Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 14:23 h
Japmaster NL50 Deel I

Moderator
Moderator
4 augustus 2010 02:17 h
Ik heb een nieuwe video gemaakt, hij staat hier

ben benieuwd wat jullie van die KK hand denken
Moderator
Moderator
4 augustus 2010 22:10 h
even testen...
Royal Flush
Royal Flush
4 augustus 2010 22:45 h
Heb al heel even gekeken, de rest morgen, al wel een paar vraagjes..

Wist niet dat je in Amerika woonde. Waar ergens ?
Zijn er websites waar Amerikanen en Europeanen nog door elkaar spelen want je zegt dat je niet veel keuze hebt...

"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 00:40 h
ja pokerstars/full tilt/UB en nog een paar kleinere sites zijn toegankelijk voor zowel europeanen als amerikanen
Straight Flush
Straight Flush
5 augustus 2010 01:24 h
Hej Japmaster, leuk dat je weer wat opneemt! Ik heb hem bekeken en ik heb nog wel redelijk wat commentaar .

Die 1e hand 99 waar je een set hit. Je bet de river hard door als de 2e boer valt. Ik zou hier zelf vaak checken denk ik. Villian kan een boer of straat hebben, een gemiste draw of misschien een hand als TT/88. Als villian een gemiste draw heeft, geef je hem hier een kans om te betten. Vaak genoeg zullen ze dat nog wel doen omdat ze niet verwachten dat je een J checked. Verder denk ik dat als villian een J of straat heeft hij altijd wel zal betten, denk niet dat veel spelers hun trips hier behind checken. Als je check/raised zou hij met een matige boer misschien wel all in gaan omdat hij z'n trips niet wil folden, terwijl hij met TJ oid anders slechts called op de river. Enige hand waar je value tegen mist dooor te checken is een hand als TT/88, al is het maar de vraag of je daar wel 3 straten value van krijgt.

2:30 KJs op de btn. Je overweegt of je wilt 3betten of callen. Belangrijk dat je dan naast de call3b% van de btn ook goed naar de blinds kijkt: Zijn het vissen die veel callen dan wil je graag een pot ip spelen, is het een agressieve speler die graag squeezed wordt een call al een stuk minder.

4 min: QQ vs 3b. Je fold omdat je denkt dat hij wel tight 3bet. Je hebt echter pas 40 handen van hem, dus het is nog gewoon een unknown. Ik zou zelf absoluut niet folden. 4bet/callen kan. Gewoon callen en een pot in positie spelen is ook prima. Folden vind ik heel weak, helemaal omdat villian geen volle stack heeft.

14:10 TT op KQ4 rb. Wat is daar de reden van je cbet? Verwacht je dat je value krijgt van AT/AJ/99-? Of cbet je daar uit gewoonte? Je hebt het over zijn fold2cbet omdat je hoopt dat hij fold? Waarom bet je dan? 89 oid zal hij folden, maar die beat je toch al.

17:00 78s middle pair op monotoom board. Je vraagt je af of je wilt cbetten of niet (je checked en fold de turn als de 4e flushkaart valt). Het is dun omdat je kicker erg zwak is (A8 zou ik sowieso cbetten) maar ik denk dat ik hier meestal wel bet. Vaak heb je de beste hand, maar hij is wel kwetsbaar. Als villian een lage ruiten heeft of overcards heeft hij nog veel outs tegen je. Daarnaast kun je nog value krijgen van een Adx ofzo.

19:30 AQ 3b pot tptk. Je besluit hier te checken om villian te laten bluffen. Heb je stats van hem over zijn fold2cbet (in 3b pots)? Het is wel een board waar je van pps nog value gaat krijgen. Daanraast zou villian hier nog wel eens kunnen floaten omdat hij een cbet verwacht. Ik zou hier ook zeker wel een cbet overwegen om dan de turn te checken en hem dan te laten bluffen. Hangt dus wel van af of hij graag float.

25:00 k9 3flushboard, jij hebt fd en villian donbet. Je called zijn bet wat me wel prima lijkt. De turn komt een A en villian bet klein. Zeker gezien zijn stacksize lijkt dit me vaak wel een mooie pot om te shoven. Zijn lijn lijkt wel op een zwakke hand. Vaak laat je die hier direct folden. Mocht je toch gecalled worden heb je je flush nog als out. Weet niet hoe graag villian afcalled, maar het is hier gezien de stacksizes zeker wel het overwegen waard.

