Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 13:52 h
Rene op de Midstakes: De weg er naartoe en verder

Straight Flush
Straight Flush
26 augustus 2009 17:24 h
Het wordt voor mij ook maar eens tijd om een stukje over mijn pokeravonturen te schrijven. WAARSCHUWING: Ik had tijd over op mijn werk dus het inleidend stuk is een ontzettend lang blaatverhaal geworden. Lezen is op eigen risico voor verspilling van je, al dan niet kostbare, tijd!

Na ooit al een beetje als enorme vis aangeklooid te hebben ben ik rond juni 2008 echt begonnen met poker spelen. Ik ben rond die tijd ook een of andere website tegen gekomen met tips over poker. Daar zat een forum bij en de feedback die ik daar kreeg heeft me ervan overtuigd dat poker best een leuk spelletje kan zijn. Dat was een aardige motivatie voor me om het spelletje eens serieus te bekijken.

In het begin had ik nog geen voorkeur voor een type spel. De site waar ik me op vestigde omdat er een leuke bonus was (en waar ik nog steeds speel) was Everest. Ik speelde wat cash op NL10, speelde wat mmts en ik heb heel even geprobeerd om me op SNGs te richten. Rond augustus 2008 besloot ik me toch maar eens op cash te gaan concentreren. Gewapend met wat basiskennis uit wat artikelen en filmpjes van pokertips (ik wist ineens waarom K7o utg spelen niet handig was) begon ik zowaar een beetje winstgevend te spelen. Ook had ik ergens iets gelezen over bankrollmanagement. Ik joeg er zowaar niet ineens mijn hele bankroll doorheen op een te hoge limiet. Het gevolg was dat ik al snel op de NL25 speelde. Ik kwam een forum regular, genaamd brumo, ook wel eens op de tafels tegen. Dat was wel grappig. Geholpen door wat forumleden groeide ik in september en oktober lekker door en ik zat al snel op de NL50 te spelen. Het ging voor deze arme student toen al ineens om serieuze geldbedragen (als een all in meer is dan een avond stappen dus :P). Helaas, geen enkele pokerspeler is immuun voor de downswing en die kwam in november vrij hard aan. 2 Maanden huur, oftewel mijn hele winst op de NL50 verdampte vrij snel. Ik vroeg me even serieus af waar ik mee bezig was, maar ik besloot braaf een stapje terug te zetten en door te grinden. Rond de kerst kwam de beloning hiervoor. Ik runde lekker, begon lekker volume te draaien en toen ik weer overstapte naar de NL50 bleef ik winst maken en groeide door.

Het einde van het jaar kwam in zicht. Tijd voor oliebollen, vuurwerk, champagne en natuurlijk goede voornemens en doelen voor het volgende jaar. Ondertussen zag ik dat een zeker persoon, die ik een paar maanden geleden nog tegen kwam op de NL25-50, door gegroeid was tot de NL200-400 en forumleden, waaronder mij, van waardevol commentaar voorzag op hun pokervraagjes. Zulke hoge limieten, dat ging het voor mij zeker niet worden. Mijn poker doel: de NL50 onder de knie krijgen, proberen door te groeien naar de NL100 en me wat verdiepen in toernooien. Dat laatste is me niet gelukt. Misschien dat ik er me ooit in ga verdiepen, maar ik blijf voorlopig toch braaf bij cash 6 max, dat is toch meer mijn ding.

Na de jaarwisseling groeide mijn br snel lekker door. Een mijlpaal werd bereikt: Ik cashte ‘flink’ uit. Al mijn bankroll was van nu af aan 100% winst. Ik schafte een extra scherm aan om wat meer tafels te kunnen spelen dan op mijn kleine laptopschermpje en zo toch een serieus volume aan handen te draaien. Ook investeerde ik in wat pokerboeken, ik probeerde flink tijd te steken in de ontwikkeling van mijn spel. Al snel was mijn roll groot genoeg om de overstap te maken naar de NL100. Honderd dollar per tafel... dat was toch best veel geld vond ik. Toen ik op de NL100 begon te spelen kreeg ik al vrij snel een echte downswing te verduren. Cooler hier, badbeat daar, niets werkte. Ruim een derde van mijn bankroll verdampte en ik was weer terug op de NL50..... :roos:

Achteraf is deze downswing voor mij heel belangrijk geweest. Ik ben braaf teruggestapt en weer doorgeroeid. Vanaf dat moment vind ik dat mijn mindset redelijk is wat hij moet zijn, en weet ik een beetje realistisch in te schatten wat je van poker kan verwachten en kan ik wat beter omgaan met de variance die er gewoon bij hoort. In de maanden daarna grinde ik me lekker een weg omhoog. Ik spendeerde flink de tijd om terug te kijken op mijn gespeelde handen om zo mijn spel te verbeteren. Aan de tips van sommige mensen hier op het forum heb ik heel veel gehad, waarvoor dank! Ik werd lid van een video site om zo mijn spel te verbeteren. Ik grinde de NL100 uit en stormde direct door op de NL200. Ik begon zowaar serieus geld te verdienen. Kort voor de zomervakantie kon ik zelfs verantwoord aan de NL400 beginnen. In een paar maanden tijd had ik een groei doorgemaakt die ik zelf niet voor mogelijk hield. Met wat tijd, de juiste mindset, wat hulp van anderen, en vooral aandacht aan mijn spel was het ook voor mij mogelijk gebleken de midstakes te bereiken.
De moraal van dit verhaal: Ook (juist) voor poker geld: Als je je er voor inzet kan je meer bereiken dan je zelf voor mogelijk hield!

