Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 19:18 h
Winstmaximalisatie topic qoNtrol

Royal Flush
Royal Flush
24 februari 2011 16:54 h
Hey allemaal,

Het is weer eens tijd voor een topic vanaf mijn kant. Na net mijn HM een beetje te hebben doorgespit, kwam ik erachter dat ik gedurende mijn pokercarriere (~3 jaar) zo'n 300k handen heb gespeeld (alleen cashgames, toernooien en SNG's tel ik niet mee). Er is een mooie stijgende lijn te zien, maar waar ik eigenlijk naartoe wil, is een exponentiele lijn voor de komende jaren.

Eerste even de situatie so far:

Uploaded with ImageShack.us

Even voor de non-wiskundigen onder ons:

Een exponentieel verband:

Dit kan eigenlijk alleen maar bereikt worden door steeds meer winst per gespeelde hand te pakken. Dit kan dan weer bereikt worden op 2 manieren:

1. Meer winst pakken per hand door handen beter te spelen.
2. Meer winst pakken door up te moven en dus je winst per hand te verhogen op deze manier.

Dit worden eigenlijk mijn twee centrale doelen in dit topic. Daarnaast wil ik eigenlijk vanaf maart in dit topic elke keer mijn doelen voor de maand plaatsen, zodat ik deze goed kan bij houden. Ik wil hier daarnaast ook posten:

- Hoe het gaat qua poker en mijn bankroll / upmove-proces.
- Hand histories waar ik vragen over heb of die ik misschien op een aparte manier heb gespeeld.
- Aantekeningen die ik gemaakt heb bij filmpjes related to poker, of boeken / artikelen / fora die ik heb doorgelezen.
- Af en toe wat plaatjes van lekkere wijven om het ook voor jullie interessant te houden!

Wat ik hier NIET ga posten:

- BAD BEATS. Hier zijn wel genoeg topic van en hier zit gewoon niemand op te wachten. Per bad beat die ik hier post die niet voor de lol is of omdat er iets van strategy achter schuil gaat, back ik iemand voor een toernooitje van $5.

Doelen die ik aan het begin van 2011 heb gesteld:

- Cash: 150-200k handen NL10-50
- Spel verbeteren m.b.v. fora, DC, CR, 2+2 en hopelijk wat skype meekijksessies. Eventueel coaching waar nodig.
- Andere spelers op weg helpen op stakes die ik beat.
- Live minimaal 1x in HC spelen.

Nou, we gaan beginnen. Wish me luck en tot op de nosebleeds binnenkort!
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
Royal Flush
Royal Flush
24 februari 2011 16:57 h
Veel succes ermee!
Straight
Straight
24 februari 2011 17:14 h
Je bent er goed mee bezig! Lijken me duidelijke doelstellingen Succes met het improven van je game!
Verlies is beter dan winst met verkeerde keuzes!
Royal Flush
Royal Flush
24 februari 2011 20:05 h
Ter vermaak: een mail van JBET support, aangezien mijn PW niet werkte!

We would like to inform you that your mail is recieved and forward our concern department. Kindly wait our reply mail that we will send after checking with confirming some regarding your inquiry. Thank you for yourpatience.

Say what??
Royal Flush
Royal Flush
24 februari 2011 20:32 h
Lol, waar zou die helpdesk staan? Ergens in Azië in ieder geval zo te zien.

Veel plezier met je exponentiële winstplan! Dit moet betekenen dat je binnen een jaar of 2 rijker bent dan Bill Gates.
Royal Flush
Royal Flush
24 februari 2011 21:58 h
qoNtrol posted

Je all in EV lijn :P
het bewijst helemaal niets, je zou in principe elke keer met de slechtste hand all in kunnen gaan en dan nog zou je x BI's onder EV runnen .
Royal Flush
Royal Flush
25 februari 2011 11:02 h
Bedoel je dat ik die wel of niet zou moeten posten / er wel of niet naar zou moeten kijken, A-LX?
Royal Flush
Royal Flush
25 februari 2011 11:36 h
NIET posten en naar kijken
Royal Flush
Royal Flush
25 februari 2011 12:42 h
kooijtje posted
Lol, waar zou die helpdesk staan? Ergens in Azië in ieder geval zo te zien.

