Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 13:55 h
Rene op de Midstakes: De weg er naartoe en verder

Moderator
Moderator
20 januari 2011 21:52 h
Hoe gaat het met de tentamens?
Royal Flush
Royal Flush
27 januari 2011 15:56 h
dizzleFR posted
Hoe gaat het met de tentamens?

Bumpers!

Morgen misschien het laatste tentamen toevallig ?
"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Straight
Straight
8 februari 2011 22:08 h
"Ook belangrijk voor me is dat ik mijn ouders en omgeving er ondertussen ook van heb kunnen overtuigen dat ik verantwoord met het spelletje bezig ben en dat poker voor mij een verantwoorde hobby en eigenlijk de ideale bijbaan is. "

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Mijn ouders vinden het poker helemaal niks.
En ik kan ze ook niet van gedachte veranderen...

Straight Flush
Straight Flush
9 februari 2011 14:06 h
Pokermoppy posted
"Ook belangrijk voor me is dat ik mijn ouders en omgeving er ondertussen ook van heb kunnen overtuigen dat ik verantwoord met het spelletje bezig ben en dat poker voor mij een verantwoorde hobby en eigenlijk de ideale bijbaan is. "

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Mijn ouders vinden het poker helemaal niks.
En ik kan ze ook niet van gedachte veranderen...

Ik heb ze destijds gewoon uitgelegd waar ik mee bezig was. Vooral als je ze bankroll management uit kunt leggen en ze duidelijk maakt dat je je daar aan houd zal dat veel schelen in hun standpunt. Vooral als je eenmaal een bankroll opgebouwd hebt en wat hoger begint te spelen is dit wel belangrijk: "Ik heb ooit $ 100,- gestort en dat heb ik ondertussen al lang weer uitgecashed. Met wat ik nu opgebouwd heb speel ik verder. Verlies ik teveel, ga ik lager spelen. Er gaat dus NOOIT meer geld van mijn normale rekening in." Als je ze dit duidelijk gemaakt krijgt zullen ze er al een stuk positiever tegen over staan.

Daarnaast heb ik verteld dat het voor mij echt een hobby is, dus 's avonds een sessie pokeren ipv tv kijken of gamen, dus dat het niet ziek veel tijd gaat kosten.

Als je echt je best gaat doen kun je ze proberen uit te leggen hoe het zit met poker & kansen. Ja, het is op korte termijn een kansspel, MAAR je kunt het spel zeker wel beïnvloedden zodat je een positieve verwachting hebt, en als je dan genoeg volume draait kun je het kans element opvangen. Voor de variantie (poker IS immers gewoon een kans spel op de korte termijn!), daar heb je dan je br management voor. Om ze dit uitgelegd te krijgen is weer wat lastiger. De meeste pokerspelers snappen dit zelf namelijk niet, of ze proberen te beweren dat poker echt geen kansspel is terwijl ze 10k handen per maand spelen en 20-25BI aan br management aanhouden. Dan is poker namelijk WEL gewoon een kansspel!

Owja, een keertje showen met een portemonnee vol cash helpt ook wel .

Nog even een update op mijn eigen topic:

Ik heb in januari echt zo goed als niet gespeeld. Ondertussen ben ik weer begonnen en heb ook weer echt zin om me met het spel bezig te houden. Ik ben vorige week begonnen op JBET (microgaming) te spelen. Iemand had daar een leuke deal... :P. Tot nu toe bevalt het me daar wel. Het is altijd wel ff wennen op een nieuwe site, maar de software voelt goed aan en het niveau is er ook niet extreem hoog, volume van games is tm de NL100 ook wel prima. Het resultaat is er echter nog niet naar (goed runnen, wat is dat?).

Ik zal dus wel weer wat meer gaan spelen. Ik heb een druk rooster met studie/werk maar ik probeer het toch zo veel mogelijk te combineren met spelen en ik wil ook weer eens wat actiever aan mijn spel gaan werken, dus ook weer vids kijken. Ik zal dus ook weer wat meer op het forum te vinden zijn dan de afgelopen maand.
Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
9 februari 2011 14:10 h
Misschien dat ik aan de hand van jou verhaal, het binnenkort nog maar eens aan me ouders ga proberen uit te leggen!
Royal Flush
Royal Flush
9 februari 2011 14:17 h
Ik wens je veel succes op JBET, Rene! Ik vond het altijd wel leuk om je Midstakes avonturen te lezen. Goed te lezen dat je ons weer komt joinen op 't forum
Interview met MetalEd
(before I took an arrow to the knee)
Straight Flush
Straight Flush
24 april 2011 16:19 h
Oeps, ik moest weer aardig diep graven om mijn topic te vinden, dus tijd om dit weer eens omhoog te schoppen met een kleine update.

