Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 14:06 h
Rene op de NL400 op everest

Straight Flush
Straight Flush
24 mei 2010 12:18 h
Op verzoek heb ik toch maar eens de tijd genomen om een sessie op te nemen en van commentaar te voorzien. Ik heb tijdens de sessie 8 tafels gespeeld en er 6 opgenomen en ik heb achteraf het commentaar ingesproken.

Het heeft een poosje geduurd voordat ik kon inspreken, liever had ik dat korter na de sessie gedaan zodat die wat beter in het geheugen zat. In 1x inspreken is ook niet gelukt, ik werd een paar keer onderbroken en heb het filmpje niet in 1 dag kunnen inspreken. Hopelijk heeft dat niet al teveel invloed gehad.

Mocht je vragen hebben, vraag maar raak! Opmerkingen over het filmpje zijn ook welkom, over de manier van opnemen, of de resolutie te doen is of dat 4 tafels beter is, of wat dan ook wat beter zou kunnen.

Hier het filmpje: 177 mb, 55 min, resolutie 1900 x 1032
**EDIT: Je kan het filmpje hier online bekijken***

Bij de laatste 2 handen loopt het beeld niet helemaal lekker meer. Hier nog ff die handen:

EverestPoker Game #5839770080: Table Bamako-3 - $2/$4 - No Limit Hold'em - 21:13:50 - 2010/05/17
Seat 1: ReneB48 ($417.00)
Seat 2: Pocketjoe ($454.30)
Seat 3: jnjfjnjs ($195.80)
Seat 4: Grimehilde ($90.00)
Seat 5: drshang ($89.50)
Seat 6: da_berndl ($398.00)
ReneB48 posts the small blind of $2.00
Pocketjoe posts the big blind of $4.00
The button is in seat #6
HOLE CARDS
Dealt to ReneB48

queen of hearts king of clubs
jnjfjnjs folds
Grimehilde folds
drshang folds
da_berndl raises to $10.00
ReneB48 raises to $40.00
Pocketjoe folds
da_berndl calls $30.00

FLOP

6 of spades 3 of hearts 9 of clubs
ReneB48 bets $45.00
da_berndl calls $45.00

TURN

king of diamonds
ReneB48 bets $90.00
da_berndl calls $90.00

RIVER

5 of hearts
ReneB48 bets $242.00, and is all-in
da_berndl calls $223.00, and is all-in
Uncalled bet of $19.00 returned to ReneB48
ReneB48 shows queen of hearts king of clubs
da_berndl shows king of spades 8 of spades

SUMMARY

ReneB48 shows queen of hearts king of clubs
da_berndl shows king of spades 8 of spades
ReneB48 collects $797.00

EverestPoker Game #5839771044: Table Ikimba-0 - $2/$4 - No Limit Hold'em - 21:14:04 - 2010/05/17
Seat 2: Calamar79 ($865.30)
Seat 3: ReneB48 ($652.50)
Seat 5: Dalvineo ($496.40)
Seat 6: Matt_Adore ($39.50)
Calamar79 posts the small blind of $2.00
ReneB48 posts the big blind of $4.00
The button is in seat #6
HOLE CARDS
Dealt to ReneB48

6 of clubs 6 of spades
Dalvineo raises to $14.00
Matt_Adore folds
Calamar79 folds
ReneB48 calls $10.00

FLOP

5 of hearts 4 of hearts 9 of spades
ReneB48 checks
Dalvineo checks

TURN

7 of hearts
ReneB48 bets $18.00
Dalvineo calls $18.00

RIVER

8 of hearts
ReneB48 bets $15.00
Dalvineo folds
Uncalled bet of $15.00 returned to ReneB48

SUMMARY

ReneB48 collects $64.00

Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Straight Flush
Straight Flush
24 mei 2010 13:09 h
tegen da_berndl wil je zeker vaker spelen
Moderator
Moderator
24 mei 2010 14:50 h
Rene op de NL400.
Supergoed filmpje. Het opnemen van 6tafels was prima! Zelfde geldt voor achteraf inspreken en stopzetten voor extra uitleg!! Ik heb voor mezelf een aantal puntjes opgeschreven waar ikzelf nog wat vaker aan moet denken, zoals:
- 4betbluffen het liefst met blockers
- Lichter 3bet isoleren tegen vis (doe ik te weinig)
- SC liever niet openen UTG en MP (89s+ open ik vaak wel, misschien eerst is over nadenken en de tafel beter bekijken of het kan)
- Iets minder stealen uit SB tegen regs in BB als die vaak terugspelen (let ik wel op, kan misschien meer)
- Kleiner doorbarrelen op overcard turn (halve pot), ook als je die overcard juist hit. Deze vind ik erg nuttig.

Voor jouw heb ik ook nog commentaar/vragen:
- Rond 12.45 en 12.49 open je Q7s en A3o niet op BTN en CO. Reden? De shortstacks?
- Ik zie je in dit filmpje veel stealen vanaf de BTN naar 10$ als er een shorty in de blinds zit. Ik snap je redenatie, maar is dit niet erg exploitable voor evt regs die ook in de blinds zitten. Als jij telkens klein opent en dan fold op AI of 3bet, maar als je groter opent de AI callt wordt dat vrij obvious.
- 17.30, je flopt lekker met je SC die je 3bet. Waarom cbet je niet? Je wil trappen zeg je, dus speel je c/c. Waarom? Nu hit je lekker je flush op de turn, maar wat als er een blank of een Q+ valt op de turn (geen club)?
- Ik zie jou terugspelen (callen/4betten) op regs met een 3bet van 8+. Als een reg een 3bet van 5 heeft, geef je hem bijna altijd respect (Jopieman/PocketJoe), ook als hij jouw BTN raise 3bet. Vanaf wel 3bet% speel je terug? Let je er wel op dat 3bet% in de blinds vaak hoger liggen? Zeker tegen zo'n loose maniak als jij bent
- Lol @ 33e minuut

