo te leren van mijn spel. Het gaat me nu nog niet te zeer om results (goeie tip Demonic) en grootte van $, maar eerst maar eens beter worden. Wellicht trekt mijn winninglijn zich weer naar EV en dan komt het vast wel goed. Heb het idee dat ik op een leercurve zit.
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
|
Straight Flush
|
Geregistreerd op 2007-04-13
|
Nice, succes ermee, hoop dat je het volhoudt en dat je uit de handen kan blijven van die smerige cashgamers
Plaatjes moet je eerst uploaden, via bijvoorbeeld tinypic.com en dan met de volgende line een directe link naar het plaatje posten:
[ IMG ] link naar plaatje [ /IMG ] (zonder spaties)
|
Moderator
|
Geregistreerd op 2008-04-27
|
Oh wanneer Qontrol hier komt, ontstaat er misschien wel een bitchfight om Foldzilla.
Goed bezig Foldzilla en je lijkt het serieus aan te pakken. Succes en thanks demonic voor uitleg van tinypic.
ps megaupload werkt ook zo.
Yellow is The Colour. GOGO
http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
|
Royal Flush
|
Geregistreerd op 2009-04-24
|
Geweldig dat je serieus met je spel bezig bent. En een drukke baan, prive leven en poker is niet gemakkelijk. Misschien zijn turbo's dan nog wel het beste wat je kan spelen. (dat denk ik namelijk voor mezelf) En kijk eens in de linkerkolom (recente posts)? SNG-ers aan de macht!!!!
Interview met MetalEd
(before I took an arrow to the knee)
|
Flush
|
|
Demonic postedNice, succes ermee, hoop dat je het volhoudt en dat je uit de handen kan blijven van die smerige cashgamers
Plaatjes moet je eerst uploaden, via bijvoorbeeld tinypic.com en dan met de volgende line een directe link naar het plaatje posten:
[ IMG ] link naar plaatje [ /IMG ] (zonder spaties)
Thnx Demonic. Ik heb in ieder geval veel aan jouw feedback!
YellowJaune posted Oh wanneer Qontrol hier komt, ontstaat er misschien wel een bitchfight om Foldzilla.
Thx Yellow, maarrrehhhh: I ain't nobody's bitch
MetalEd postedGeweldig dat je serieus met je spel bezig bent. En een drukke baan, prive leven en poker is niet gemakkelijk. Misschien zijn turbo's dan nog wel het beste wat je kan spelen. (dat denk ik namelijk voor mezelf) En kijk eens in de linkerkolom (recente posts)? SNG-ers aan de macht!!!! 
Thnx! Turbo's heb ik echt nog niet zo'n lekker gevoel bij, maar af en toe mix ik er wel 1 in als het tweede tafeltje ver te zoeken is. En over de SNG power: ik bespeurde ook al een trend de afgelopen week
"Once you start thinking you have nothing left to learn, you have everything to learn"
|
Royal Flush
|
Geregistreerd op 2009-09-20
|
Gaat lekker met al die sng posts
Keep it up, ik verklap graag de antwoorden.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
|
Flush
|
|
Edit: eindelijk grafiekje toegevoegd
|
Royal Flush
|
Geregistreerd op 2008-01-24
|
YellowJaune posted Oh wanneer Qontrol hier komt, ontstaat er misschien wel een bitchfight om Foldzilla.
Goed bezig Foldzilla en je lijkt het serieus aan te pakken. Succes en thanks demonic voor uitleg van tinypic.
ps megaupload werkt ook zo.
Cashgamen is ook alleen voor de echte bazen van het forum he! Ik kan het mensen moeilijk kwalijk nemen als ze niet onder die druk kunnen presteren
Wel succes gewenst natuurlijk
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
|
Flush
|
|
 WTF ... ben er ziek van.
Na een redelijk leerzame steady vorige maand gaat het knap klote. Ondanks een volume in de richting van de target en volgens mij weinig ander spel zit het er echt even niet in.
Kan niet eens zeggen dat ik slecht run en dat is echt frustrerend! Op de een of andere manier weet ik iedere keer mijn hand in tophanden te pushen of wordt ik licht (en ernstig optimistisch) gecalled in SB/BB situaties. En als ik dan een spaarzame keer domineer als ik de hand in ga, mogen jullie raden wie er wel hit ...  Ik denk dat ik moet even een stapje terug moet doen en ga downmoven naar de 2$ (auw ego).
Heb twee dingen anders gedaan deze maand die ik in ieder geval ga laten: 5$ turbo's gespeeld, 5$ DoN ertussen gemixed voor wat meer volume. Beide zonder resultaat.
Ben maar begonnen met wat leeswerk om even ergens anders op te focussen. Daarnaast heb ik - om even stoom af te blazen - wat 1$ 6max turbo's op PP gespeeld met ander account. IMO super soft en veel traffic. Daar heb ik (wel) goed resultaat. Laten we hopen op herstel op de reguliere stakes.
