Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 19:09 h
Cashgame Vid: 20NL Purple Lounge

Royal Flush
Royal Flush
11 januari 2011 21:15 h
Hey allemaal,

Zouden jullie naar de volgende video willen kijken voor me.
Alvast bedankt. Hij duurt ongeveer een half uurtje op 4 tafels 20NL op Purple Lounge.
Mochten jullie de moeite nemen om commentaar te geven, dan graag even vermelden over welke hand het gaat en welke tafel op welk tijdstip.

Thanks!

http://www.megaupload.com/?d=S8VG8P5U

http://www.megaupload.com/?d=JLKCLAS0
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
Royal Flush
Royal Flush
11 januari 2011 21:49 h
Yay, filmpjes! Ga em meteen downloaden. For my please, niet omdat jij iets van mij kunt leren.
Royal Flush
Royal Flush
11 januari 2011 21:51 h
Ik zal hem vanavond/vannacht even gaan bekijken, en zeggen als ik het hier en daar wat anders zou doen. Ben namelijk niet de beste, maar ook niet de slechtste!
Full House
Full House
11 januari 2011 22:10 h
Hee luek filmpje! Alleen heb ik een vraag over de hand met 1010 hij minraised op een 273 flop. Jij zegt dat hij hier niet vaak een set heeft. Waarom denk je dat hij hier niet vaak een set heeft want ik ch/raise op de flop ook altijd wel met een set want overpairs gaan dan vaak AI.
Royal Flush
Royal Flush
11 januari 2011 22:13 h
Vandaag geen tijd, zal kijken of ik van de week nog even commentaar kan geven.
Moderator
Moderator
11 januari 2011 22:34 h
dekkers123 posted
Hee luek filmpje! Alleen heb ik een vraag over de hand met 1010 hij minraised op een 273 flop. Jij zegt dat hij hier niet vaak een set heeft. Waarom denk je dat hij hier niet vaak een set heeft want ik ch/raise op de flop ook altijd wel met een set want overpairs gaan dan vaak AI.

Kheb het filmpje nog niet gezien, maar ik vermoed dat het een rainbow flop is. Mensen hebben vaak de neiging om setjes te slowplayen op lage, rainbow flops in de hoop dat hun tegenstander de turn doorbluft of zijn overcards hit. Draw heavy flops worden vaak gec/r met setjes... vandaar.
Royal Flush
Royal Flush
11 januari 2011 22:36 h
dekkers123 posted

Nou, niet echt leuk met al die kutspots

Wat die hand betreft zou ik zelf heel vaak flatten op de flop aangezien het 3way is en je dus eventueel ook de andere speler nog in de hand houdt en eventueel de kans geeft een pairtje te hitten (of iets geks te doen etc). Het board is zo droog dat de kans dat je outdrawn wordt echt minimaal is.

Aan de andere kant, als je sets gaat raisen, kun je ook makkelijker blufraisen. Het is een beetje het een tegen het ander afwegen...
Full House
Full House
11 januari 2011 22:51 h
Aan de andere kant, als je sets gaat raisen, kun je ook makkelijker blufraisen wat bedoel je daar pecies mee?
Royal Flush
Royal Flush
11 januari 2011 23:03 h
Nou, normaal gesproken rep je niet veel als je op een droog board raist, omdat je hele sterke valuehanden zoals sets liever wilt callen, in de hoop dat:

- Andere spelers mee komen in de pot als het multiway is.
- De IR door gaat barrelen op overcards (die hij al dan niet kan hitten). Meestal heeft je tegenstander toch maar 2-4 outs als jij een set hebt op een superdry board. Je hoeft dus niet bang te zijn dat hij je outdrawed.

Als je sets gaat raisen op een dergelijk board, kun je dus ook blufraisen als je een keer gemist hebt. Normaal zou ik daar geen credit voor geven gezien het feit dat je niet veel rept. Maar als je ook sets kan hebben, moet je dat eigenlijk wel doen.

Dit gaat overigens wat ver voor 10/20NL...
Royal Flush
Royal Flush
12 januari 2011 09:11 h
Ik check hem de volgende les denk ik
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 09:56 h
Leuke video, hier mijn commentaar