Ik heb in maart weer redelijk wat handen gegrind, voornamelijk NL100/200 euro op microgaming. Een beetje winst gepakt, geen super resultaten. Maar de zin om te grinden komt weer terug, dus dat is mooi. In april niet veel gespeeld ivm tentamens. De planning is om nu de komende tijd weer lekker aan de slag te gaan. Ik wil ook mezelf er weer toe zetten om meer tijd te steken in ontwikkeling van mijn spel: sessie revieuwen, nadenken over strategie, filmpjes kijken, villians evalueren etc. Ivm redelijk weinig tijd merk ik dat dat de dingen zijn die blijven liggen, dan steek je liever je tijd in handen spelen. Dit merk je op den duur wel aan je spel helaas.

Plan voor de komende tijd is dus wat harder werken om beter te worden. Ik moet echter wel opletten dat ik niet teveel tijd in het poker steek, dus daarnaast zal ik max 20-25k handen per maand spelen. Ik denk dat ik nog even op microgaming blijf hangen, maar dan op een andere skin. Eens zien of het ook lukt om dit topic een beetje beter bij te houden.

Voor vanavond staat er nog iets leuks op het programma. Ik speel weer eens een toernooi. Ik moest mijn Jbet points opmaken en heb besloten die in 1x op te brassen. Ik speel de Euro 750k gtd 2 day event. De buy in van 320 euro heb ik met Jbet points betaald. Als je even omrekent dat het een $460 toernooi is, is dat eigenlijk best wel ziek hoog...... Ik ben benieuwd hoe het gaat, lijkt me wel interessant om te spelen in ieder geval, heb er zin in. Mocht ik een beetje diep komen open ik nog wel een railtopic.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
24 mei 2011 13:17 h
Rene48 posted
Eens zien of het ook lukt om dit topic een beetje beter bij te houden.

Vertel nog eens iets Hoe gaat het tot dusver ?
"poker is a terrible, awful, cheating girlfriend who will mess with your heart over and over and over again. And although in the end we keep dating her and maybe it's worth it, she's gonna hurt you, and hurt you a lot."
Royal Flush
Royal Flush
26 mei 2011 10:46 h
Hoeveel RakeBack heb jij Rene?
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Straight Flush
Straight Flush
31 mei 2011 16:53 h
Ok, weer even een update:

Speel momenteel voornamelijk Euro NL200 (50% rb deal). Deze maand eindelijk weer eens een leuk resultaat, kan ik toch weer een paar pilsjes van pakken :P. Heb in totaal iets van 22k handen gespeeld. Waar ik minder tevreden over ben is dat ik bijna geen tijd heb gestoken in spelontwikkeling, kwam zelfs niet toe aan het nakijken van gespeelde handen (jammer, had wel een paar handen die ik wou posten en bespreken maar kwam er steeds niet van . Toch wat druk met studie en daar naast de laaste tijd ook nog wel aardig wat tijd kwijt met het bestuderen van vis (onder water ).

Komende maand zal er denk ik van poker niet heel veel terecht komen, het is weer tentamen tijd. Zal dus beperkt blijven bij een paar sessies tussendoor. Voor juni dus geen doelen, over een maand weer lekker aan de slag!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
1 juni 2011 09:36 h
Succes met je Tentamens! en daarna zeker alle tijd om te grinden?
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Straight Flush
Straight Flush
9 juni 2011 00:09 h
Ik moet mijn 1e tentamen nog doen, en ik begin nu al flink zin te krijgen om weer volop aan de slag te gaan. Wil in de zomer echt aan een aantal spots gaan werken om me flink te improven. Ik wil oa HM gaan gebruiken ipv PT3. Er zijn een aantal punten, vooral in mijn postflop spel, waar ik aan wil gaan werken en waar HM denk ik meer mogelijkheden bied dan PT3.

Was het studeren net ff zat en nog stiekem een sessietje gespeeld, toch weer + 4BI :P (compenseert mooi mijn laatste 2 sessies). Erg veel meer spelen zal er niet van komen de rest van de maand, maar ben wel van plan om in de zomer weer echt te gaan knallen.