Zucht...
|
Royal Flush
|
Geregistreerd op 2009-09-20
|
Ziet er uit als een kleine downswing. Zeker met een klein volume kan het de ene keer heel goed gaan en de andere keer wat minder. (die grafiek van 2 november stel je had die 72$ gewonnen had je meer dan 1$ per game gehaald dat is op hogere limieten al niet eens de standaard bij goede regs).
Mijn tips:
- Bij 1 spel houden (geen DONs etc spelen)
- Lastige handen markeren tijdens het spelen (kan je ze later terugkijken en eventueel posten)
- Verder proberen wat meer volume te maken, heb op de 18mans turbo ook een keer ~1000 games break even gespeeld en daar zal ik vast wel eens een mooie drop hebben gemaakt  Als je geen tijd hebt voor volume gewoon lekker je A game blijven spelen en dan kom je vanzelf wel weer uit de dip.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
|
Flush
|
|
Thnx Frenk.
Die DON's en turbo's liet ik al even achterwege na 1 weekje.
I'll keep U posted.
|
Flush
|
|
Update.
Ik heb mijn reguliere stake (5$) even gelaten voor wat het is en ben gaan downmoven. Door over te schakelen naar een andere site kan ik veel meer volume draaien op momenten dat ik dat wil. Geeft eventjes lucht en wat ruimte om te leren. Positieve is dat ik daardoor tilt helemaal heb kunnen uitschakelen en gewoon kunnen focussen op daar waar het op dit moment schort. Heb mijn reguliere stake/site ook goed doorgespit en merkte dat ik daar toch bijna elke game met zo'n 3-4 regulars aan tafel zat en weinig vis. Niet dat ik me daardoor moet laten afschrikken, maar was wel een eyeopener. Speel nu 6max turbo's, dat was even niet gepland maar geeft ook genoeg voer. Wel high variance though!
Positieve punten tot dusver:
- volume target ruim gehaald
- merk steeds meer edges op bepaalde momenten (herkenning van spots)
- moeilijke handjes na iedere sessie gepost
- geen tilt op 1$
- goede afspraken met mezelf over shotjes op 3$
Even volhouden tot einde van de maand en dan evalueren. Keep you posted.
|
Flush
|
|
Tijd om weer eens te updaten. November/december eigenlijk mijn lastigste twee maanden gehad. Drama qua volume en daarnaast een flinke downswing. Zoals wellicht gemerkt is heb ik de 5$ al een tijd achterwege gelaten en ben ik terug gegaan naar de basis om te kijken waar kon improven. Eerst de $1's, maar al snel werden dat de $3's en ik merk dat die best goed gaan. Door veel te posten en te discussieren over handen merk ik dat ik veel vaker situaties zie en ook herken. Bedankt ook @Demo en @Frenk voor de goede discussies! Daarnaast is het volume ook stevig aangetrokken door het spelen van de 6max turbo's. Helaas heeft een downswing in de laatste januari dagen mijn lijn wat omlaag gehaald, maar desalniettemin gewoon +. Results JanuariROI: 4.1 % ITM: 40.5 % Profit: $18,24  Doelstellingen februari: - Volume target: voldoende volume draaien om RB te verdienen - Strategie document afmaken en bespreken op het forum (over "optimal" bubble strategie) - Verdiepen in ICM Eigenlijk wil ik het hier deze maand bij laten. Ik denk dat alleen de volume target me al voldoende bezig gaat houden. Daarnaast denk ik dat door het schrijven van het document ik me meer bewust ga worden van enkele principes/lijnen. Soort bijkomend voordeel. Verder ga ik gewoon door met veel posts en discussie. Stakes blijft voorlopig de 2's of 3's, 6mx turbo bevalt me wel.