26:30 KK: Waarom belsuit je zijn donkbet te raisen? Afstacken wil je niet, ik denk dat je fold hier wel prima is. Je had helaas 1 vd 2 wel beat, maar hij had hier ook nog een open ender dus hij had nog erg veel equity (8/9/t/5 als outs).

27:30 TT vs ch/r op lage 667 flop. Je called hier zijn raise (prima lijkt me) en dan call je een blank turn waarna je de river nog all in called. Ik zou hier de turn zelf shoven als je toch committed bent. Als villian een draw heeft wil je hem laten betalen. Daarnaast kun je een draw nu allin krijgen, maar als hij mist niet meer. Mocht hij dit met een slechtere pair doen, dan kan de river de actie killen. Mocht hij random bluffen met overcards, dan geef je hem nu de kans om je te outdrawen. Verder verwacht ik geen 3e barrel als pure bluf. Dus als je toch commit, zou ik het er op de turn zelf ingooien.

29:00 j7s, fd op T83 flop. Normaal cbet ik graag met draws. Hier zou een check misschien beter zijn. Villian zit short dus zou best licht kunnen check/raisen, waarna je eigenlijk moet folden. Daarnaast is dit een board waar iemand die niet graat op cbets fold, ook niet snel zal gaan folden. Verder kun je minder lekker doorbarrellen omdat villian short zit, je kunt niet maximaal druk zetten. Als hij vol had gezeten had je hem misschien nog van die T kunnen afzetten, maar nu dus niet.

Valt me verder op dat je vanaf de btn altijd 3,5bb opent. Zelf maak ik mijn steals graag iets kleiner, zo'n 2,5bb. Dit werkt tegen regs vaak het beste. Tegen vissen kan je wel prima groot stealen.

Ik kan de stats van je tegenstanders niet goed lezen, maar het valt me op dat je niet echt op zoek bent naar preflop 3bet spots. Vooral in positie kan dat erg goed werken, maar ook zeker resteals vanuit de blinds. Wat is je 3b% in positie en in de blinds?

Trouwens, ik mis de stats van je hud nog? Die zou je nog ff uitleggen.

Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 01:56 h
Mooi verhaal Rene, moet het nog ff goed nakijken

stats staan onder de video, maar bij deze hier ook:

mijn stats:

VPIP/PFR/STEAL/AF
3BET/F23BET/CBET/F2CBET
FLOPDONK%/FLOPCR%/WTSD
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 04:28 h

Die 1e hand 99 waar je een set hit. Je bet de river hard door als de 2e boer valt. Ik zou hier zelf vaak checken denk ik. Villian kan een boer of straat hebben, een gemiste draw of misschien een hand als TT/88. Als villian een gemiste draw heeft, geef je hem hier een kans om te betten. Vaak genoeg zullen ze dat nog wel doen omdat ze niet verwachten dat je een J checked. Verder denk ik dat als villian een J of straat heeft hij altijd wel zal betten, denk niet dat veel spelers hun trips hier behind checken. Als je check/raised zou hij met een matige boer misschien wel all in gaan omdat hij z'n trips niet wil folden, terwijl hij met TJ oid anders slechts called op de river. Enige hand waar je value tegen mist dooor te checken is een hand als TT/88, al is het maar de vraag of je daar wel 3 straten value van krijgt.

Goed punt, die J bet ie wel en stackt ie waarschijnlijk mee af, maar hij zal mij meestal alleen callen. En hij zou kunnen bluffen met een gemiste FD/TQ inderdaad. Ik zat in de 'valuebet de vis' mode en heb een check niet eens overwogen, niet goed

2:30 KJs op de btn. Je overweegt of je wilt 3betten of callen. Belangrijk dat je dan naast de call3b% van de btn ook goed naar de blinds kijkt: Zijn het vissen die veel callen dan wil je graag een pot ip spelen, is het een agressieve speler die graag squeezed wordt een call al een stuk minder.

kan ik alleen maar mee eens zijn, ik denk dat dit eigenlijk best een easy call is, de SB is een 40/16 vis en zowel de SB als de BB hebben nog niet ge3bet.

