Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 14:09 h
Rene op de NL400 deel 2

Straight Flush
Straight Flush
29 mei 2010 22:58 h
Mijn tweede video op de NL400 op everest. De sessie gaat verder waar ik de vorige video gebleven was. Mocht je vragen of opmerkingen hebben, post maar raak!

Laat maar weten hoe hij bevalt!

Hier een .wmv versie: http://www.megaupload.com/?d=Y47ESKE9

Deze file op megaupload is een .flv file, hou daar rekening mee als je hem download dat je die ook af kunt spelen: http://www.megaupload.com/?d=5XULZ537
Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Straight Flush
Straight Flush
30 mei 2010 03:26 h
Ik wacht wel even tot die op de site staat))))))))))))))))
Royal Flush
Royal Flush
30 mei 2010 10:45 h
Helaas is de video niet beschikbaar.... maar ben wel benieuwd
Ik haat poker!!! -- Moppersmurf
Straight Flush
Straight Flush
30 mei 2010 11:38 h
kuifduif posted
Helaas is de video niet beschikbaar.... maar ben wel benieuwd

Keertje refreshen zou wel moeten helpen, heeft megaupload wel vaker last van.

Heb hier ook nog een .wmv file, iets gangbaarder formaat: http://www.megaupload.com/?d=Y47ESKE9

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
31 mei 2010 16:26 h
Goed filmpje weer hoor Rene. Duidelijk uitleg en geen rare moves. Gewoon lekker pure controle, geen rare bluffs, tilt etc. Respect (lees: jaloezie!)
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
God
God
3 juni 2010 14:30 h
Hij staat online! Bedankt Rene!

Royal Flush
Royal Flush
3 juni 2010 16:24 h
Ik heb commentaar gegeven (en dacht dat het hier zou komen) maar dat staat dus niet hier. Zou je kunnen beantwoorden renee? Alvast bedankt.
Het staat bij video -> reacties.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Moderator
Moderator
3 juni 2010 17:03 h
Het zal wel aan mij liggen, maar vanaf minuut 26 loopt het geluid niet meer synchroon.
Royal Flush
Royal Flush
3 juni 2010 23:24 h
dizzleFR posted
Het zal wel aan mij liggen, maar vanaf minuut 26 loopt het geluid niet meer synchroon.

Ja, ben bang van wel, bij mij liep ie perfect in VLC.
Straight Flush
Straight Flush
3 juni 2010 23:25 h
Frenk-E posted
Ik heb commentaar gegeven (en dacht dat het hier zou komen) maar dat staat dus niet hier. Zou je kunnen beantwoorden renee? Alvast bedankt.
Het staat bij video -> reacties.

Bedoel je dit commentaar: (staat bij video 1, welk filmpje heb je gekeken?):
Leuke video Valt me wel op dat je super weinig steelt vanaf de sb. Wordt te vaak gecalld en wil niet OOP spelen?
Verder ben je best vaak aan het 3betten met kaarten waar je (denk ik) geen 4bet mee kan callen. Nu gebeurd dat niet in het filmpje, toeval of wat

Over het stealen vanuit de sb: Tegen goede spelers wil ik niet teveel handen stealen vanuit de sb. In tegen stelling tot een steal vanaf de button, zit je postflop uit positie. Goede spelers zullen dan ook veel minder folden tegen een steal vanaf de sb, die callen veel om postflop, in positie tegen een zwakke range te spelen, of ze 3betten omdat je een erg zwakke range hebt als je licht stealt en daar verder niet echt lekker op terug kan spelen, behalve af en toe 4b bluffen.

Over welke handen heb je het? Ik 3bet in bepaalde situaties gewoon vaak als bluf. Bijvoorbeeld suited connectors in de blinds tegen een steal vanaf de button als de button licht stealt maar veel fold op 3bets. Die handen kan ik uit positie niet gaan callen. Dan kan ik kiezen tussen folden of 3betten en tegen de juiste spelers 3bet ik dat soort handen dan graag als bluf.
Tegen bepaalde erg agressieve spelers 3bet ik wat mindere handen licht voor value: TT/JJ/AQ/AJ omdat zij of heel los 4betten en nog vaak folden op een 5bshove, of omdat ze veel 3bets callen. Dan kun je dit soort handen gewoon voor value 3betten en shoven op een 4bet. Dat is tegen goede spelers ook nodig om je ranges te balanceren.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Straight Flush
Straight Flush
3 juni 2010 23:33 h
qoNtrol posted
dizzleFR postedHet zal wel aan mij liggen, maar vanaf minuut 26 loopt het geluid niet meer synchroon.