Veel plezier met je exponentiële winstplan! Dit moet betekenen dat je binnen een jaar of 2 rijker bent dan Bill Gates.

Bedankt voor het vertrouwen Kooij! Als het daadwerkelijk zo is, kun jij in ieder geval een mooie bonus tegemoet zien
Royal Flush
Royal Flush
26 februari 2011 11:33 h
Gister de grind echt lekker te pakken en veel interessante spots, zal zo even wat handen posten. Uiteindelijk 3BI up in 700 handen ofzo. Vandaag tegendeel en ging het juist niet erg lekker. Veel 2nd best handen, dus 3BI down.

Wat doen jullie in dit soort spots:

Villain lijkt vrij aggro en ik heb een note van hem dat hij graag slowplayed met monsters waarbij flop x/x turn x/x en hij river overbet 4,60-3,60 met de nuts. Dit is ook een overbet, maar wel in een andere situatie. Villain speelt 38/21 overigens over 30h. Min3b heb ik hem nog niet eerder zien maken.

Hand History for Game 3793708697 (Prima)
$20.00 USD NL Texas Hold'em - Friday, February 25, 02:05:59 ET 2011
Table DeepStack 321 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: callsaces ( $17.51 USD )
Seat 2: niuniu ( $24.57 USD )
Seat 3: -x- ( $23.92 USD )
Seat 4: blueskyz ( $10.50 USD )
Seat 5: finpokerM ( $26.18 USD )
Seat 6: SpikeSpadille ( $20.00 USD )
-x- posts small blind [$0.10 USD].
blueskyz posts big blind [$0.20 USD].
Dealt to -x- [

9 of hearts 9 of clubs
finpokerM raises [$0.40 USD]
SpikeSpadille folds
callsaces raises [$1.00 USD]
niuniu folds
-x- calls [$0.90 USD]
blueskyz folds
finpokerM calls [$0.60 USD]

Dealing Flop

[ 8 of spades, 8 of diamonds, 2 of hearts
-x- checks
finpokerM checks
callsaces bets [$1.60 USD]
-x- calls [$1.60 USD]
finpokerM folds

Dealing Turn

[ 4 of hearts
-x- checks
callsaces bets [$14.91 USD]
-x- ...

Hier een similar spot. Villain is 31/16 met 3b% van 3.6%, maar speelt nu wel aggressiever aangezien het HU / 3way was.

Hand History for Game 3795210448 (Prima)
$20.00 USD NL Texas Hold'em - Saturday, February 26, 10:42:43 ET 2011
Table DeepStack 320 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 2: TheBjorn1 ( $20.00 USD )
Seat 3: -x- ( $22.26 USD )
Seat 4: V-Maq ( $12.12 USD )
Seat 5: ImOnRedBull ( $20.67 USD )
V-Maq posts big blind [$0.20 USD].
Dealt to -x- [

9 of diamonds 9 of clubs
ImOnRedBull raises [$0.80 USD]
-x- calls [$0.70 USD]
V-Maq raises [$1.80 USD]
ImOnRedBull calls [$1.20 USD]
-x- calls [$1.20 USD]

Dealing Flop

[ 3 of diamonds, 4 of hearts, jack of spades
-x- checks
V-Maq bets [$9.92 USD]
ImOnRedBull folds
-x- ...

