Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 14:23 h
Uitbetalingen

Four of a Kind
Four of a Kind
4 augustus 2010 11:50 h
Ik denk dat de belastingdienst niet echt op transacties gaat letten. Ik vraag me af in hoeverre de belastingdienst uberhaupt het recht heeft om die transacties in te zien. Wat ik wel denk is dat de belastingdienst kan zien dat jij een dure auto of een duur huis op je naam hebt staan en dat dat niet in verhouding staat tot het inkomen op je aangifte. Als ze dan een onderzoek instellen heb je een probleem. De vraag is echter hoe snel ze zo'n onderzoek in zullen stellen en of het ze inderdaad opvalt.
Straight
Straight
4 augustus 2010 11:30 h
Inderdaad, hypotheek is geen optie. Je dient een structureel inkomen aan te tonen. Daarnaast zijn de acceptatienormen van alle geldverstrekkers in Nederland veel strakker geworden (zeker als het gaat om een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie) dit komt ook mede door de algehele kredietcrisis. Want wel een optie zou kunnen zijn is dat je partner een inkomen heeft en jijzelf vermogen kan aantonen op een spaarrekening.

Even wat anders:

Een kennis van mij geeft aan dat hij sowieso niet te achterhalen is voor de belastingdienst... Hij geeft aan dat hij zijn Netteller pas alleen maar gebruikt om in het buitenland te pinnen. Gezien het feit dat hij vlakbij de Belgische grens woont gebruikt hij deze dus alleen maar om in België te pinnen (dus nooit in Nederland). Maar klopt dit eigenlijk wel?
Four of a Kind
Four of a Kind
3 augustus 2010 14:44 h
Rene48 posted
Je moet PER MAAND aangifte doen over je winst. Je winst is je daadwerkelijke winst aan het eind van de maand, het bedrag dat je bankroll gegroeid is dus. Stel je hebt op de 1e van de maand 10k, je maakt 10k winst en hebt aan het eind van de maand 20k en de maand daarna verlies je weer 10k en heb je van de volgende maand weer 10k. Je moet dan 2900 betalen over de winst in de 1e maand, met de 2e maand kan je niets verrekenen. Dat is het vern**keratieve aan de huidige regeling. Als je minder dan 100K handen per maand speelt zal je gewoon verlies maanden hebben en die kan je dus niet verrekenen, waardoor je effectief veel meer moet betalen dan die 29%.

Ah nu is het duidelijk. Ik dacht dat je nog steeds kon kiezen om jaarlijks aangifte te doen. Maar ja, als je een pro bent moet je 100k handen toch wel halen?

Hoe zit dat dan met dingen als leningen of een hypotheek aanvragen. Theoretisch ben je werkloos, dus dat zal wel allemaal niet kunnen of wel?
Royal Flush
Royal Flush
3 augustus 2010 14:03 h
malta.
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Straight Flush
Straight Flush
3 augustus 2010 12:46 h
Je moet PER MAAND aangifte doen over je winst. Je winst is je daadwerkelijke winst aan het eind van de maand, het bedrag dat je bankroll gegroeid is dus. Stel je hebt op de 1e van de maand 10k, je maakt 10k winst en hebt aan het eind van de maand 20k en de maand daarna verlies je weer 10k en heb je van de volgende maand weer 10k. Je moet dan 2900 betalen over de winst in de 1e maand, met de 2e maand kan je niets verrekenen. Dat is het vern**keratieve aan de huidige regeling. Als je minder dan 100K handen per maand speelt zal je gewoon verlies maanden hebben en die kan je dus niet verrekenen, waardoor je effectief veel meer moet betalen dan die 29%.
Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Four of a Kind
Four of a Kind
3 augustus 2010 12:38 h
Ik vraag me dus ook af of het echt puur over de winst zou gaan. Wat is namelijk precies winst? Stel je speelt NL1000 en wint op 1 dag 1 BI, maar om die 1 BI te krijgen heb je wel 10k geinvesteerd en 11k gewonnen. Is je winst die dag dan 11k? Dan is het toch praktisch onmogelijk om nog winstgevend te spelen?

Waar ligt precies de grens wat winst is en wat verlies is? Een optelsom op het moment van aangifte? Zo ja, dan is het waarschijnlijk het beste om dat maar 1 keer per jaar te doen om variance op te vangen of niet?
Royal Flush
Royal Flush
3 augustus 2010 08:58 h
Collin B. posted

sommige sites hebben cashier en poker als 2 losse balansen. als je hoog speelt zou je dus 29% van de winst van die maand van poker naar cashier kunnen sturen, zo kan je nooit in de schulden raken.