4 min: QQ vs 3b. Je fold omdat je denkt dat hij wel tight 3bet. Je hebt echter pas 40 handen van hem, dus het is nog gewoon een unknown. Ik zou zelf absoluut niet folden. 4bet/callen kan. Gewoon callen en een pot in positie spelen is ook prima. Folden vind ik heel weak, helemaal omdat villian geen volle stack heeft.

Ja is gewoon een 4bet, ik zat wat te twijfelen en was net te laat

4:10 TT op KQ4 rb. Wat is daar de reden van je cbet? Verwacht je dat je value krijgt van AT/AJ/99-? Of cbet je daar uit gewoonte? Je hebt het over zijn fold2cbet omdat je hoopt dat hij fold? Waarom bet je dan? 89 oid zal hij folden, maar die beat je toch al.

ik zag 100% f2cbet staan, maar toen zag ik later dat ik maar 20 handen had . Als iemand heel veel fold op cbets fold is mijn redenatie dat ie op z`on board waarschijnlijk alles fold behalve een K of een Q, dan bet ik liever 1 keer om de pot op te pakken en klaar met de hand te zijn als ie callt dan dat ik uit positie check/call ga spelen waarbij ik moet gaan guessen of ie een K/Q, draw of bluff heeft. Ik weet niet of dit wel de optimale lijn is, wat zou jij doen? Check/call of check/fold?

19:30 AQ 3b pot tptk. Je besluit hier te checken om villian te laten bluffen. Heb je stats van hem over zijn fold2cbet (in 3b pots)? Het is wel een board waar je van pps nog value gaat krijgen. Daanraast zou villian hier nog wel eens kunnen floaten omdat hij een cbet verwacht. Ik zou hier ook zeker wel een cbet overwegen om dan de turn te checken en hem dan te laten bluffen. Hangt dus wel van af of hij graag float.

Ja die informatie heb ik niet echt, maar ik zie vissen met wat aggresievere preflop stats nog wel regelmatig 2 of 3 barrels vuren als je naar ze toe checkt in een 3bet pot. Maar cbet / check turn lijkt me ook niet verkeerd inderdaad.

25:00 k9 3flushboard, jij hebt fd en villian donbet. Je called zijn bet wat me wel prima lijkt. De turn komt een A en villian bet klein. Zeker gezien zijn stacksize lijkt dit me vaak wel een mooie pot om te shoven. Zijn lijn lijkt wel op een zwakke hand. Vaak laat je die hier direct folden. Mocht je toch gecalled worden heb je je flush nog als out. Weet niet hoe graag villian afcalled, maar het is hier gezien de stacksizes zeker wel het overwegen waard.

Point taken!

26:30 KK: Waarom belsuit je zijn donkbet te raisen? Afstacken wil je niet, ik denk dat je fold hier wel prima is. Je had helaas 1 vd 2 wel beat, maar hij had hier ook nog een open ender dus hij had nog erg veel equity (8/9/t/5 als outs).

ik raise omdat hij maar 1 dollar bet in een pot van 6. Ik raise naar $5 wat ongeveer is wat ik ook had gebet als hij had gecheckt. Ik denk dat ik op deze manier value krijg van allerlei handen als A5/A6/A7, elke 8, 99/TT TJ etc. Als de shorty shovet en die ander fold is het prima, als die andere raist is het een makkelijke fold. Ik was even confused omdat ik niet precies wist wat ik moest denken toen de full stack de shorty callde, maar ik denk dat mijn fold goed was idd. Zelfs tegen 89 heb ik maar 50% en hij kan me makkelijk crushed hebben natuurlijk.

Maar goed, denk jij dat callen beter is?

27:30 TT vs ch/r op lage 667 flop. Je called hier zijn raise (prima lijkt me) en dan call je een blank turn waarna je de river nog all in called. Ik zou hier de turn zelf shoven als je toch committed bent. Als villian een draw heeft wil je hem laten betalen. Daarnaast kun je een draw nu allin krijgen, maar als hij mist niet meer. Mocht hij dit met een slechtere pair doen, dan kan de river de actie killen. Mocht hij random bluffen met overcards, dan geef je hem nu de kans om je te outdrawen. Verder verwacht ik geen 3e barrel als pure bluf. Dus als je toch commit, zou ik het er op de turn zelf ingooien.

ja, ik zat te twijfelen, ik ben met je eens dat een shove beter is.