Als je zegt fold, waar call je dan wel mee? En als je zegt call, wat denk je dat zijn range ongeveer is?
Straight
Straight
26 februari 2011 14:43 h
Spot 1 durf ik niet zoveel over te zeggen ben daar erg benieuwd naar wat anderen ervan gaan zeggen

Spot 2 komt wel erg sterk over, ik zeg fold en zou callen met: QQ+, een set en AJ.
Verlies is beter dan winst met verkeerde keuzes!
Full House
Full House
26 februari 2011 18:45 h
zit er goed uit!
Royal Flush
Royal Flush
27 februari 2011 22:00 h
Net nog een sessie gespeeld om de maand mee af te sluiten, al zal ik vast morgen ook nog wel wat spelen. Echt een klote sessie, maar wel BE geeindigd dus dat was weer een pluspuntje. Helaas verloor ik 2 potten van 100BB+ met QQ vs AA en met QQ tegen een 72/4 vis op Kxx J die dit keer helaas wel AK had (waarmee hij een 3b coldcallde ipv de gebruikelijke A5o waarmee hij dat deed! )

Deze hand was op zich nog wel interessant. Ik 3bet een reg die 80% fold op 3bets en de 74/4 vis overcallt. Op zich was dit niet zo'n handige move van mij, aangezien de vis vrij wijd zal meegaan, maar AT is nog wel aardig speelbaar dus niet zo erg. Ik mis echter de flop en wil niet bluffen tegen de vis, maar nadat de vis ook niet bet, zet de reg wel in. Aangezien hij superaggro was, en dit board niet vaak gehit zal hebben aangezien hij waarschijnlijk alleen KQ / 77 / 99 in zijn valuerange heeft (verwacht dat hij monsters klein zal 4betten voor value uit de vis en evt uit mij). Besloot daarom voor een kleine ch/r te gaan die maar ongeveer 50% van de keren hoefde te werken. Thoughts?

Hand History for Game 3797739238 (Prima)
$20.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, February 27, 09:27:05 ET 2011
Table Green Mayfly 2 (Real Money)
Seat 3 is the button
Seat 1: welshgamble ( $26.96 USD )
Seat 2: RomanticasZb ( $10.71 USD )
Seat 3: 8fold ( $20.00 USD )
Seat 4: -x- ( $20.24 USD )
Seat 5: StorNorsken ( $24.26 USD )
Seat 6: Barman3k ( $23.03 USD )
StorNorsken posts big blind [$0.20 USD].
Dealt to -x- [

10 of diamonds ace of clubs
Barman3k folds
welshgamble folds
RomanticasZb folds
8fold raises [$0.60 USD]
-x- raises [$1.80 USD]
StorNorsken calls [$1.70 USD]
8fold calls [$1.30 USD]

Dealing Flop

[ king of diamonds, 9 of diamonds, 7 of clubs
-x- checks
StorNorsken checks
8fold bets [$3.00 USD]
-x- raises [$7.20 USD]
StorNorsken ...
8fold ...
Full House
Full House
27 februari 2011 22:09 h
Zie hem hier ook altijd KQ / 77 / 99 hebben want hij zal niet betten met air met een vis in de pot op deze flop. Mocht hij toch niet KQ / 77 / 99 hebben dan zal hij vaak een nog wel iets van een draw hebben. hij hoeft nu maar 4.2 te callen om 19.8 te winnen= 21% ik zie hem hier dus nooit folden.
Royal Flush
Royal Flush
1 maart 2011 11:03 h
Februari:

Doel: 15k handen [ Behaald: 15.3k]

Uiteindelijk een redelijke maand. Het ging de hele maand vrij goed, maar had 1 á 2 sessies erbij zitten waarbij ik eerder had moeten stoppen aangezien ik slightly tilted was. Grootste verliessessie kwam voort uit een shotje 50NL waarbij ik 2 BI dropte en daarna nog een beetje doorspeelde op 20NL, wat ik beter niet had kunnen doen.