Je voelt je wel thuis bij Purple Lounge of niet?
Interview met MetalEd
(before I took an arrow to the knee)
Royal Flush
Royal Flush
2 augustus 2010 21:34 h
Rene48 posted
Stel je wint in een paar maanden die 100k, en daarna verlies je alles weer, dan ben je dus zwaar de l*l omdat je wel gewoon 29k belasting moet betalen als je dat nog niet gedaan had.

sommige sites hebben cashier en poker als 2 losse balansen. als je hoog speelt zou je dus 29% van de winst van die maand van poker naar cashier kunnen sturen, zo kan je nooit in de schulden raken.
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
2 augustus 2010 14:48 h
Zolang je niet uitcashed kunnen ze volgens mij niet aan dat geld aan ?
Het is pas als je veel winst maakt dat je af en toe uitcashed...
"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Full House
Full House
2 augustus 2010 14:11 h
Beauker posted
Bedankt!

Eigenlijk is het dus wel gunstig voor de winnende spelers dat poker als kansspel wordt gezien!

Het zou beter zijn als de belastingdienst het niet zou zien

@Rene: ik maak uit je commentaar op dat jij netjes belasting betaald. Maar wanneer ben je daar dan begonnen? Ik neem aan dat je dat niet deed toen je je nog aan het omhoog werken was vanaf de NL25. En wat zei de belastingdienst dan over vroegere winsten m.a.w. je bankroll om 400NL te spelen?
"that sends me down to the river
though I know the river is dry"
High card
High card
2 augustus 2010 13:40 h
Bedankt!

Eigenlijk is het dus wel gunstig voor de winnende spelers dat poker als kansspel wordt gezien!
Straight Flush
Straight Flush
2 augustus 2010 12:38 h
Die 29% betaal je over je winst. Wat je uitcashed is hier niet relevant voor. Stel je wint in een paar maanden die 100k, en daarna verlies je alles weer, dan ben je dus zwaar de l*l omdat je wel gewoon 29k belasting moet betalen als je dat nog niet gedaan had.

Over winst op kansspelen betaal je kansspel belasting. Hier komt dus geen inkomstenbelasting meer overheen. Voor pros die genoeg handen spelen per maand om de variance op te vangen zodat ze geen verliesmaanden zullen hebben, zal die 29% vaak gunstiger zijn dan inkomstenbelasting. Voor recreanten die wel verliesmaanden hebben is het al een stuk minder gunstig. Je kunt er verder ook niets van af trekken. Mooi is wel weer, dat je dus wel huurtoeslag ofzo kunt ontvangen, ook al verdien je lekker bij met poker.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Four of a Kind
Four of a Kind
2 augustus 2010 11:19 h
Gaat dit eigenlijk alleen over het geld dat je uitcashed? Stel je hebt een bankroll van 100k, maar je cashed maandelijks 5k uit. Moet je dan alleen over die 5k belasting betalen?

EDIT: Gaat die 29% trouwens nog omhoog of komt er ook nog inkomstenbelasting overheen? 29% is natuurlijk een lachertje vergeleken met inkomstenbelasting.
Straight Flush
Straight Flush
2 augustus 2010 11:09 h
Je moet over al je winsten per maand 29% kansspel belasting betalen. Er is geen minimum bedrag. Als je een maand verliest kun je dit niet compenseren, de volgende maand dat je winst maakt moet je weer gewoon betalen.

Profs die leven van hun pokerwinsten betalen over het algemeen braaf belasting. Het is immers verplicht. Doe je het niet, is je geld dus zwart, en daar kan je niet van leven.

Recreanten die niet zo veel winst maken willen nog wel eens via Neteller ofzo uitcashen en geen aangifte doen. Dit mag dus niet, je geld is dan zwart. Als de belastingdienst er dan later nog achter komt dat je hebt uitgecashed zal je alsnog aangifte moeten doen.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
High card
High card
2 augustus 2010 09:38 h
Ik wil graag weten hoe het werkt met het uitbetalen van pokerwinsten.
Vanaf welk bedrag moet je belasting betalen en hoe werkt dat etc.
Hoe doen de profs dit die leven van hun pokerwinsten?

888poker bonus