Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 19:21 h
Winstmaximalisatie topic qoNtrol

Royal Flush
Royal Flush
27 mei 2011 15:31 h
qoNtrol posted
Ik stel mezelf niet de juiste vragen tijdens het spelen (kan ik hier voor value betten? / kan ik hier bluffen? / wat is de range van mijn tegenstander? / Welk deel van deze range gaat hij folden of callen als ik een x% van de pot bet?). Dit moet ik verbeteren!

Ik zou de eerste 2 vragen eruit gooien en de rest erin laten, veel mensen stellen tijdens het spelen vaak alleen die eerste 2 vragen dat deed ik zelf ook, maar dat is niet de juiste manier om er naar te kijken, vooral in 6max. De reden hiervoor is dat het meestal slechts een benadering van de juiste play is en het kan zorgen voor onjuiste beslissingen en aannames.

Beter is om je af te vragen wat het meest +EV is en dit te doen door telkens zijn range te bepalen en op die manier de beste beslissing proberen te maken.

Straight Flush
Straight Flush
27 mei 2011 16:25 h
Mooie post qontrol! Een aantal van je punten zijn ook wel goed voor mij. GL

@Peter, Hij gebruikt TableScan Turbo al. En heeft een immense database lol
Royal Flush
Royal Flush
27 mei 2011 17:17 h
Bedankt voor het meedenken Peter, maar dat gebruik ik inderdaad al (met een database van 7,5 miljoen handen ). Ik ga de post op de vorige pagina af en toe bijwerken inderdaad.

Net een sessie gespeeld:

Handen / Winst / EV Adjusted / X / VPIP / PFR / x / 3BET

Goed begin, ik weet ook gewoon dat ik het makkelijk beat... Nou, kom op go go go!!
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
Royal Flush
Royal Flush
27 mei 2011 18:38 h
Good luck, je kan het ! You Qonrrol the games. (sorry kon het niet laten xD)
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
27 mei 2011 19:45 h
Mijn voornaamste en eerste gedachte gang is altijd: valuebet, valuebet, valuebet en herevalueer when raised.

Mijn gameplay:
Zit je tegen een aggro speler kan je die raise iets meer callen omdat er wat meer bluffs inzitten, kan hem ook wat ruimte geven waardoor hij gaat bluffen en ch/c spelen. Tegen vissen gewoon afmaken met valuebets.
Ik speel zelf ook vaak potcontrol, misschien wel iets te vaak, maar ik heb in 10k handen nog maar 1 keer iemand gestacked met een set.
Ik raise bijna nooit AQ, 88-QQ. Enkel met handen waarmee ik wil afstacken (AK, KK+) of handen waar ik mee bluf (total air) of semibluff OOP (KJo, QTs). Wel allemaal beetje speler afhankelijk.
Maximum speel ik ook maar 4 tafels tegelijk, want elke keer als ik 5 of meer ga spelen let ik niet goed genoeg op of gaat het te snel voor me. (En ik speel momenteel +20bb/100 op 20NL, wat niet slecht is.)

Wat ik zelf denk is dat je jezelf niet moet levelen met diepe gedachtes, ik heb ook even de forums wat minder gelezen, wat minder filmpjes gezien en wat meer basic gepokered. En het werkt perfect. Bij mij ging het in het levelen ook vaak mis. (bijvoorbeeld als ik half pot bette en geraised werd, dacht ik vaak dat ik een raise uitlokte door mijn weak halve pot bet, waardoor ik dan weer callde of bluffte en verloor)

Qua filmpjes zou ik meer iets van search and destroy zien waar je jou eigen spel beter kunt uitpluizen in plaats van al die typische filmpjes te zien (je weet wel welke ik bedoel) want daar heb jij volgens mij voor 25NL kennis genoeg voor.

Dat is zowat mijn voornaamste aanpassing de laatste 2 weken, voel vrij om je hiervan te distancieren

"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Royal Flush
Royal Flush
28 mei 2011 12:34 h
Ook een goed stukje, DJ. Basic, maar altijd goed om weer ff te lezen. Ik heb de hele serie van S&D al gekeken en vond hem echt super. Ik ga sowieso ook nog Coaching Kristy 2 kijken en dan proberen mijn spel verder te verbeteren. Thanks voor je input.
Royal Flush
Royal Flush
31 mei 2011 14:26 h
Pocket pairs:

Heb besloten vandaag even een analyse te doen van al mijn pocket pairs. Ondanks dat dit maar over zo'n 16k handen is, denk ik dat het toch wel een redelijke beeld geeft van de winstgevendheid van elke categorie pocket pairs. Ik heb gekeken naar handen waar ik preflop call, raise of 3bet. Het blijkt dat callen gewoon niet echt lekker is, aangezien ik zelfs de categorie 99-JJ verliesgevend speel als ik preflop call. De low pocket pairs zijn zelfs overall verliesgevend, dus ik denk dat ik die alleen nog maar moet gaan 3betten of folden, tenzij er een '3way of meer' pot is.