Doelen voor maart:

Volume: 15k handen 20NL.
Shotje 50NL: Bij een roll van 70BI leg ik 3 50NL buy-ins opzij voor een nieuw shotje.
Spel verbeteren: Ik wil mijn spel verbeteren en hierbij wil ik met name bezig zijn met ch/raise spots op de flop. Mijn ch/raise flop % is 6,4 en ik wil dit toch proberen een beetje richting de 10 te krijgen om zo wat onvoorspelbaarder te worden en wat meer afbetaald te krijgen met goede handen.
Filmpjes kijken: op DC wil ik de serie van Grindcore (The Thin Red Grind) afkijken en daarnaast de een aantal afleveringen van The Thin Red Line herhalen. Daarnaast de hele serie Shuffle and Flow kijken, over het mentale aspect van poker en voorbereiding op het spel.
Filmpjes opnemen: Minimaal 2 filmpjes met commentaar inspreken van mijn eigen spel en hier ter discussie posten.
Royal Flush
Royal Flush
1 maart 2011 15:52 h
Op zich een aardig begin gemaakt in een sessie over ~700 handen BE gespeeld. Zaten wat leuke spots bij, dus zal zo nog even een paar handjes posten in de handensectie. Op zich was dit toch wel het hoogtepuntje van de sessie tegen een 91/71 speler! Ik had maar 3 tafels open staan, dus pakte dr ff 1 FR bij en daar zat deze mongool . Vandaar dat ik pre vast naar 10BB opende om hem te isoleren, ik was dan ook erg happy toen hij min3bette. LOL!

Hand History for Game 3800413013 (Prima)
$20.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, March 01, 03:47:49 ET 2011
Table Detached Daddy 2 (Real Money)
Seat 8 is the button
Seat 1: alvenus ( $20.10 USD )
Seat 2: BlackpoolIan ( $23.70 USD )
Seat 3: Drotsky ( $18.51 USD )
Seat 4: Brain-Master ( $19.90 USD )
Seat 5: -x- ( $20.28 USD )
Seat 6: NeedAClue ( $6.20 USD )
Seat 8: pawcio011 ( $3.60 USD )
Seat 9: Muqtadar ( $19.44 USD )
Seat 10: FishyBob ( $10.00 USD )
alvenus posts small blind [$0.10 USD].
BlackpoolIan posts big blind [$0.20 USD].
NeedAClue posts big blind [$0.20 USD].
Dealt to -x- [

ace of spades jack of clubs
Drotsky folds
Brain-Master folds
-x- raises [$2.00 USD]
NeedAClue folds
pawcio011 folds
alvenus folds
BlackpoolIan raises [$3.60 USD]
-x- raises [$18.28 USD]
BlackpoolIan calls [$16.48 USD]

Dealing Flop

[ 5 of clubs, 6 of clubs, 3 of spades

Dealing Turn

[ 7 of hearts

Dealing River

[ 8 of diamonds
-x- shows ace of spades, jack of clubs
BlackpoolIan shows jack of spades, 6 of diamonds
BlackpoolIan wins $38.82 USD from main pot
Royal Flush
Royal Flush
1 maart 2011 19:09 h
spot ik daar een bad beat :O

qoNtrol posted

- BAD BEATS. Hier zijn wel genoeg topic van en hier zit gewoon niemand op te wachten. Per bad beat die ik hier post die niet voor de lol is of omdat er iets van strategy achter schuil gaat, back ik iemand voor een toernooitje van $5.

Heads Up Master
Heads Up Master
1 maart 2011 19:53 h
A-LX posted
spot ik daar een bad beat :O

qoNtrol posted

Hahaha shit waarom ben jij eerder
Royal Flush
Royal Flush
1 maart 2011 23:14 h
qoNtrol posted
Per bad beat die ik hier post die niet voor de lol is of omdat er iets van strategy achter schuil gaat, back ik iemand voor een toernooitje van $5.

Lijkt me vrij duidelijk dat ik dit post omdat iemand die pre met J6o AI gaat een duidelijke amusementswaarde toevoegt aan dit topic, het gaat er niet om of ik win of verlies

Maar fijn dat d'r iig nog iemand leest!
Royal Flush
Royal Flush
1 maart 2011 23:54 h
awww ik hoopte dat het zou werken

888poker bonus