Verder heb ik nog her en der wat verzoeken gekregen voor coaching. Binnenkort krijgt qoNtrol een paar uurtjes coaching. Nav hoe dat ons beiden gaat bevallen zal ik mijn coaching topic eens een goede schop geven.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Royal Flush
Royal Flush
9 juni 2011 10:00 h
Ja, Rene gaat mij een aantal uren coachen, waar ik erg naar uit kijk. Misschien kan ik wat voor je betekenen wat HEM betreft dan, deze zomer. Ik heb laatst een heel aantal video's gekeken waarin ook het gebruik van filters op specifieke spots naar voren komt, maar ook het maken van customized pop-ups etc. Dus als ik wat voor je kan doen, moet je het dan maar laten weten.
The way I see it; those are my chips. You're just holding them for me.
Straight Flush
Straight Flush
12 juni 2011 23:59 h
Dubbel

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Straight Flush
Straight Flush
13 juni 2011 00:00 h
Arg, dodelijk weekend achter de rug.... gisteren al E 1700 in de min, runde niet lekker op nl400. Vandaag nog eens 1120 euro extra er achteraan gegooid. . Vooral veel standaard meuk, 2x top 2 vs straat op drawy board, AK < KK, 2x flush < nutflush, nutflush vs set die verbeterd naar quads, draws missen.

Naja, zal me leren om tijdens mijn tentamen periode te gaan zitten pokeren

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Moderator
Moderator
14 juni 2011 17:04 h
Klote om te lezen, maar las dat je qontrol onder handen hebt genomen. Mooi werk, man. Succes met de tentamens.
Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
Straight
Straight
14 juni 2011 17:20 h
Leuk verhaal om te lezen. En als ik dit zo leest zie ik ook dat ik me niet goed genoeg aan de bankroll hou waardoor ik toch iedere keer op 0 kom te staan.
Ik denk dat ik vanaf nu toch maar limieten ga aanhouden en zorgen dat ik me net zo omhoog werk als jij doet.
Dit moet toch wel lukken met 3 keer grinden per dag.

Maar dan is mijn vraag zal ik gebruik gaan maken van Holdem manager of niet?
En in welke pokerroom zal ik me verder ontwikkelen en op gaan focussen?

iemand een mooi antwoord voor mij ?
Moderator
Moderator
14 juni 2011 17:27 h
lablanche posted
Leuk verhaal om te lezen. En als ik dit zo leest zie ik ook dat ik me niet goed genoeg aan de bankroll hou waardoor ik toch iedere keer op 0 kom te staan.
Ik denk dat ik vanaf nu toch maar limieten ga aanhouden en zorgen dat ik me net zo omhoog werk als jij doet.
Dit moet toch wel lukken met 3 keer grinden per dag.

Maar dan is mijn vraag zal ik gebruik gaan maken van Holdem manager of niet?
En in welke pokerroom zal ik me verder ontwikkelen en op gaan focussen?

iemand een mooi antwoord voor mij ?

ff in je poker en ik zetten of maken.

Straight Flush
Straight Flush
7 juli 2011 16:49 h
Weer tijd voor een update:

De ergste tentamenstress is voorbij: Ik heb weer eens echt tijd voor poker .al moet er ook gedoken worden natuurlijk, je moet vis wel blijven bestuderen . Volgende week maar eens naar zeeland, kijken naar dit bootje dat ze daar morgen gaan afzinken.

WBT poker hoop ik dat het weer eens mee gaat zitten, de laaste sessies waren redelijk rampzalig. Plan is om redelijk wat volume te draaien. Daarnaast ben ik ook weer eens echt flink filmpjes aan het kijken. Je merkt wel echt dat stilstand achteruitgang is, dus je moet aan je game blijven werken. Verder ga ik nu eindelijk toch echt eens de overstap maken van PT3 naar HM. Ben nu flink bezig om een leuke hud te maken en alle popups goed te zetten. Voordeel is dat je met het maken van zo'n hud ook nog eens extra nadenkt over welke stats je belangrijk vind. Dit werkt ook tegen dat je als een robot gaat spelen, dus knutselen aan de hud valt ook wel onder aan je game werken.

Verder heb ik qoNtrol laatst 2 sessies coaching gegeven. Dit is ons beiden erg goed bevallen. Het plan was om van de laatste sessie 2 filmpjes te maken. Helaas ging er iets mis met het verwerken waardoor er 2 uur beeld en geluid materiaal verloren is gegaan . Ik wil wel meer mensen coaching geven, dus mocht je interesse hebben, kijk dan even

HIER!

Hopelijk binnenkort meer updates met interessante handjes (en bericht van enorme upswings )!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Moderator
Moderator
8 juli 2011 01:50 h
Mooie update en die coaching is echt een koopje. Succes en upswingse.

888poker bonus