|
Flush
|
|
Update. Steady maandje op een nieuwe skin, nieuwe account. Spel wordt redelijk stabiel en spots worden herkenbaar(der). Spelvorm (6max t) past me goed en blijft interessant en dynamisch. Bubble concept is door verdieping steeds duidelijker en daardoor vaak een edge op villains. Van 2 tafels naar standaard 3 tafels tegelijk aan het gaan en ik wil dit naar 4 tafels hebben. Nu aan het kijken naar een nieuwe verdieping van het spel. Zal hierover een aparte post doen. Recap doelstellingen Februari> Volume: #fail Geen RB kunnen halen omdat ik (bij lange na) niet genoeg volume heb gedraaid als gevolg van mijn zolderverbouwing. Veel avondjes (vooral ook de weekenden waarin ik de meeste/langste sessies maak) zijn verloren gegaan aan het klussen en sjouwen. I.t.t. eerdere maanden draai ik zo'n 75% van mn normale volume, ondanks dat ik steeds meer tafels aan het multitablen ben. Drama. > Strategie: #done Document geschreven en inmiddels gedeeld met een paar leden op het forum. Ben erg benieuwd naar de feedback / bruikbaarheid die nog retour komt. > Verdieping ICM: #fail Geen speeltijd = geen volume = al helemaal geen tijd om nog wat extra aspecten te gaan verdiepen. Al met al niet heel lekker deze maand, al is de reden verklaarbaar. Results Februari (over 100 games  ) ROI: 23% ITM: 45,5% Profit: $52,20  Doelstellingen maart: - Volume target: (idem als vorige maand) RB target halen - Multitable: 4 tafels gaan spelen (past niet meer op mn laptopje zonder onoverzichtelijk te worden) - Verdieping zoeken voor andere aspecten SNG
|
Flush
|
|
Zoals te lezen is zoek ik naar items uit mijn spel (of algemeen) waar ik me in kan gaan verdiepen. Dat houdt me scherp en eager om te improven. Vorige maand heb ik de bubble aangepakt en ik wil nu op dezelfde manier andere aspecten aanpakken. Dat houdt dus in dat ik gericht handjes ga posten en in mijn HH handjes ga filteren op actie/situatie om te kijken hoe of wat. VraagMijn vraag aan de (stt)SNG experts: op welke keyconcepten vind jij dat een SNG speler moet excelleren om (optimaal) winstgevend te zijn? Met als doel dus: het pluggen van leaks of het vergroten van onze edge op villains. Ter indicatie wat voorbeeld key elementen per SNG stadium: > Early - starthanden (basic) - betsizing (basic maar ook pluggen leaks... zie bijv. reacties Frenk) - 3betrange (advanced) > Middle - push/fold game (advanced) - reshove range (expert) > Bubble - denken in ranges (advanced) - ICM (expert) > HU - nash, als uitgangspunt maar altijd afhankelijk van villain (advanced) - basisstrategie (basic) - IP spel (expert) - OOP spel (expert) - HUD instellingen bij HU (advanced) Zelf neig ik op dit moment naar HU, omdat vooral early en middle in 6max t redelijk voor zich speelt/spreekt. Maar wellicht zijn er andere concepten waarvan jullie 1) zouden adviseren of 2) nog vinden dat deze de moeite waard zijn?
|
Flush
|
|
Zie dat ik maart niet eens geupdate heb. Update (Maart)Heel kort dan maar. Een klote begin van de maand waarbij ik per ongeluk (echt nog steeds clueless hoe) een 22,00 hyperturbo opstartte. Met een nasty beat op de bubble keek ik vervolgens naar mn account... *#&$ Daarna denk ik dat ik even tiltte en in een bad mindset kwam. Uiteindelijk toch nog wel in de maand recht weten te trekken, maar niet naar winstgevend. Recap doelstellingen> Volumetarget: #fail Alhoewel ik steeds meer tafels kan spelen heb ik gewoon simpelweg te weinig gespeeld afgelopen maand. Volume is en blijft mn bottleneck om goed te kunnen upmoven. > Multitable: #done Multitablen gaat me steeds beter af, al mis ik voor mijn gevoel vaak wat reads om goede beslissingen te kunnen nemen. M'n preflop spel is hierdoor denk ik verbeterd (eenvoudigere beslissingen), maar postflop maak ik t me soms onnodig lastig. > Verdieping andere aspecten SNG: #done (en in progress) Vooral met behulp van het www en filters in HEM heb ik veel situaties kunnen analyseren. Alhoewel nog veel te doen geeft me dit genoeg richting in wat en waar ik moet gaan kijken. Results Maart Doelstellingen April: - Volume: go go go, meer meer meer - Multitablen: werken aan meer tafels (naar 6) (+?)
|
Flush
|
|
Update. Ok, april was dus een klote maand qua steadyness. Eerst dat geneuzel met PH waar ik al helemaal slecht tegen kan (wennen aan een nieuwe site, HEM dat niet werkt, kloten met nieuwe software enz). Uiteindelijk alles uitgecasht (na lang wachten, momenteel nog transfer) en weer terug naar mn oude nest PP. Hier merk ik dat zowel het volume als bonus verzamelen een stuk gemakkelijker gaat en de traffic behoorlijk positief is. Ondanks dat ik heb geleerd om wijd te pushen en tight te callen moet ik toegeven dat ik hierbij goed ik het oog moet houden welke villain ik tegen me heb. Soms callen villains me licht af op de $3 waardoor ik een feitelijk verkeerde push maak op de bubble. Recap doelstellingen> Volumetarget: #improvement In plaats van de schamele 100-120 games die ik haalde heb ik - ondanks het gekloot met PH - boven de 200 games gehaald op twee accounts. I know, het kan meer, maar voor mij is dit weer een tijd geleden dat ik lekker kon draaien. Mede te danken aan multitable progressie. > Multitablen: #ckeck! In plaats van tiled te spelen ben ik langzaam over gegaan naar cascaded. Dit zorgde ervoor dat ik langzaam met 4 begon maar halverwege de maand kon wennen aan 5-6 tafels en ik heb het gevoel dat er nog wel meer inzit. Ik moet wel goed op blijven letten dat ik me goed focus. Ik speel dan ook sets om het behapbaar te houden. Results April  Met wat bonus bij elkaar geharkt in totaal zo'n $20 dollar down. Doelstellingen Mei- geen. Morgen (3 mei) is mijn meisje uitgerekend en dat betekent eerdaags mijn tweede kleine Zilla. T zal wel even wennen worden deze maand. Speel gewoon wat ik spelen kan.
|