Aanpassingen aan spel naar aanleiding van deze analyse:
- UTG: Folden met 22-55. Het speelt gewoon eigenlijk altijd klote.
- Blinds: meer 3betten of folden met 22-88.
- Oppassen met het callen van een raise in de hoop dat een vis overcalled. Dit gebeurt vaak niet.
Straight Flush
Straight Flush
31 mei 2011 15:22 h
Low pp's folden UTG? Als ik het goed lees speel je 22-55 alleen verliesgevend als je pre called en niet zelf opent of 3bet? Waarom zou je dan stoppen met openen? Dan moet je toch juist stoppen met pp's callen na een open van iemand anders?

Of begrijp ik je tabel verkeerd? Verder wel interessant, ik zal dit vanavond ook eens voor mij uitvoeren over grotere sample.
Straight Flush
Straight Flush
31 mei 2011 16:24 h
Allereerst: lekker bezig wbt het aan je spel werken. De moeite nemen om naar dit soort onderdelen in je spel te kijken zorgt ervoor dat je je spel echt naar een hoger niveau kunt tillen (doe ik zelf helaas de laatste tijd veel te weinig....)

Oop je low en medium pps folden of 3betten is prima. Je kunt ze idd meestal niet winstgevend callen.
Ik zou verder alle pps blijven openen in alle posities in 6 max in normale games, tenzij er spelers positie op je hebben die veel 3betten. Misschien maak je ergens fouten als je oop speelt waardoor je bepaalde handen niet +EV kunt openen (Dan is tighter spelen utg idd een optie).

Wat verder opvalt is dat je met de categorie 99-JJ veel verlies maakt als je een raise called. Hier is het wel de moeite om eens goed te kijken wat er mis gaat. Is het gewoon variance? (je sample is nog steeds erg klein) Heb je leaks postflop?

Verder is het ook interessant hoe de rest van je gameplay is. Pp's zijn namelijk prima om te combineren met een aggro gamestyle. Als je bv nooit check/raised oid als (semi) bluf zul je niet veel value halen als je een set hit. Omgekeerd, als je geen pp's in je range hebt zitten rep je ook niet heel veel met een ch/r op een 56Qss board (al moet je balancen ook niet overdrijven, zeker niet als je nog geen history hebt).

Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
31 mei 2011 16:43 h
Shinz posted
Low pp's folden UTG? Als ik het goed lees speel je 22-55 alleen verliesgevend als je pre called en niet zelf opent of 3bet?

Ik had ook ff gekeken naar deze in EP en daarbij maak ik wel een klein verlies als ik ze open UTG. Dit kan natuurlijk echter variance zijn... Ik ga het gewoon eens proberen, want ik denk dat het probleem inderdaad met name postflop zit. Preflop heb ik wel aardig door volgens mij.

Rene48 posted
Wat verder opvalt is dat je met de categorie 99-JJ veel verlies maakt als je een raise called. Hier is het wel de moeite om eens goed te kijken wat er mis gaat. Is het gewoon variance? (je sample is nog steeds erg klein) Heb je leaks postflop?

Ik zal ook zeker de 99-JJ categorie ff uitspitten. Kan natuurlijk zijn dat ik wat set over set o.i.d. heb gehad met deze handen (kan me er zo al 1 of 2 herinneren van vorige maand, dus daar zou het aan kunnen liggen).

Coach jij nog steeds Rene? Ik weet dat je wat minder tijd hebt om te spelen etc, maar misschien zou ik het wel eens interessant vinden om met jou e.e.a. te bekijken van mijn spel. Weet niet wat je tarief tegenwoordig is?
Royal Flush
Royal Flush
31 mei 2011 16:47 h
Ik fold vaak 22-55 UTG als er veel callers zijn, dus een losse tafel. Dan zit je te vaak OOP met je kuthand. En als je jou set hit dan word die toch te weinig afbetaald omdat wanneer je strength showed je QQ+ of iets dergelijk repped. En je zal niet vaak een set over set winnen met 22-55...
"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Royal Flush
Royal Flush
31 mei 2011 16:47 h
Net overigens een sessie van -2BI. Ik kon gewoon een aantal keren weer niet folden. Ook echt van die enorme rukspots dat je top 2 hit op de turn, maar de flush ook complete etc...