29:00 j7s, fd op T83 flop. Normaal cbet ik graag met draws. Hier zou een check misschien beter zijn. Villian zit short dus zou best licht kunnen check/raisen, waarna je eigenlijk moet folden. Daarnaast is dit een board waar iemand die niet graat op cbets fold, ook niet snel zal gaan folden. Verder kun je minder lekker doorbarrellen omdat villian short zit, je kunt niet maximaal druk zetten. Als hij vol had gezeten had je hem misschien nog van die T kunnen afzetten, maar nu dus niet.

mee eens, was niet goed

Valt me verder op dat je vanaf de btn altijd 3,5bb opent. Zelf maak ik mijn steals graag iets kleiner, zo'n 2,5bb. Dit werkt tegen regs vaak het beste. Tegen vissen kan je wel prima groot stealen.

ja ik ram gewoon steeds op die pot knop, als ik tegen lichte 3betters zit moet ik daar inderdaad mee ophouden

Ik kan de stats van je tegenstanders niet goed lezen, maar het valt me op dat je niet echt op zoek bent naar preflop 3bet spots. Vooral in positie kan dat erg goed werken, maar ook zeker resteals vanuit de blinds. Wat is je 3b% in positie en in de blinds?

Mijn 3bet% ligt meestal tussen de 5 en 6. Meestal zit er nog minimaal 1 vis achter me waardoor ik value handen vaak call om de vis in de pot te houden en blufhandjes niet 3bet omdat ik bang ben dat de vis me callt. Maar ik had me al gerealiseerd dat dit wat tegenstrijdig is en ik m`n value3betrange misschien wat wijder moet maken.

Ik vond het toch best lastig te praten en te spelen, denk dat ik de volgende delen achteraf inspreek.

Tnx voor de goeie feedback iig
Royal Flush
Royal Flush
5 augustus 2010 08:32 h
Sorry voor de off topic:

Als ik een video opneem komen mijn stats niet in mijn video hoewel ze wel op mijn tafels komen.
Is daar iets speciaal voor nodig ? (welk programma gebruik je misschien ?)
"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Straight Flush
Straight Flush
5 augustus 2010 13:42 h
Japmaster posted

4:10 TT op KQ4 rb. Wat is daar de reden van je cbet? Verwacht je dat je value krijgt van AT/AJ/99-? Of cbet je daar uit gewoonte? Je hebt het over zijn fold2cbet omdat je hoopt dat hij fold? Waarom bet je dan? 89 oid zal hij folden, maar die beat je toch al.

ik zag 100% f2cbet staan, maar toen zag ik later dat ik maar 20 handen had . Als iemand heel veel fold op cbets fold is mijn redenatie dat ie op z`on board waarschijnlijk alles fold behalve een K of een Q, dan bet ik liever 1 keer om de pot op te pakken en klaar met de hand te zijn als ie callt dan dat ik uit positie check/call ga spelen waarbij ik moet gaan guessen of ie een K/Q, draw of bluff heeft. Ik weet niet of dit wel de optimale lijn is, wat zou jij doen? Check/call of check/fold?

Volgens mij besluit je hier te cbetten, omdat je het lastig vind om anders oop te spelen. Dit vind ik eigenlijk een verkeerde instelling. Vraag je meer af wat je echt wilt bereiken met je cbet. 1) Een betere hand laten folden? Dat gaat niet gebeuren. 2) Je hand beschermen? Er zijn niet veel handen die jij nu beat hebt, maar die wel een hoop equity tegen je hebben. Eigenlijk alleen AJ met 8 outs. 3) Value krijgen van een slechtere hand? Misschien dat je hier value haalt uit AJ/ 99-, maar ook niet altijd. Het zou kunnen, en dit zou de enige reden zijn om te cbetten. Dan zit je echter daarna nog steeds oop met 3th pair met nog 2 straten te gaan. Mijn redenatie is in zo'n situatie vaak: als je geen reden hebt om te betten, is een check/call (je kan hem nog laten bluffen) of check/fold beter. Cbetten omdat je dat nu eenmaal standaard doet en niet weet hoe anders verder te spelen is niet echte en reden voor mij. Had jij trouwens niet pas een artikel geschreven over redenen om te betten? . Moet ik trouwens nog steeds een keer goed lezen.... . Volgens mij moet je trouwens over het algemeen ook ff beter letten op het aantal handen dat je van villian hebt, voordat je waarde hecht aan zijn stats. Of loopt dat hier af en toe spaak omdat je live de video inspreekt?