Ja, ben bang van wel, bij mij liep ie perfect in VLC.

Het kan zijn dat ik af en toe gewoon wat laat was met commentaar geven op een hand. Dat ik hem met naspelen eerst voorbij zag komen, bedacht dat ik er commentaar op wilde geven en dan pas het beeld pauzeerde. Heb dit 2e filmpje in een vrij uurtje in 1x ingesproken dus had niet genoeg tijd om hier veel mee te spelen om het helemaal goed te krijgen. Dan zou ik steeds terug moeten stappen in het filmpje wat volgens mij met camtasia niet lekker in 1x gaat zonder je hele voice recording op nieuw te starten en met knippen/plakken je 2e set commentaar weer goed neer te zetten.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Moderator
Moderator
3 juni 2010 23:44 h
Nee, ik heb een andere versie gedownload en die deed het prima!! Morgen krijg je kritiek, advies ( ) en vragen
Moderator
Moderator
3 juni 2010 23:57 h
Vette vid Rene! Bedankt!
www.pokertips.nl
Royal Flush
Royal Flush
8 juni 2010 17:08 h
wat vraagjes/commentaar

16:50, spreek je jezelf niet tegen daar? Bij de call preflop verwachtte je dat hij wijd opende en nu besluit je een passieve lijn aan te nemen omdat hij tight is?

Als je headsup zat met hem had je dan wel de flop geraist?

28:42, had je dezelfde call daar gemaakt als villain als jij daar AQ had? Want in principe beat hij niet veel handen die daar betten toch. AJ zou daar denk ik niet meer betten en lijkt me niet echt een goede bluff spot

30:00 je zegt dat je het beste kleine pocketpairs kan folden tegen een goede button. Daar kan ik me wel in vinden. maar als je daar nooit met die kleine pairtjes callt kan je die toch ook niet meer reppen later? Als villain dat weet dan zal je range toch veel zwakker zijn als je hem bijvoorbeeld besluit te check/raisen op een latere straat. Of maakt dat niet zo veel uit.

En wat is het zwakste paar dat je daar zal callen tegen een goede speler op de button?

33:32 als je hem op een 9 zet zou je dan ook niet gewoon de turn kunenn raisen zodat je zijn hele stack krijgt op de river? Of zet je hem pas op een 9 als hij de river nog een keer klein bet?

45:10, ik zou daar denk ik folden als hij de river shipt, je hebt alleen een split of je verliest, en aangezien je nog niet zo heel veel in de pot hebt kan je wel folden denk ik

Oh dat zeg je zelf later ook nog :P

Moderator
Moderator
9 juni 2010 12:58 h
Helemaal vergeten om hier te posten

3.00 tafel 2: AJs NH. Lekker gespeeld met goede uitleg

8.37 tafel 6: De vis db tegen jou in op de BTN. Ik zie dit ook vaak gebeuren bij mij aan tafel en vaak moet je gewoon folden, omdat je range zo wijd is op de BTN. Zwaar irritant. MAAR: je kan het natuurlijk ook zelf doen tegen een villain die de BTN wijd opent. Doe jij dit weleens? 'Call with any two cards preflop and donkbet many flops'. Ik heb erover na zitten denken en denk wel dat het een goede move kan zijn. Welke flops lijken jou geschikt?

31.20 tafel 1: 55. Je verwacht de beste hand te hebben, maar door te betten rep je eigenlijk wel heel hard een pp, 6 of 4. Je hoopt een call te krijgen van A-high, maar ik denk niet dat die vaak callt tenzij hij vermoed dat jij floatte met air op de flop. Ik denk niet dat je vaak een call krijgt. Denk jij dat villain nog handen gaat betten als je naar hem toecheckt?

35.00 tafel 1: JTo. Ik vind dat wel heel licht. Je hebt veel history met hem, maar toch. Hij heeft een PFR van 17% en een ATS van 25%. Zijn fold to 3bet is wel vrij hoog (82). Deed je het daarom? Ik zou liever een iets betere hand hebben denk ik.

37.50 tafel 3: AA. Waarom push je meteen op zijn c/r?

Overall: Ik merk dat je soms tafels vrij lang open laat staan met bijv 2 shorties (48e minuut, tafel 5) of tafels met 1 shorty en 1 reg (48e minuut, tafel 1) en het duurt vrij lang voordat je ze afsluit en nieuwe opent.
Verder erg goed gespeeld, goed onderbouwd, etc! Well done, Mr. Geldmachine!

