Nieuwe opzet + tarieven staan HIER
Nog een paar dagen en ik heb eindelijk vakantie. Na een periode weinig effectief met poker bezig te zijn geweest (niet veel zelf gespeeld of aan mijn spel gewerkt) wegens tentamens e.d. wil ik nu weer echt veel en effectief zelf met poker aan de slag gaan en mijn aandacht bij mijn eigen spel leggen, in plaats van als studie ontwijking iets teveel op 't forum hangen om te zien of er nog ergens een leuke vraag staat om wat commentaar op te leveren
Over mijzelf
De meeste zullen me wel kennen. Ik speel nu zo'n 2 jaar serieus poker. In die tijd heb ik me van een NL10 visje omhoog weten te werken tot een winnende NL400 speler. Dit is me voornamelijk gelukt door continu aan mijn spel te blijven werken, een goed brm toe te passen, door schade en schande wijs te worden en discipline te kweken en langzaam maar zeker de juiste mindset naar poker te ontwikkelen. Als je wilt weten hoe ik tegen poker aankijk of hoe ik advies geef, kijk dan eens naar mijn poker&ik topic, naar mijn interview in community news deel 1 of deel 2, naar een van mijn videos of blader eens door het handen forum, daar staan wel een paar posts van mij tussen. Tot nu toe heb ik af en toe wat mensen online geholpen en wat vrienden gecoached.
Over de coaching
Ik wil spelers gaan coachen die 6 max NL50 - Nl200 spelen. Spelers die zelf de basics al een beetje doorhebben, een redelijke history in pt3 of hm hebben en die nu wel hulp kunnen gebruiken om door te groeien. Het doel is een speelstijl aan te leren waarmee je minimaal tot een goede NL200 reg kunt uitgroeien. Let wel: om daar te komen is vooral geduld en inzet nodig! Coaching zal hopelijk een groot hulpmiddel zijn, maar zeker geen magische truc om ineens van een break even NL50 speler naar een ruim winnende nl200 speler te gaan.
Om je te kunnen coachen zul je moeten beschikken over skype, teamvieuwer en hm of pt3. Tijdens de coaching zal ik je stats doorspitten, interessante handen met bespreken uit je replayer en mee kijken als je een sessie speelt. Als je zelf een sessie opneemt die we dan later samen bekijken en doorspreken lijkt me dat ook een erg goede manier om naar je spel te kijken, dan heb je meer tijd dan tijdens een live sessie.
Verder kan ik je ook helpen om aan je mindset te werken. Omdat ik mezelf vanaf de microlimits omhoog heb gegrind heb ik ondertussen aardig wat discipline gekweekt en weet ik waar je tegen aan kan lopen. We zullen in het begin van de coaching ook zeker praten over wat je verwacht te kunnen bereiken met poker, en of dit realistisch is. Verder kan ik je uitleggen (wiskundig onderbouwd voor de geinteresseerden) wat variance in poker nu echt is en hoe je daar rekening moet houden met je doelstellingen en brm en dergelijke.
Tarief
Ik loop al een poos rond met het idee om te gaan coachen, en wat het tarief zou moeten worden is iets waar ik veel over heb nagedacht. Van de ene kant vind ik het leuk om mensen te helpen, maar mijn tijd is ook beperkt en ik ben deze maand amper aan zelf spelen toe gekomen. Ik ben er ondertussen van overtuigd dat ik een winnende reg ben op de nl400. Ik speel op 8 tafels 650 handen per uur en verdien in die tijd al zo'n $25 aan rakeback alleen en verwacht ook nog wel iets aan winst te hebben, dus mijn tijd is ook wel iets waard.
Van de andere kant ben ik nog geen super ervaren coach, en wil ik het ook voor de student fair houden. Dit in acht nemend lijkt me $50,- per uur een fair bedrag. Dit zou je op de limieten waar ik coaching aanbied ook weer snel genoeg moeten kunnen terug verdienen als je er op vooruit gaat.
Voor de eerste speler die 5 uur coaching neemt vraag ik $200! Dit is eenmalig om voor beide partijen uit te vinden hoe het bevalt. Graag zie ik dan ook feedback over hoe het allemaal bevallen is.
Betaling kan in eerste instantie door over te maken op Neteller, Everest of Fulltilt.
Samengevat
Ik bied vanaf half juli ongeveer coaching aan voor 6 max nl50-nl200 voor $50 per uur. Lagere limieten coach ik in principe niet omdat ik van mening ben dat je op de lagere limieten meer hebt aan de gratis info die je kunt vinden om de basis voor je spel te leggen. Verder vind ik het zelf ook een stuk minder leuk om iemand de basis uit te leggen, dan om iemand die de basis al weet verder te helpen.
Het is nieuw hier op het forum en ik ben erg benieuwd of er iemand zal zijn die hier interesse in heeft. We zullen vanzelf zien.
Post hier ook gerust als je niet direct interesse hebt om coaching te nemen maar als je een mening of ideen hebt over dit onderwerp.