Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 14:19 h
PLO 6 max - 2nd flush vs check raise

Four of a Kind
Four of a Kind
29 juli 2010 23:55 h

Table '294387085 16' 6-max Seat #4 is the button
Seat 1: nickylauda22 (9395 in chips)
Seat 2: BALAWA (7725 in chips)
Seat 3: fl0ptastic (10340 in chips)
Seat 4: tolloboy (15720 in chips)
Seat 5: Wesen79 (9275 in chips)
Seat 6: Spielerrr (10095 in chips)
Wesen79: posts small blind 125
Spielerrr: posts big blind 250
HOLE CARDS
Dealt to fl0ptastic

ace of hearts ace of clubs 7 of diamonds queen of diamonds
nickylauda22: calls 250
BALAWA: folds
fl0ptastic: calls 250
tolloboy: folds
Wesen79: folds
Spielerrr: checks

FLOP

ace of diamonds 4 of hearts 6 of diamonds
Spielerrr: checks
nickylauda22: checks
fl0ptastic: bets 875
Spielerrr: folds
nickylauda22: calls 875

TURN

ace of diamonds 4 of hearts 6 of diamonds 2 of diamonds
fl0ptastic: bets 1450
nickylauda22: raises 2800 to 4250
fl0ptastic: ???

Ik zit nog niet zo lang bij villain aan de tafel. Slechts 10 handjes ofzo.
Royal Flush
Royal Flush
30 juli 2010 09:58 h
Ik weet niet veel van Omaha, maar ik zal een goed antwoord proberen te geven.

Zelf zou ik callen, niet alleen omdat je de second nutflush hebt, maar ook nog 9 outs voor de nut full house.
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Four of a Kind
Four of a Kind
30 juli 2010 10:15 h

TURN

ace of diamonds 4 of hearts 6 of diamonds 2 of diamonds
fl0ptastic: bets 1450
nickylauda22: raises 2800 to 4250
fl0ptastic: calls 2800

RIVER

ace of diamonds 4 of hearts 6 of diamonds 2 of diamonds 5 of hearts
nickylauda22: bets 4020 and is all-in
fl0ptastic: ???

Und jetzt?
Royal Flush
Royal Flush
31 juli 2010 00:08 h
ooh ik dacht dat de turnraise al all-in was. ik zou de turn dan gepushed hebben. met bovenstaande reden.

as played hier river folden lijkt me.
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Four of a Kind
Four of a Kind
31 juli 2010 01:13 h
Achter af lijkt het mij toch niet op een nut flush en denk ik dat dit een geslaagde bluf van hem was. Ik bet pot op de flop, wat op zo'n board vaak betekent dat je geen flush wilt zien. Hij called hier (wat op mij overkomt dat hij een set heeft of top 2 pair met mogelijk een flush redraw). Een nut flush zal hier vaak óf folden óf raisen. Vervolgens valt de flush daadwerkelijk op de turn en bet ik door. Indien hij mij inderdaad niet op een flush zet is dit dus een erg verleidelijke kaart om me mee te check raisen, vooral indien hij een flush heeft of de ruiten K. Zijn play vind ik dus goed te begrijpen ongeacht of hij de K flush heeft of niet.

Ik vraag me dan ook af hoe ik deze hand (beter) had kunnen spelen. Ik had kunnen checken op de turn, maar dat is wel erg tight en dan laat ik misschien value liggen. Ik had kunnen pushen (wat ik achteraf zelf ook de beste optie vind), maar dan zet je wel je toernooi leven op het spel, terwijl ik nog een redelijke stacksize had. Ten slotte kon ik callen wat ik ook achter af nog steeds niet slecht vind. Ik had namelijk toch nog een goede redraw en bovendien als hij inderdaad zat te bluffen had hij wellicht (bij een bluf) de river niet uitgebet nadat hij zag dat ik ondanks de check/raise gecalled had.