0:45 99 Hij is short, maar prima dta je groot bet, value van draws.
0:58 TT ik open eigenlijk standaart 4bb, tenzei ik een reden heb het niet te doen, maar hiermet die vis op de button 4bb ik liever.
1:25 TT ik checkfold hier, slechtere handen checken behind, en je bent hier meestal beat (draws hebben gehit en hij heeft soms een J of beter)
1:25 AK Nice dta je naar squeeze% kijkt, moet ik ook doen. ik 3bet wel kleiner, naar 1,60 tot 1,80. omdat je IP ziy en dan als je 3bbluft IP je meer EV hebt.
1:25 A9 Hij rept vrij weinig, dus ik float hier de flop zeker, KK 3bet hij en 7x heb je goede implied odds tegen. als hij de turn checkt bet ik, en als hij bet kijk ik naar me odds. op die turn 9 call ik zijn bet wel, je hebt 2 outs voor FH en 8 voor een flush en zo nu en dan vs een bluff nog de beste hand. check behind prima
4:30 88 Vind je call wel fine, maar je zit OOP 100bb diep en je gaat niet veel flops/turns/rivers fijn vinden en zou niet vaak een showdoen zien, dus neme ik liever mijn fold equity preflop en raise hem, als hij called kan je nog een leuke pot winnen als je je 8 hit, en anders geef ik meestal op. (en as played zie je dat je niet vaak een showdown ziet)
5:39 AK Tiltopmerking: "offcourse we never flop nice" Ik cbet hier liever niet, want alle PP's/FD's gaan callen en soms word je ook ngo geflat door AQ ofzo. en hij zal nog redelijk vaak behind checken en krijg je een turn om te improven. Jij zegt "ik heb hie rngo supervaak de beste hand". maar je zal niet avak een showdown te zien krijgen en hij kan FD's hitten, hij kan hier al een OO hebben of met overcards zou hij nog kunnen hitten. denk dat hij de turn hier nog best vaak overshoved met PP's en FD's. heb je niet ehe goede equity tegen.
7:25 J7 Prima fold hier met je TP, je zou nog best vaak de beste hand kunnen hebben, maar je speelt daar een guessing game, komt niet vaak naar showdown en kan nog vaak uitgedraws worden o de turn/river. + dat je outkicked kan zijn of iemand kan trips hebbem.
7:50 gewoon weer lekker potbetten tegen vis ik vind de check op de turn niet zo lekker, zou gewoon lekke rvaluebetten tegen draws en paired hands enzo. de reden dat hij de hand ervoor de turn bette was meestal gewoon omdat hij daar een sterke valuehand had. Wel complimenten dat je goed nadenkt over je lijnen
10:30 AQ perfect gespeeld en denk dat hij ook vaak een draw heeft ja.
15:45 KQ prima lijn weinig FoldEwuity
15:50 TT wat een kutspot met die minraise van hem.dit is toch ook die lichte checkraiser? Ik zou zoiezo een andere tafel zoeken want deze speler links van je is niet echt fijn. Gezien zijn vorige checkraise en barrel-plays call ik hier in de hoop dat hij doorbluft. jij knalt de turn all-in. dan gaat hij alelen verder met beter, dus ik checkcall liever en checkcall elke river. (en je hoeft je hand niet echt te beschermen ofzo). cooler van die 7. leuke read trouwens. minR value en raised gewoon als bluff. (heb hem ff opgezocht in me database en hem genote xD)
21:00 33 ik checkraise liever, want als de IR niet cbet, zou de ander ook nog wel is een stab nemen, dus heel vaak zouden ze niet naar een turn checken. de river checkraise ik liever, want als je zelf bet gaan een Ahoge en Khoge en soms Jhoge flush waarschijnlijk gewoon callen. Maar die betten zelf ook allemaal en de A en soms de K callen een checkraise wel. als hij behind checked is dat toch met een hand waar je geen value van gaat krijgen. (en hij raisde idd niet met de nutflush).
23:50 33 goede gedachtengang
25:20 KJ Well played, zou ook niet 3betten.
27:00 A7 check bb gewoon, je zit OOP en je hand is niet heel sterk. je hoeft ook niet te isoleren ofzo om anderen uit de pot te jagen want er zijn geen anderen.
28:40 K9 I like the minraise. hoewel ik denkik liever 2,5bb raise zodat je een stuk meer FE hebt tegenover de BB
29:50 KQ prima

Eind van de sessie leek je best op tilt, maar kan ik begrijpen ja xD
Je maakt trouwens prima notes zelf zet ik er alleen de datum en stake bij "20NL 12-1-11: "

Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 10:08 h
Time2Cash posted

Je maakt trouwens prima notes zelf zet ik er alleen de datum en stake bij "20NL 12-1-11: "

Heb de video zelf nog niet bekeken, misschien vanavond ofzo.

Heb er dit nog zien doen, de datum erbij zetten. Is dit echt zo handig dan, lijkt me tijdverlies om te noten, of is het gewoon elke keer pasten.
"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 10:42 h
Roflpain posted
Time2Cash posted

Heb de video zelf nog niet bekeken, misschien vanavond ofzo.