Ik raise omdat hij maar 1 dollar bet in een pot van 6. Ik raise naar $5 wat ongeveer is wat ik ook had gebet als hij had gecheckt. Ik denk dat ik op deze manier value krijg van allerlei handen als A5/A6/A7, elke 8, 99/TT TJ etc. Als de shorty shovet en die ander fold is het prima, als die andere raist is het een makkelijke fold. Ik was even confused omdat ik niet precies wist wat ik moest denken toen de full stack de shorty callde, maar ik denk dat mijn fold goed was idd. Zelfs tegen 89 heb ik maar 50% en hij kan me makkelijk crushed hebben natuurlijk.

Maar goed, denk jij dat callen beter is?

Denk dat je raise ook wel prima is. $1 in $6 is idd wel heeel weinig. Je fold vind ik prima. Er zitten namelijk ook heel veel handen in zijn range die je absoluut crushed hebben en je equity tegen zijn 89 is idd matig.

ja ik ram gewoon steeds op die pot knop, als ik tegen lichte 3betters zit moet ik daar inderdaad mee ophouden

Pot rammen werkt prima tegen vissen waar je vooral voor value bet (voor je handsterkte, of postflop edge). Dus als je denkt dat je heel wijd gecalled wordt en of value krijgt van slechtere handen, of dat je cbet/2e barrel vaak de pot pakt. Tegen de tags die veel folden op steals en helemaal tegen aggro 3betters (spelers die op een steal vaak folden of 3betten) werkt een kleine steal vaak erg goed. Ze folden er vaak bijna net zo veel op. Je verliest minder tegen een 3b. En je stealt extreem veel tegen dit soort spelers, dus is je range zwakker en dan is het prima om een kleinere pot te bouwen met een zwakke range. Daarnaast passen sommige tags zich daar vrij slecht op aan. Als ze wel callen, callen ze dan matige handen oop (A8o/JQo achtige handen) maar spelen deze dan vrij slecht oop waardoor je puur op positie een edge op ze hebt.

Mijn 3bet% ligt meestal tussen de 5 en 6. Meestal zit er nog minimaal 1 vis achter me waardoor ik value handen vaak call om de vis in de pot te houden en blufhandjes niet 3bet omdat ik bang ben dat de vis me callt. Maar ik had me al gerealiseerd dat dit wat tegenstrijdig is en ik m`n value3betrange misschien wat wijder moet maken.

Weider voor value 3betten is zeker het overwegen waard, helemaal in positie. Daarnaast kun je in positie super winstgevend 3betten tegen spelers die redelijk weid openen pf in ep. Of ze folden veel op je 3bets, of ze callen teveel maar spelen dan fit or fold wat ontzettend winstgevend is voor je. 3betten in positie kan sowieso iets kleiner omdat er buiten een 4bet vrij weinig tegen te doen is. Ik denk dat sowieso niet veel spelers op de NL50 goed om kunnen gaan met iemand die erg los 3bet in positie, ook vooral de standaar TAGs niet. Komt natuurlijk bij dat als je iemand helemaal ziek 3bet je op die manier iemand lekker uit zijn comfort zone kunt halen waardoor hij fouten gaat maken. Daarnaast is het helemaal mooi als iemand je zat is en je dan ineens wel AA hebt, krijg je tenminste wel eens afbetaald.

Iets meer 3betten mag dus wel, helemaal in positie niet onderschatten! Werkt dus vooral prima tegen standaard ABC TAGS.

Ik vond het toch best lastig te praten en te spelen, denk dat ik de volgende delen achteraf inspreek.

Beviel mij ook prima met mijn laatste 2 filmpjes. Je kunt dan rustig je eigen spel spelen, en later heb je voldoende tijd om handen goed uit te leggen. Mocht je een periode geen interessante handen krijgen (kan gebeuren met 4 tafels) kan je evt zelfs een stukje van de sessie weg knippen zodat je niet ineens 1 min of meer stil bent tijdens de sessie.

Tnx voor de goeie feedback iig

Graag gedaan!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Straight Flush
Straight Flush
5 augustus 2010 13:45 h
Roflpain posted
Sorry voor de off topic:

Als ik een video opneem komen mijn stats niet in mijn video hoewel ze wel op mijn tafels komen.