Ik blijf echt elke seconde van gedachten veranderen bij deze hand en ben benieuwd of jullie mij hier een geruststellend gevoel bij kunnen geven
Straight Flush
Straight Flush
31 juli 2010 02:23 h
raise pre? verder shove ik turn dan wss, as played fold turn, aangezien ik hem op zo'n board niet met < Qhoog flush 'n shove zie maken op de turn en je ook de odds niet krijgt om je outs te hitten.
Moderator
Moderator
31 juli 2010 03:40 h
Ik zou de turn shoven. Zie het hem hier ook doen met een setje en/of een 57/78 ruiten handje. Een mooie broadwayhand en evt. met suited kaarten, zie ik hem preflop wel raisen. Nu kan een low/medium pp en evt. onegappers suited of connectors(suited) erbij mooi inlimpen pre. Zie hem wel zoiets hebben en 57/78 ruiten en een pp. Lijkt een beetje op die lijn.Daarom wil ik op de turn het er wel in hebben. Je speelt voor je toernooileven, maar je hand is erg sterk en je krijgt 10 outs voor de nuts en evt. een K ruiten die kan vallen geeft jou ook de nuts.
Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
Four of a Kind
Four of a Kind
31 juli 2010 10:46 h
phroox posted
raise pre?

Als mijn AA niet suited is raise ik nooit pre. AA is en blijft een vrij waardeloze hand in Omaha en raises preflop worden niet gerespecteerd. Het is vaak ook heel duidelijk wanneer iemand alleen AA en KK pre raised en het is dan echt verliesgevend indien je ook nog een cbet er achter aan gooit.

Als ik met deze hand geraised had pre en geen A op de flop had had ik al een probleem. Shortstacked wil ik met dit soort handen preflop er wel zo veel mogelijk in hebben, maar met een gezonde stack doe ik dit alleen met goede drawing handen. Ik wil de mogelijke nuts hebben en niet slechts top pair. Als je ook Omaha boeken leest zul je ook lezen dat unsuited AA hands "speculative at best" zijn.

phroox posted
verder shove ik turn dan wss, as played fold turn

fold river bedoel je?

phroox posted
je ook de odds niet krijgt om je outs te hitten

Ik moet 2800 bijleggen in een pot van 6875. Mijn odds zijn hier helemaal niet zo slecht toch?

YellowJaune posted
Ik zou de turn shoven. Zie het hem hier ook doen met een setje en/of een 57/78 ruiten handje. Een mooie broadwayhand en evt. met suited kaarten, zie ik hem preflop wel raisen. Nu kan een low/medium pp en evt. onegappers suited of connectors(suited) erbij mooi inlimpen pre. Zie hem wel zoiets hebben en 57/78 ruiten en een pp. Lijkt een beetje op die lijn.Daarom wil ik op de turn het er wel in hebben. Je speelt voor je toernooileven, maar je hand is erg sterk en je krijgt 10 outs voor de nuts en evt. een K ruiten die kan vallen geeft jou ook de nuts.

Dit is wat ik achter af dus ook dacht . Echter wat ik me nu af vroeg is ook hoe je kan voorkomen dat je in deze situatie komt. Ik denk zelf dat mijn turn bet de veroorzaker is. Had ik hier beter pot kunnen doorbetten? Daarmee jaag ik hem echter misschien uit de pot terwijl ik een sterkere hand had.
Moderator
Moderator
1 augustus 2010 15:27 h
De vraag is,.......waar zet jij jouw tegenstander op en wil je hem in de pot houden? Ik vind de lijn, die jij genomen hebt wel goed. Bet je harder, dan gaat een set wel wegleggen. Check je, dan laat je teveel liggen. De bet die jij maakt lijkt mij dus prima. Zeker als hij een flush heeft en misschien nog een straatkans heeft en ook nog de kans voor een fullhouse, want dit was toch waar je hem op zette. Ik denk, dat op de turn het geld naar het midden moet en door iets lager te betten kan hij dik checkraisen om jou te laten folden. Hij zet jou niet zo op die flush, dus lijkt mij prima om daar nu overheen te trappen. Prima gespeeld dus, lijkt mij.
Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI

888poker bonus