Heb er dit nog zien doen, de datum erbij zetten. Is dit echt zo handig dan, lijkt me tijdverlies om te noten, of is het gewoon elke keer pasten.

ik CTRL+C CTRL+V het gewoon
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 10:52 h
en als de notes te oud zijn gewoon deleten neem ik aan ?
"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 11:09 h
Roflpain posted
en als de notes te oud zijn gewoon deleten neem ik aan ?

laat ze meesral staan, amar als ze bijvoorbeeld een halfjaar oud zijn neem ik ze minder serieus.
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 11:23 h
Time2Cash posted
Leuke video, hier mijn commentaar

0:58 TT ik open eigenlijk standaart 4bb, tenzei ik een reden heb het niet te doen, maar hiermet die vis op de button 4bb ik liever.

Ja, dit had zeker 4bb moeten zijn, misschien wel 5bb. De vis fold niet, dus gewoon maximizen preflop door groter te raisen.

1:25 TT ik checkfold hier, slechtere handen checken behind, en je bent hier meestal beat (draws hebben gehit en hij heeft soms een J of beter)

Mwah, ch/f lijkt me wel erg weak tegen een dergelijk speler. IK denk dat hij nog met veel pp's gaat callen 99, 8x, 77, 66 overcards, FD's dus denk dat je daar wel degelijk voor value kan betten.

1:25 AK Nice dta je naar squeeze% kijkt, moet ik ook doen. ik 3bet wel kleiner, naar 1,60 tot 1,80. omdat je IP ziy en dan als je 3bbluft IP je meer EV hebt.

Ja, hier is 1,80 gewoon mijn normale sizing.

1:25 A9 Hij rept vrij weinig, dus ik float hier de flop zeker, KK 3bet hij en 7x heb je goede implied odds tegen. als hij de turn checkt bet ik, en als hij bet kijk ik naar me odds. op die turn 9 call ik zijn bet wel, je hebt 2 outs voor FH en 8 voor een flush en zo nu en dan vs een bluff nog de beste hand. check behind prima

Jup, genoeg SD value op de river.

4:30 88 Vind je call wel fine, maar je zit OOP 100bb diep en je gaat niet veel flops/turns/rivers fijn vinden en zou niet vaak een showdoen zien, dus neme ik liever mijn fold equity preflop en raise hem, als hij called kan je nog een leuke pot winnen als je je 8 hit, en anders geef ik meestal op. (en as played zie je dat je niet vaak een showdown ziet)

Ja, 88 gaat nooit heel profitable spelen tegen een dergelijke speler, dus preflop 3betten lijkt me net iets beter. Helemaal omdat hij veel cbet krijg je veel kutspots op de turn. As played lijkt me fold turn wel fine.

5:39 AK Tiltopmerking: "offcourse we never flop nice" Ik cbet hier liever niet, want alle PP's/FD's gaan callen en soms word je ook ngo geflat door AQ ofzo. en hij zal nog redelijk vaak behind checken en krijg je een turn om te improven. Jij zegt "ik heb hie rngo supervaak de beste hand". maar je zal niet avak een showdown te zien krijgen en hij kan FD's hitten, hij kan hier al een OO hebben of met overcards zou hij nog kunnen hitten. denk dat hij de turn hier nog best vaak overshoved met PP's en FD's. heb je niet ehe goede equity tegen.

Ja, was meer een beetje zo omdat anderen dat vaak zeggen. Op dat moment was ik iig niet tilty. Iets later misschien wel. Denk dat as played ch/f flop beter was. Hij gaat je gewoon veel sticky spots bezorgen OOP. Dus gewoon niet lopen fucken, lekker mucken OOP.

7:50 gewoon weer lekker potbetten tegen vis ik vind de check op de turn niet zo lekker, zou gewoon lekke rvaluebetten tegen draws en paired hands enzo. de reden dat hij de hand ervoor de turn bette was meestal gewoon omdat hij daar een sterke valuehand had. Wel complimenten dat je goed nadenkt over je lijnen

Ja, dit was erg lafjes gespeeld. Je moet gewoon voor value gaan en niet bang zijn dat hij fold, want als ie iets heeft dan callt ie toch wel. Lesson learned.

15:50 TT wat een kutspot met die minraise van hem.dit is toch ook die lichte checkraiser? Ik zou zoiezo een andere tafel zoeken want deze speler links van je is niet echt fijn. Gezien zijn vorige checkraise en barrel-plays call ik hier in de hoop dat hij doorbluft. jij knalt de turn all-in. dan gaat hij alelen verder met beter, dus ik checkcall liever en checkcall elke river. (en je hoeft je hand niet echt te beschermen ofzo). cooler van die 7. leuke read trouwens. minR value en raised gewoon als bluff. (heb hem ff opgezocht in me database en hem genote xD)

Ja, normaal vermijd ik dit soort situaties natuurlijk als de pest (qua tafel). Maar voor de video is het juist wel erg leerzaam aangezien je wat goede feedback kan krijgen op je spel tegen regs.