Ik gebruik zelf camtasia om een vid op te nemen. Die neemt gewoon op wat je op je scherm hebt staan, dus je stats zouden gewoon mee moeten komen als die ook op tafel staan.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 14:22 h
4.00: QQ: je timede uit. Ikzelf zou hier denk ik callen tegen unknown.

9.40: T8o: voor een 3betbluf maakt je hand niet heel veel uit. Blockers zijn wel fijn, maar als villain veel opent UTG en vaak fold op een 3bet is ‘any two’ in feite goed.

13.02: KJ is misschien een optie om te 3betbluffen. Ik weet niet hoe villain verder speelt in MP, maar je keek er zelfs niet naar. Is het overwegen wel waard vind ik.

14.53: AA: zet in je note de posities erbij. Die zijn relevant hier. Ik denk namelijk niet dat hij tegen jou JJ fold na een 4bet als jij op de BTN zit en hij/zij in de blinds. Ik zou deze note maken: 3bet JJ in BB tegen mijn UTG open en fold na 4bet. Vreemd dat er ge3bet wordt met JJ, als je niet wilt shoven. Call dan gewoon.

15.56 AT: check ook zijn fold to 3bet of zijn call 3bet. Let hierbij op positie! Vaak zie je dat spelers veel vaker een 3bet callen als ze IP zitten. Je kan dan beter je valuerange uitbreiden en je blufrange wat aanpassen.

17.10: 87s: villain callt met een hogere d in de hand, een K en een made flush. Je zou wel kunnen cbetten om draws te laten betalen.

18.39: J7: je callt op de flop met je OESD. Op de turn komt de 3e klaveren. Villain checkt. Ideale spot om een bluf te maken imo. Als je geraisd wordt, fold je. Als er gecallt wordt, heb je evt outs als villain geen flush heeft. Als villain fold, prima.

25.49: KK: allereerst zou ik groter openen. 2 van die dikke vissen die limpen en superveel handen spelen. 2,75 kan ook prima.

28.00: TT: ik citeer: ‘ik denk dat notes maken ook heel belangrijk is’

30.20: QJs: KJ fold je en QJ open je UTG... reden?
Royal Flush
Royal Flush
5 augustus 2010 14:39 h
Rene48 posted
Roflpain posted
Sorry voor de off topic:

Ik gebruik zelf camtasia om een vid op te nemen. Die neemt gewoon op wat je op je scherm hebt staan, dus je stats zouden gewoon mee moeten komen als die ook op tafel staan.

natuurlijk gebeurt dit bij mij niet kzal wel is wat googlen dan.
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 17:25 h

Volgens mij besluit je hier te cbetten, omdat je het lastig vind om anders oop te spelen. Dit vind ik eigenlijk een verkeerde instelling. Vraag je meer af wat je echt wilt bereiken met je cbet. 1) Een betere hand laten folden? Dat gaat niet gebeuren. 2) Je hand beschermen? Er zijn niet veel handen die jij nu beat hebt, maar die wel een hoop equity tegen je hebben. Eigenlijk alleen AJ met 8 outs. 3) Value krijgen van een slechtere hand? Misschien dat je hier value haalt uit AJ/ 99-, maar ook niet altijd. Het zou kunnen, en dit zou de enige reden zijn om te cbetten. Dan zit je echter daarna nog steeds oop met 3th pair met nog 2 straten te gaan. Mijn redenatie is in zo'n situatie vaak: als je geen reden hebt om te betten, is een check/call (je kan hem nog laten bluffen) of check/fold beter. Cbetten omdat je dat nu eenmaal standaard doet en niet weet hoe anders verder te spelen is niet echte en reden voor mij. Had jij trouwens niet pas een artikel geschreven over redenen om te betten? . Moet ik trouwens nog steeds een keer goed lezen.... . Volgens mij moet je trouwens over het algemeen ook ff beter letten op het aantal handen dat je van villian hebt, voordat je waarde hecht aan zijn stats. Of loopt dat hier af en toe spaak omdat je live de video inspreekt?

ja die cbet is wel discutable, hij zal wel callen met AJ/JT en fold wat handjes als 9T, A hoog J hoog enzo die nog wat equity tegen mij hebben, maar het houdt niet over.

Maar stel je checkt hier, speel je dan check/fold of check/call?