Dit was tegen een 62/54 ofzo, leek me wel prima?

Hand History for Game 62780114211 (Poker Stars)
$25.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 31, 10:25:24 ET 2011
Table Pariana (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: amirr_ua ( $25.00 USD )
Seat 2: OMGsickHand ( $63.17 USD )
Seat 3: grzela28 ( $29.43 USD )
Seat 4: Jogden139 ( $3.66 USD )
Seat 5: taz571 ( $25.00 USD )
Seat 6: Serg1117 ( $15.84 USD )
Jogden139 posts small blind [$0.10 USD].
taz571 posts big blind [$0.25 USD].
Dealing down cards
Dealt to taz571 [

queen of clubs ace of clubs
Serg1117 folds
amirr_ua folds
OMGsickHand raises [$1.25 USD]
grzela28 folds
Jogden139 folds
taz571 raises [$3.50 USD]
OMGsickHand raises [$61.92 USD]
taz571 calls [$21.25 USD]
OMGsickHand wins $38.17 USD

Dealing Flop

[ queen of spades, 4 of clubs, jack of hearts

Dealing Turn

[ 10 of hearts

Dealing River

[ 9 of clubs
taz571 shows queen of clubs, ace of clubs
OMGsickHand shows

Tegen 39/14 met halve stack?

Hand History for Game 62777282839 (Poker Stars)
$25.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 31, 08:52:19 ET 2011
Table Gerda III (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: herr_01 ( $20.36 USD )
Seat 2: 4naipes_jo ( $25.00 USD )
Seat 3: R0manza ( $25.00 USD )
Seat 4: redsnuff ( $26.72 USD )
Seat 5: taz571 ( $30.73 USD )
Seat 6: karter_35 ( $31.52 USD )
redsnuff posts small blind [$0.10 USD].
taz571 posts big blind [$0.25 USD].
Dealing down cards
Dealt to taz571 [

queen of hearts king of spades
karter_35 folds
herr_01 calls [$0.25 USD]
4naipes_jo folds
R0manza folds
redsnuff folds
taz571 raises [$1.00 USD]
herr_01 calls [$1.00 USD]

Dealing Flop

[ 3 of diamonds, 5 of diamonds, queen of clubs
taz571 bets [$2.00 USD]
herr_01 raises [$5.25 USD]
taz571 ...

Idem wederom tegen een vis 39/15 met ch/r turn van 4/12... Zucht, dat soort handen kan ik gewoon niet folden...

Hand History for Game 62780318981 (Poker Stars)
$25.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, May 31, 10:31:32 ET 2011
Table Industria IV (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 2: vleer12 ( $25.00 USD )
Seat 3: taz571 ( $66.79 USD )
Seat 4: Ivangennaro ( $25.10 USD )
Seat 5: Doro3000 ( $25.66 USD )
Seat 6: 4naipes_jo ( $28.51 USD )
4naipes_jo posts small blind [$0.10 USD].
vleer12 posts big blind [$0.25 USD].
Dealing down cards
Dealt to taz571 [

king of diamonds ace of hearts
taz571 raises [$1.00 USD]
Ivangennaro folds
Doro3000 folds
4naipes_jo calls [$0.90 USD]
vleer12 folds

Dealing Flop

[ 9 of spades, 6 of clubs, king of clubs
4naipes_jo checks
taz571 bets [$1.75 USD]
4naipes_jo calls [$1.75 USD]

Dealing Turn

[ ace of clubs
4naipes_jo checks
taz571 bets [$4.50 USD]
4naipes_jo raises [$9.00 USD]
taz571 calls [$4.50 USD]

Dealing River

[ 9 of hearts
4naipes_jo bets [$4.00 USD]
taz571 calls [$4.00 USD]

Verder wat flips verloren en we staan weer BE voor de maand!
Full House
Full House
31 mei 2011 22:21 h
hand 1 call ik ook

hand 2. AI hij kan het met een draw etc doen Qx. wat doen je hier als hij fullstack zit?

hand 3 waarmee callt hij flop waarmee hij turn raisd? Je staat alleen voor op K9. Ax zou miss ook kunnen maar denk niet dat hij daar de flop vaak mee callt. Maar ik leg mijn hand hier ook niet weg(wat denk ik wel het beste is helamaal als hij ook nog eens passief is. Waarom call ipv raisen?
Royal Flush
Royal Flush
31 mei 2011 23:01 h
Ik denk dat hand 2 wel een fold is hoor. Ik denk dat hij bijna altijd 33/55 heeft en limp called, maar in dit geval had hij AA. Hand 3 is ook gewoon zeker een fold. Op het moment dat hij de turn check, besluit ik te bet/folden, maar als hij dan minraised kan ik het niet. Is gewoon een dikke leak en daarom speel ik niet hoger dan 25NL so far. Discipline om folds te maken is soms ver te zoeken...