Moderator
Moderator
15 juni 2010 14:31 h
Goede video weer!

6.00 je hit top pair met AQ tegen de 2 shorties, shortie 1 zit al all-in, shortie 2 heeft nog 1 potbet over. Je bet hier uit, zou je hier ooit overwegen te checken om hem de kans te geven te bluffen met z`n air?

7.30 met A4s, is deze river niet een mooie spot om de river te bluffen? Zijn kleine turnbet lijkt op een draw of weak made hand of air, meeste made hands zal ie wel folden op deze river denk ik en een 5 zal ie toch meestal wel uitbetten (doet ie hier niet maar goed )

draws/air win je toch wel van, maar je kan hem ook nog een 6/7/8 of misschien zelfs 99/TT laten folden, of denk je dat deze vis je daarmee callt?

Straight Flush
Straight Flush
15 juni 2010 23:54 h
Ok mannen, het commentaar heeft even geduurt. Ik heb het echter vrij druk de laatste tijd (deze maand nog niet een hand gespeeld en ff uitgebreid antwoord geven op deze vragen kost toch wel ff een bak tijd :S).

@ A-LX

16:50 A9s: Ik denk dat hij pf wel vrij loose kan openen omdat hij in de co zit en we met 4 man aan tafel zitten. Daarna kijk ik meer welk beeld ik heb van zijn postflop spel. Villian cbet met 59% niet belachelijk veel en hij cbet hier stevig tegen 2 man in op een drawy board. Dit komt wel erg sterk over. Nu hij de turn hard doorbet komt hij al helemaal sterk over, het lijkt erop dat hij hier niet meer gaat folden. Ik zou de turn kunnen check/shoven om KQ te reppen, echter fold hij een set daar niet op en evt meer made hands omdat hij me ook prima op een flushdraw kan zetten met mijn lijn. Ik heb hier met 1 kaart te gaan te weinig equity tegen de range die hij rept, dus check/fold lijkt me de beste optie hier.

Als ik heads up had gezeten had ik waarschijnlijk iets eerder ch/r gespeeld, of eventueel als variatie gelead.

28:42 AKs vs AQo: Ik zou hier zelf denk ik (als ik goed wakker ben ) wel folden denk ik. Hij speelt zijn hand eigenlijk super face up. Daarnaast zitten er met mijn lijn en dat board eigenlijk geen blufs in mijn range. Hij beat hier dus maximaal AJ, die ik zelf eigenlijk niet vaak value bet, want hij heeft hier zelf eigenlijk minimaal AJ. Typisch zo'n geval: Ik heb top pair, 2nd kicker, die ga ik toch niet folden op de river tegen redelijke odds....

30:00 pocketpairs: Je redenatie is zeer zeker goed. Echter voordat villian zo ver is moet hij al heel veel history met me hebben en erg goed doordenken om zelf tot die conclusie te komen. Daarnaast call ik mijn pp's toch wel af en toe. Zeker als de stacks iets dieper zijn, de bet wat kleiner is of ik gewoon ff niet helemaal goed nadenk..... De pp's die ik wel call moeten al wat showdownvalue hebben, dus zeg ongeveer 77/88+.

33:32 TT vs A9: Raisen zou op zich kunnen omdat ik hier waarschijnlijk toch wel commit. Echter is zijn range na zijn kleine lead op de turn nog een stuk weider, kan ook prima een zwakkere hand hebben of de nuts. Echter is raisen hier misschien idd wel beter omdat hij met een 9 + overcard nog outs tegen me heeft, daarnaast is iedere overcard een scarecard voor hem.

@ DizzleFR

3:00 tafel 2 AJs: Thx, die Elio100 was wel erg leuk om aan tafel te hebben, helemaal tijdens het filmpje .

8:37 6 vs donkbet: Ik experimenteer zelf wel wat met donkbets, zeker tegen regulars, om onvoorspelbaar te zijn. Ik varieer dit dan van een hand met overcards, bijv AQ op een 22T board, soms met een draw op een gevaarlijk board (dan zou je je set bijv ook prima kunnen leaden) en soms zelfs met een nutted hand op een superdroog board, omdat ik dan eigenlijk erg weinig rep. Ik kan er nu even niet een 'standaard' beschrijving van geven wanneer ik wat doe. Probeer er gewoon erg aan te denken wat je repped, hoe villian je range ziet en hoe hij daar op gaat reageren, en hoe je het balanceerd.