Ja ik let in het algemeen niet heel goed op, daarom ga ik de volgende ook achteraf inspreken idd
Straight
Straight
5 augustus 2010 19:10 h
Heb het filmpje ook gezien en beviel goed. Meeste van mijn opmerkingen/vragen en dergelijke zijn wel gemaakt door Rene en/of Dizzle dus weet niet of je echt nog op mijn feedback zit te wachten. Wordt misschien beetje dubbelop.

Wanneer het ten koste gaat van je timebank en je daardoor outtimed is het denk ik ook beter om achteraf in te spreken, wanneer je het wel zou redden geeft live wel iets meer gameflow mee enzo. Nadeel van achteraf lijkt mij namelijk dat je dan van sommige plays al weet of t wel/niet goed uitpakt waardoor je automatisch de situatie wat meer resultaatgericht bespreekt. Maar ja, ten koste van bijvoorbeeld QQ folden lijkt me dat ook niet de bedoeling.

Thx voor filmpje.
Royal Flush
Royal Flush
5 augustus 2010 19:32 h
5:45 -> Quote:"kzit nog even te denken over die vrouwen van daarnet."

EUHM, gebeurt precies meer dan pokeren in Amerika
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 20:56 h
dennisk113 posted
Heb het filmpje ook gezien en beviel goed. Meeste van mijn opmerkingen/vragen en dergelijke zijn wel gemaakt door Rene en/of Dizzle dus weet niet of je echt nog op mijn feedback zit te wachten. Wordt misschien beetje dubbelop.

Wanneer het ten koste gaat van je timebank en je daardoor outtimed is het denk ik ook beter om achteraf in te spreken, wanneer je het wel zou redden geeft live wel iets meer gameflow mee enzo. Nadeel van achteraf lijkt mij namelijk dat je dan van sommige plays al weet of t wel/niet goed uitpakt waardoor je automatisch de situatie wat meer resultaatgericht bespreekt. Maar ja, ten koste van bijvoorbeeld QQ folden lijkt me dat ook niet de bedoeling.

Thx voor filmpje.

ja resultaat gericht is het nadeel idd, maar het is wel mooi om handen wat uitgebreider te bespreken. Probleem op UB is ook dat je geen timebank hebt
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 20:59 h
dizzleFR posted
4.00: QQ: je timede uit. Ikzelf zou hier denk ik callen tegen unknown.

9.40: T8o: voor een 3betbluf maakt je hand niet heel veel uit. Blockers zijn wel fijn, maar als villain veel opent UTG en vaak fold op een 3bet is ‘any two’ in feite goed.

13.02: KJ is misschien een optie om te 3betbluffen. Ik weet niet hoe villain verder speelt in MP, maar je keek er zelfs niet naar. Is het overwegen wel waard vind ik.

14.53: AA: zet in je note de posities erbij. Die zijn relevant hier. Ik denk namelijk niet dat hij tegen jou JJ fold na een 4bet als jij op de BTN zit en hij/zij in de blinds. Ik zou deze note maken: 3bet JJ in BB tegen mijn UTG open en fold na 4bet. Vreemd dat er ge3bet wordt met JJ, als je niet wilt shoven. Call dan gewoon.

15.56 AT: check ook zijn fold to 3bet of zijn call 3bet. Let hierbij op positie! Vaak zie je dat spelers veel vaker een 3bet callen als ze IP zitten. Je kan dan beter je valuerange uitbreiden en je blufrange wat aanpassen.

17.10: 87s: villain callt met een hogere d in de hand, een K en een made flush. Je zou wel kunnen cbetten om draws te laten betalen.

18.39: J7: je callt op de flop met je OESD. Op de turn komt de 3e klaveren. Villain checkt. Ideale spot om een bluf te maken imo. Als je geraisd wordt, fold je. Als er gecallt wordt, heb je evt outs als villain geen flush heeft. Als villain fold, prima.

25.49: KK: allereerst zou ik groter openen. 2 van die dikke vissen die limpen en superveel handen spelen. 2,75 kan ook prima.

28.00: TT: ik citeer: ‘ik denk dat notes maken ook heel belangrijk is’

30.20: QJs: KJ fold je en QJ open je UTG... reden?

goeie punten!