Wat me opviel zijn (de stats van) de regs. De meesten spelen zoiets als 20/17 en folden redelijk veel op cbets. Als ik het vergelijk met de NL100 op Party dan merk ik dat daar veel gasten zitten die 24/22 of meer spelen. Daarnaast merk ik dat ik behoorlijk vaak een 2nd barrel nodig heb, omdat er gewoon vrij veel gefloat wordt (droge lage boards, paired boards). Ook wordt er veel gecheck-raist, bijv op two tone flops of 3e flushkaarten op de turn.
Op het 3- en 4-betspelletje na vind ik de regs aan deze tafels vrij 'rustig'. Ik bedoel: je kan behoorlijk je gang gaan zonder al te veel gestoord te worden (hier en daar eens een 3bet). Hoe zit dat normaal? Wordt er wel op je teruggespeeld met calls preflop en dan moves postflop? 55minuten is een te kleine sample lijkt me, maar ik ben wel benieuwd.

Bedankt voor dit filmpje! Goed werk! Sowieso voor iedereen die cashgames speelt een aanrader.
Straight Flush
Straight Flush
24 mei 2010 18:41 h
12:45 en 12:49: Die Q7s kan ik ook wel stealen vanaf de btn, dan open ik wel naar 2,5bb ivm de shortstack. Bij die A3 opend utg dus kan ik niet meer stealen .

Over het klein stealen op de btn: Dit moet je ook zeker balanceren, dus ook met je sterke handen zo klein betten. Of ik nu naar 2,5 of naar 3 bb open wissel ik een beetje random af, ben daar ook nog mee aan het uitproberen wat het beste werkt. Maar zelfs als je vaak troep hebt als je naar 2,5bb opent, is het voor een reg nog erg lastig om daar op terug te spelen. Omdat mijn range weak is heeft hij niet veel implied odds, als hij meer handen gaat callen, zit hij nog steeds uit positie tegen mij. De pot is ook kleiner, wat veel 3betten ook iets minder aantrekkelijk maakt omdat er met een 3bet minder te winnen valt. Verder kan ik een 3bet dan ook makkelijker callen omdat er nog veel speelruimte over is en ik positie hou.

17:30 tafel 1 sc 3b pot: Als ik met een medium hand met showdown value zit wil ik nog wel eens checken in een 3b pot. Spelers met overcards maken dan vaak nog een keer een bet om de pot op te pikken.

Over het terugspelen op 3bets: Ik kijk altijd naar het 3bet % in die situatie, bijv blind raise tegen een steal. Het keerpunt ligt bij mij op ongeveer 7%. Minder dan spelen ze dusdanig tight dat ik ze meestal respect geef, 7% of meer en dan ga ik er op terugspelen. Stel dat iemand pf af wil stacken met JJ+/AQs+/AK dan is dat 3,3%. Als iemand dus 7% 3bet en we ervan uitgaan dat hij 3,3% voor stacks wilt spelen pf, heeft hij dus vaker dan 50% van de gevallen geen premium hand.

@ 33e minuut: Haha, die was idd wel heel erg. Leuke speler om links van je te hebben :P.

Over de regs: Volgens mij vielen de tafels nu wel redelijk mee, niet de meest agressieve spelers. Maar een pfr van 20+ wordt wel erg lastig omdat er meer goede spelers op deze limiet zitten, en die gaan daar dan weer op terugspelen.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
24 mei 2010 18:47 h
Chil dat je een filmpie hebt opgenomen Rene! Ik ben em aan het downloaden, al zal het met mijn internet nog wel 3 uur duren
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
Moderator
Moderator
24 mei 2010 19:18 h
goed filmpje Rene! ^O^

Ik ga hem online zetten!
Moderator
Moderator
25 mei 2010 18:30 h
Hij staat online!
Moderator
Moderator
25 mei 2010 20:35 h
Hij staat hier trouwens, maar je kan hem ook vinden in de categorie 'overig' en links in de menubalk 'laatste lessen'
Straight Flush
Straight Flush
29 mei 2010 03:29 h
Relaxed dat je hem online hebt gezet! Mensen met vragen/opmerkingen, stel ze gerust! Misschien een idee om 't forum topic te linken aan de video op de video pagina?

Deel 2 komt er aan!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
5 augustus 2010 17:16 h
Waarom Isoleerde je Q9s tegen iemand die veel cbets called? voor value?
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Straight Flush
Straight Flush
10 augustus 2010 15:32 h
Collin B. posted
Waarom Isoleerde je Q9s tegen iemand die veel cbets called? voor value?

Op welk tijdstip zit die hand ongeveer? Anders moet ik mijn hele vid kijken om die situatie weer te vinden :P.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
10 augustus 2010 21:25 h
uhm, ergens heel erg in het begin.
Interview Time2Cash
Straight Flush
Straight Flush
13 augustus 2010 20:38 h
Bedoel je die hand op tafel 2 op 3:30, Qd9d op de btn? Villian post daar een dead blind. Natuurlijk wil ik dan op de btn mijn Q9s openen.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
14 augustus 2010 03:53 h
ooooooh, ik d8 dat ie limpte
Interview Time2Cash

888poker bonus