Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
22 mei 2012 01:05 h
HM stats

Straight
Straight
3 juli 2011 16:51 h
graag even wat hulp bij het interpreteren van stats.

tot welke stats beperk ik me best in het begin als absoluut beginner, maw welke zijn de belangrijkste?

VPIP en PFR kan ik een beetje interpreteren.

maar wat is een normale agression factor?
hoe de WTSD% interpreteren?
- dit is berekend enkel op de handen waarmee je de flop gezien hebt?
- wat is hoog/laag?

na wat handen te importeren blijk ik zelf volgende stats te hebben :
VPIP 23
PFR 16
3bet 6
call 3b% 50
Sqz 5
WTSD 33
AGG 2,4
flop Cbet 60
flop fold vs cbet 55

wat voor speler ben ik volgens jullie, wat valt jullie meteen op?

ik weet dat ik het over de hud algemeen heb, per positie is pas voor een volgende stap lijkt me
its me allemaal wat veel eerlijk gezegd ^^
Straight
Straight
3 juli 2011 17:00 h
VPIP ziet er wel goed uit denk ik. Gat tussen VPIP en PFR magwel wat kleiner denk ik.
Wat me vooral opvalt is dat je 50% van de keren dat je ge3bet wordt called. Dat lijkt me wel heel erg veel, klopt dit?
Royal Flush
Royal Flush
4 juli 2011 14:27 h
Ja, pas op met te veel 3bets te callen. Helemaal uit positie is dit een grote leak aangezien je vaak de flop missed en dan moet ch/folden of gevaarlijke plays uit moet gaan halen.

Zoals Pokermoppy al zegt is het beter om een klein verschil te hebben tussen VPIP/PFR. Dus iets van 18/16 of 23/21 is beter. Hier kun je aan werken door niet te vaak te callen OOP met marginale handen als 22-66 en handen als 89s-TJs en QJo/KJo/ATo. Deze handen spelen vaak klote aangezien je vaak dominated bent als je veel agressie tegen je krijgt.

Daarnaast is je WTSD te hoog (dit moet meer richting 25-27 gaan). Dit komt denk ik omdat je te vaak downcallt met een hand als KJ of AT op Kxx of Axx. Je hand is op zich wel aardig (medium Top pair) maar vaak niet goed meer als je 3 straten actie tegen je krijgt. Probeer het spelen met deze 'trouble hands' dan ook te vermijden. WTSD is gerelateerd aan het aantal handen dat je opent. Als iemand bijvoorbeeld 8/6 (VPIP/PFR) speelt, speelt hij alleen hele goeie handen. Hij zal dan ook heel vaak een showdown zien, aangezien hij gewoon altijd een sterke hand heeft die hij niet fold. Als iemand 35/30 speelt, zou hij een lage WTSD moeten hebben aangezien hij veel troep handen speelt en dus niet vaak op de showdown komt (tenzij hij veel bluft). Zo kun je het een beetje interpreteren.

Qua Agression Factor is 2-2,5 wel aardig normaal.
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
Straight
Straight
4 juli 2011 21:05 h
tx control! mooie uitleg, je slaat de nagel op de kop. en ja ik ben me wel bewust van die leaks. vaak betert het wat als ik er wat op let, maar ik herval nogal snel in die gewoontes. misschien nu ik mijn eigen stats zie dat ik er me wat meer op kan toeleggen.

wat met cbet en cbet call ?
Royal Flush
Royal Flush
4 juli 2011 22:41 h
Nee hoor, dat zijn wel OK getallen. Het gaat meer om je flop cbet in verhouding tot je turn cbet. Sommige spelers cbetten bijvoorbeeld de flop 80% en de turn 20%. Dat betekent dus dat ze met gigantisch veel air cbetten op de flop en dan op ongeveer elke turn opgeven. Dan kun je dus bijna iedere flop cbet gewoon callen en als ze de turn checken je hele range betten en maak je SUPER veel winst. Dus dat zijn van die dingetjes die wel leuk zijn om te weten.

Dus ik zou zeggen: kijk ff naar je cbet en turn cbet en je fold to cbet en fold to turn cbet en hoe die zich verhouden. En je moet ook gewoon kijken naar je tegenstanders. Folden ze 80% op cbets, dan cbet je gewoon any two cards. Als ze helemaal niet folden op cbets kun je gewoon makkelijker checken met zwakke handen of je 2nd pair valuebetten omdat ze niet folden, etc.

Als er verdere vragen zijn of ik iets moet toelichten hoor ik het wel Succes.
Straight
Straight
5 juli 2011 20:52 h
effe nagekeken. mijn turncbet is 66% tov flop 60%
ok of té hoog?

Royal Flush
Royal Flush
5 juli 2011 22:36 h
Nee hoor, is prima
One Pair
One Pair
7 juli 2011 02:35 h
Hoihoi

Heeft er misschien iemand een linkje of een verklarende woorden lijst waar de afkortingen in de eerste post
worden uitgelegd.

Bvd
Royal Flush
Royal Flush
7 juli 2011 09:55 h
Gewoon ff googlen is het makkelijkste denk ik...Hier staan er ook wel wat in denk ik: Pokertips woordenlijst. En anders in dit topic: Pokertips termen die je niet weet.
Straight
Straight
2 augustus 2011 21:31 h
zo bijna een maand verder. uitleg van qontrol hierboven heeft me al meteen een heel stuk op weg geholpen.
-vooral floaten van vissen die alles cbetten en turn checken is idd best winstgeven.
-wtsd is ook al een stukje naar beneden door wat minder te blijven afcallen met die medium handen.
-leuk is ook dat mijn nonshowdown winnings licht positief geworden zijn (was vroeger een kleine ramp vrees ik).
-nog een probleem is dat ik te graag 3bet potten speel idd met veel te creatieve (vooral vaak kostelijke) postflop plays (FPS )

om echt aan mijn spel te werken wilde ik wat filmpjes gaan bekijken op dc of nederpoker maar blijkt dat het scherm van mijn laptop gewoon te klein is om er iets van de huds te kunnen lezen. kut!
iemand een creatieve oplossing? en nee ik heb geen 2e scherm...

nog een dingetje dat me opvalt : de winnings in 'reports' zijn niet gelijk aan de 'graphs' over zelfde periode en zelfde aantal handen. iets fout ingesteld wss?

888poker bonus