Ik open QJs vanuit alle posities, KJo vanaf MP (in het algemeen)
Moderator
Moderator
5 augustus 2010 22:27 h
Ja ik dacht dat ik je KJs UTG zag folden, maar dat zal ik dan wel gedroomd hebben.
Moderator
Moderator
7 augustus 2010 21:32 h
hehe ja beetje opletten he
Royal Flush
Royal Flush
7 augustus 2010 22:29 h
Ik heb expres de eerdere reacties op dit filmpje nog niet gelezen, en heb tijdens het kijken mijn eigen commentaar neergezet, ik ben benieuwd wat je/jullie er van vind(en).

04:20 QQ 47% equity tegen JJ+ AK+ hij dot dit niet altijd met JJ, maar omdat het 70/80BB is zou ik denk ik net pushen. en heel soms 3betbluft hij hier.

08:30 JJ ik d8 eerst waarom 3betten? maar de CO is een vis en de IR fold nog redelijk vaak waar je dan heads up komt tegen die vis.

14: 50 AA Jij maakt note "fold JJ op 4bet" us als hij 4/5bet QQ+/AK heeft. maar msichien knalt hij het er BTNvsBLIND wel in, want hier zat je UTG vs BB, en wat had je zelf gedaan in zijn situatie met een UTG raiser die jou tighte UTGrange heeft?

15:50 ATo 3bet je nou voor value uit positie met ATo? zijn fold23bet is 33, dus het lijkt me geen 3betbluf? je zegt dat zijn fold23bet pas interresanter word als je iets meer handjes van iemand hebt, maar je hebt er al 400 van he, wanneer word die stat een beetje betrouwbaar dan?

17:00 87s Ik zou hem cbetten, en doorknallen op elke niet-ruiten turn en river, behalve de A, want die hit zijn range vaak omdta hij vaak called met een Ahoge flushdraw. Denk dat hij KQ en lager vaak gaat folden op 3 barrels, omdat er veel handen zijn die hem beat hebben en zijn WTSD lijkt me niet extreem hoog ofzo.

18:30 J7o Ik zou folden, omdat er 1. nog meer spelers achter je zitten die kunnen raisen. 2. je als je hit niet veel/geen value zal halen. 3. als je je straat hit maar het is een klaver, ga je een redelijke pot verliezen (zoiezo een turn en riverbarrel). al met al zou ik zeker folden, okal krijg je mooie odds.

19:45 AQo Kan je de river niet beter checkraisen? hij is maniakaal, dus probeert vaak daar te bluffen en als hij een schoppen heeft waar hij je mee gaat callen gaat hij ook vaak voor value betten. ik zou checken en als hij bet na lang wachten minraisen. EDIT: er zitten omdat hij de flop met een grote range bluft en de turn checked is ook redelijk wat kleine schoppen in zijn range waar hij mee gata behind checken op de river. zou wel betten, maar ong halve pot, omdat deze egospeler niet heel snel zijn hand op wilt geven.

24:15 K9o Zou ik ook behidn checken, niet alleen omdat je op een vrouw achter loopt, maar ook omdat als je raised een push moet callen en je met je raise jezelf dus commit. en je krijgt prima odds voor je ruiten. maar ik zou niet raisen als de 4e ruiten komt en hij et uit, omdat hij ook de ruiten A in zijn range heeft. (vooral na zijn turnbet, omdta anders die A turn een behoorlijke scarecard voor hem is omdat jij daar avak mee called.

26:20 KK Zou ik zeker pushen, hij called daar vaak met een straightdraw/overpair, omdta hij een beste vis is, en de pusher loop je zoiezo op voor zoals je zelf al zei. Edit, weehee het klopte hoewel de pusher een straat had, amar die doet dat ok vaak met overpairs/TP's en zelfs draws. + dat als je tegen de pusher HU all-in komt wat vaak gebeurt er maar 1/3 van die pot door jou invested is lijkt het me dat je zeker +EV kans hove daan.

27:45 TT Zou ik op de turn all-in knallen omdat er heel veel draws liggen en er dus heel veel rivers zijn waar je moet folden of een bet gaat callen met slechter.

29:30 Q7s Zou ik als ik de turn doorbarrel ook elke river stampen omdat hij dan A hoge flushdraws, een T, eigenlijk zoon beetje alles behalve een K of beter gaat folden.

Half uur is inderdaad de perfecte lengte van het filmpje ben er zoon 40/45 minuutjes mee bezig. en dat is prima zo
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash

888poker bonus