31:20 tafel 1 55: Ik denk niet dat villian nog veel handen gaat betten als ik check, hij rept dan hooguit iets als 78s, dus geen fijne blufspot voor hem. Daarnaast zal ik zelf niet snel folden. Ik zal hier zelf uit positie niet heel snel floaten, maar van de andere kant hit dit board hem eigenlijk zelden (en dat zal hij ook wel weten) waardoor hij me misschien eerder ziet floaten en dan door mijn betsize me op een bluf zet (want wtf rep ik hier met die betsize).... situatie is idd wel heel dun.

35:00 tafel 1 JTo: Hm, daar had ik wel even commentaar op mogen geven. De reden dat ik hier shove is dat ik een read heb op deze shortstacker (heb al 28k handen met hem gespeeld) en hij is niet al te goed :P (hij runned echter wel als god...

Uploaded with ImageShack.us. Hij opend zelf pf vrij vaak naar 4 bb en fold dan nog best vaak op een shove. Super slecht natuurlijk voor een shortstacker. Mijn shove lijkt dun, echter: hij zal nog vaak folden en dan pak ik een relatief grote pot op. Daarnaast zit hij met 17bb vrij ondiep en met JTo heb ik een flip tegen 22-99, doe ik het niet super slecht tegen overcards die mij niet gedomineerd hebben en ik sta er alleen echt slecht voor als villian mij gedomineerd heeft. De handen die mij domineren zijn maar een klein deel van zijn range, dus kan ik hier denk ik wel prima shoven, tegen deze specifieke shortstacker. Dat hij opend naar 4bb en dan nog vrij regelmatig fold is btw een huuuuge leak van hem.

37:50 tafel 3 AA: Ik denk dat ik hier niet echt een callrange heb. Ik fold of shove eigenlijk altijd in deze spot op een drawy board.

Overall, sluiten van tafels: Nadeel van everest is dat er de laatste tijd vrij veel shortstackers spelen, en niet altijd heel veel tafels draaien, dus soms speel ik idd op een slechte tafel, omdat ik dat dan liever doe dan op minder tafels spelen. Ik probeer dan wel als het ff kan naar betere tafels te zoeken.

@ Japmaster

6:00 top pair met AQ vs shorties: Ik betwijfel of villian hier heel veel bluffed omdat er al een speler all in zit. Ik wil hem hier op dit board eigenlijk liever ook geen gratis kaart geven. Ik zou eventueel de pot kunnen underbetten (1/4e-1/3e pot) om hem nog de ruimte te geven om licht te shoven.

7:30 A4s: Als je het filmpje goed hebt gezien, en mijn 1e filmpje, zul je zien dat dit niet echt de speler is die graag fold. Daarnaast doet hij graag gekke dingen, en hij zou hier zelfs een vreemde lijn met totale air kunnen nemen. Air beat ik, een draw kan best gehit hebben en made hands fold hij niet. Typische speler die je niet gaat bluffen maar gewoon value townen, zoals ik dit filmpje lekker doe .

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
29 juni 2010 16:35 h
Wow, heeft die shortstacker nou 30BI van je gepakt in 28 k handen? Terwijl het 0 had moeten zijn? Dat is wel echt fucking ziek idd!!
Straight Flush
Straight Flush
30 juni 2010 00:01 h
is gewoon wat die gast heeft verdiend in de handen die Rene48 van hem heeft, dus niet alleen wat hij van Rene gewonnen heeft.
Straight Flush
Straight Flush
30 juni 2010 13:11 h
qoNtrol posted
Wow, heeft die shortstacker nou 30BI van je gepakt in 28 k handen? Terwijl het 0 had moeten zijn? Dat is wel echt fucking ziek idd!!

Dat zijn dus alle handen die ik van hem heb. 30k handen waarmee hij bij mij aan tafel zat, dus niet allemaal tegen mij gespeeld. Maar dat gun je zo iemand echt niet: Zit ie 24/7 push-fold te spelen met 20bb en te ratholen dat je er ziek van wordt, en runned hij dus bijna $15k boven ev in 30k handen nl200/400

Verder is die shortstacker wel erg slecht. Hij pushed of fold 100% vs een bet, dus sb vs bb minrase ik 100%. Daarnaast opend hij dus ook leuk naar 4 bb terwijl hij zelf bijv 17bb heeft, en dan fold hij nog regelmatig. Daar kan je dus weer ideaal op terugspelen door heel licht te pushen, dan pas je dus in feite de strategie van een shortstacker toe op hem. Als hij pf bijv naar 2,5bb opent wordt het al een stuk lastiger (zo speel je zelf dus ook tegen shortstackers).

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200

888poker bonus