21:00 33 ik checkraise liever, want als de IR niet cbet, zou de ander ook nog wel is een stab nemen, dus heel vaak zouden ze niet naar een turn checken. de river checkraise ik liever, want als je zelf bet gaan een Ahoge en Khoge en soms Jhoge flush waarschijnlijk gewoon callen. Maar die betten zelf ook allemaal en de A en soms de K callen een checkraise wel. als hij behind checked is dat toch met een hand waar je geen value van gaat krijgen. (en hij raisde idd niet met de nutflush).

Ja, mijn 'relative position' is erg goed. Als de IR namelijk cbet kan ik eerst kijken wat de derde man doet en daarna lekker groot ch/raisen om veel dood geld op te pakken. Zou beter zijn, lijkt me. Stel de IR is een vis of degene die IP zit is de IR en degene in het midden is een vis, dan lijkt me leaden beter. Goeie leerzame spot!

27:00 A7 check bb gewoon, je zit OOP en je hand is niet heel sterk. je hoeft ook niet te isoleren ofzo om anderen uit de pot te jagen want er zijn geen anderen.

Ja klopt. Mijn hand is hier wel vrij goed natuurlijk, dus denk niet dat het superbad is om hier te raisen. Ik vind mijn cbet echter niet best want hij callt echt met any piece van gutshots top bottom pairs en FD's, dus flop lijkt me ch/f. Pre is close denk ik.

29:50 KQ prima

Op zich is de KQ nog wel interessant. Ik denk dat ik aardige odds krijg om het te callen als hij het erin stampt, maar zal nog ff een stove maken.

Super bedankt dat je de tijd hebt genomen om zo uitgebreid te reageren. Erg leerzaam! Thnx!!
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 11:36 h

Hand History for Game 3718477780 (Prima)
$20.00 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, January 11, 08:02:13 ET 2011
Table DeepStack 332 (Real Money)
Seat 5 is the button
Seat 1: BluSkye ( $20.91 USD )
Seat 2: franklin9002 ( $10.46 USD )
Seat 3: blackbart ( $63.96 USD )
Seat 4: Hero ( $29.91 USD )
Seat 5: Chongy9 ( $20.60 USD )
Seat 6: Rillerull ( $16.71 USD )
Rillerull posts small blind [$0.10 USD].
BluSkye posts big blind [$0.20 USD].
Dealt to Hero [

king of clubs queen of clubs
franklin9002 calls [$0.20 USD]
blackbart folds
Hero raises [$1.00 USD]
Chongy9 folds
Rillerull calls [$0.90 USD]
BluSkye folds
franklin9002 folds

Dealing Flop

[ 10 of spades, jack of hearts, 8 of diamonds
Rillerull checks
Hero bets [$1.60 USD]
Rillerull calls [$1.60 USD]

Dealing Turn

[ king of spades
Rillerull checks
Hero bets [$4.00 USD]
Rillerull ships $14

Heb hem 2x AQs gegeven en 2x AQo, verder wat KQ en wat combodraws / 2pairs.

Text results appended to pokerstove.txt

660 games 0.001 secs 660,000 games/sec

Board: Ts Jh 8d Ks
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 73.182% 58.03% 15.15% 383 100.00 { AhQh, AsQs, KTs+, QhJh, QsJs, QsTs, AcQh, AcQs, AdQh, AdQs, KcQh, KcQs, KdQh, KdQs, KcJh, KcJs, KdJh, KdJs }
Hand 1: 26.818% 11.67% 15.15% 77 100.00 { KcQc }

Mijn equity is 10 callen om (2x16,71+0,2) te winnen = 29,7%.

Als hij dus shipt, zou ik moeten folden met mijn TP+OESD.
Royal Flush
Royal Flush
13 januari 2011 12:25 h
er was maar 1 hand waar je het niet met me eens was, en dat was de TT op 1:25. maar ik bedoelde checkfold de turn ipv flop mijn video neem ik morgen op denkik
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
7 februari 2011 22:52 h
Ik heb een nieuwe video gemaakt. Hoop dat jullie hem willen kijken. Helaas is er iets mis gegaan met de audio, maar elke feedback / vragen zijn natuurlijk welkom. Heb de video ook in de Openingpost gezet.

20NL JBET:

20NL Vid taz571
Royal Flush
Royal Flush
10 februari 2011 15:04 h
Ik denk dat jij camtasia gebruikt, je zou in het vervolg eens moeten opslaan in .wav ofzo. Is gemakkelijker/gebruiksvriendelijker. Of het zou dan een te groot bestand moeten worden.

(kan ik op het werk kijken als ik tijd heb )

888poker bonus