Ik ga zo nog ff wat spelen denk ik, aangezien er nog een bonus open staat die morgen verloopt en ik nog wel ff zin heb om te knallen. Hopen dat we er nog wat van kunnen maken deze maand. DEEP DOWN OF SKY HIGH???
Full House
Full House
31 mei 2011 23:20 h
Hand 2 ligt eraan tegen een agro vis die ook FD raisd krijg je denk ik wel de odds om AI te gaan
Straight Flush
Straight Flush
2 juni 2011 01:20 h
qoNtrol posted
Pocket pairs:

Heb besloten vandaag even een analyse te doen van al mijn pocket pairs. Ondanks dat dit maar over zo'n 16k handen is, denk ik dat het toch wel een redelijke beeld geeft van de winstgevendheid van elke categorie pocket pairs. Ik heb gekeken naar handen waar ik preflop call, raise of 3bet. Het blijkt dat callen gewoon niet echt lekker is, aangezien ik zelfs de categorie 99-JJ verliesgevend speel als ik preflop call. De low pocket pairs zijn zelfs overall verliesgevend, dus ik denk dat ik die alleen nog maar moet gaan 3betten of folden, tenzij er een '3way of meer' pot is.

Aanpassingen aan spel naar aanleiding van deze analyse:
- UTG: Folden met 22-55. Het speelt gewoon eigenlijk altijd klote.
- Blinds: meer 3betten of folden met 22-88.
- Oppassen met het callen van een raise in de hoop dat een vis overcalled. Dit gebeurt vaak niet.

Ik heb ook even een analyze gemaakt van 25NL vanaf 1 april.

Denk dat ik alles wel winstgevend speel opzich. low pp's zal ik gewoon blijven openen iig. Zelfs 22-55 die ik vanaf UTG open heb ik een bb/100 van 279,88.

Lijkt me dat jij hier dus ook prima winstgevend moet kunnen spelen. Zeker omdat we dezelfde limiet spelen tegen dezelfde villains.
Die set% bedoel je mee hoevaak je een set hit?
Royal Flush
Royal Flush
3 juni 2011 14:09 h
Ja, dat is een stat in HM. Ik zal ook even een grafiekje van mei posten. Niet lachen he...

Door rakeback / bonus wel winst van +$73...

Royal Flush
Royal Flush
3 juni 2011 17:50 h
Net 2 BI up in 500h cashgames, vanavond wat toernooitjes. Keer leuk voor de afwisseling!

Straight Flush
Straight Flush
3 juni 2011 18:12 h
Succes drmee
Hey, I know a fun game! It's called 'Don't keep doubling the f*cking shortstack, idiot!'

Grinding short handed sng's

Royal Flush
Royal Flush
3 juni 2011 20:11 h
Het niveau is weer hoog

Hier wel een nare 2 outer tegen!!

http://www.holdemmanager.net
NL Holdem $50(BB) Poker Stars Game#62903584062

HOOD248 ($2,380)
feilong88 ($3,000)
taz571 ($8,555)
Funkybundo ($4,595)
Percebe69 ($8,037)
stor pot ($5,578)

HOOD248 posts (SB) $25
feilong88 posts (BB) $50

Dealt to taz571

king of spades queen of hearts
taz571 raises to $200
fold,
Percebe69 raises to $350
fold, fold, fold,
taz571 calls $150
FLOP ($775) queen of diamonds queen of clubs ace of diamonds
taz571 checks
Percebe69 bets $7,687 (AI)
taz571 calls $7,687
TURN ($16,149) queen of diamonds queen of clubs ace of diamonds ace of clubs
RIVER ($16,149) queen of diamonds queen of clubs ace of diamonds ace of clubs 10 of clubs
Percebe69 shows 2 of hearts ace of spades
(Pre 58%, Flop 8.6%, Turn 97.7%)

taz571 shows king of spades queen of hearts
(Pre 42%, Flop 91.4%, Turn 2.3%)

Percebe69 wins $16,149

888poker bonus