De huidige stand van zaken:

De NL400 is tot nu toe niet al te lekker verlopen. Ik heb wat sessies niet geconcentreerd genoeg zitten spelen waardoor ik dure fouten maakte die niet nodig waren. Ik had veel swings en ik sta er nu ongeveer break even over een ruime 25k handen, nog niet echt een groot sample. Het niveau is er duidelijk hoger, er zitten een paar regs die echt weten wat ze doen, maar er zit nog zat vis en het moet voor mij zeker te doen zijn als ik geconcentreerd kan spelen. Ik had mij voorgenomen om in de vakantie veel te spelen en hard aan mijn spel te werken. Dat is niet echt gelukt, ik ben vooral veel met andere dingen bezig geweest en lekker lang op vakantie geweest (van mijn winsten ). Wel heb ik een pc gekocht en 2 24” schermen zodat ik het aantal tafels dat ik tegelijk speel kan uitbreiden. De NL200 loopt wel als een trein. Ik draai er momenteel 8bb/100 over 70k+ handen. Ik speel 8 tafels tegelijk en krijg nog een leuk bedrag terug van de Everest VIP regeling. Zodoende is poker nu een leuke bijverdienste voor mij. Ook belangrijk voor me is dat ik mijn ouders en omgeving er ondertussen ook van heb kunnen overtuigen dat ik verantwoord met het spelletje bezig ben en dat poker voor mij een verantwoorde hobby en eigenlijk de ideale bijbaan is.

In de volgende post zal ik mijn huidige doelstellingen en voortgang toelichten.
Poker ... Bier ... maar waarom gaat dat samen nou steeds fout?

NLH 6max coaching aangeboden!

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Straight Flush
Straight Flush
26 augustus 2009 17:24 h
Doelstellingen & Resultaten

Resultaten Augustus:
Begin augustus kwam ik terug van vakantie. Mijn planning was om flink aan mijn spel te werken. Veel lezen, filmpjes kijken en flink grinden. Dat is niet echt gelukt. Ik ben meer tijd bezig geweest met andere dingen en ik kon niet veel concentratie opbrengen in het begin van de maand om te grinden. Wel heb ik mijn nieuwe setup in gebruik genomen en speel ik nu 8 ipv 6 tafels (er is nog schermruimte over :P). Ik ben begonnen met wat NL200 en NL400 te spelen. Het liep in het begin niet echt lekker, vrij veel swings nog, verlies op de NL400 en ik heb een leuk bedrag uitgecashed. Ik hou het even bij de NL200 nu. De laatste paar dagen loopt het wel lekker. Ik krijg weer de juiste instelling om sessies van 2-3 uur geconcentreerd te grinden en daarnaast aan mijn spel te werken. De NL200 loopt prima. De komende dagen kan ik nog een paar sessies spelen en zo als het er nu naar uitziet blijft er toch een redelijke winst over in augustus. Misschien dat ik aan het einde van de maand nog wel een grafiekje post.

Doelstellingen September:
De vakantie is weer voorbij en maandag beginnen mijn colleges weer. Mijn doelstellingen voor September zullen hier dan ook alles mee te maken hebben. Mijn hoofddoel is om een goed ritme te pakken te krijgen met mijn studie. Dat zal nodig zijn ook, ik doe ondertussen al lang genoeg over mijn studie . Afleiding genoeg namelijk: Ik heb een jaar fulltime bestuur gedaan van een studievereniging, nog een jaar parttime bestuur van een sportvereniging, ik heb de nodige hobbies en als de “sociale plicht” :P roept, voldoe ik hier ook erg gemakkelijk aan .

Studeren dus, moet het worden en daarbij een goed ritme zien te pakken. De uitdaging wordt om poker daar een goede, verantwoorde, plek bij te geven. De IB groep is immers ook niet achterlijk, en draait na een aantal jaren de geldkraan dicht. Als ik straks mijn laaste maand geleend heb, zal ik alternatieven moeten hebben. Ik heb momenteel een zeer relaxed bijbaantje bij een helpdesk op de universiteit (vandaar mijn uitgebreide inleiding ) waar ik mijn vaste lasten wel mee kan dragen. Maarja, de moderne mens heeft zo zijn hobbies, dus wat extra bijverdiensten zijn wel wenselijk. Ik hoop (en denk!) dat poker voor mij die bijverdienste kan zijn.

Mijn concrete doelstellingen voor september zijn dan:

1. Een goed ritme krijgen met mijn studie. Een goed ritme is ook ZEKER belangrijk bij mijn pokerspel heb ik gemerkt. Als ik niet geconcentreerd speel of niet fit ben maak ik dure en onnodige fouten.
2. Regelmatig een sessie van 2-3 uur spelen. Iedere dag zal niet lukken, maar ik wil komende maand toch minimaal 30K handen spelen, hopelijk meer.
3. $1.5k uitcashen (duiken is een dure hobby ) en als mijn bankroll dan weer boven de 40 BI uitkomt weer NL400 gaan spelen.
4. Naast het poker ook genoeg tijd besteden aan het analyseren van gespeelde handen, lezen van theorie en bekijken van filmpjes.
5. Overstappen van PT3 naar HM. Ik geloof dat HM toch iets meer te bieden heeft als je je spel en je tegenstanders dieper wilt analyseren. Daarnaast heeft PT3 bij mij iets de vaak de neiging om vast te lopen. Dat gebeurt me nu meerdere keren per sessie. Alle tafels hangen dan ook tijdelijk vast. Ik heb HM al voor de vakantie aangeschaft maar ik heb nog niet de tijd genomen om me te gewennen eraan.
6. Tot slot: meer tijd steken in poker in plaats van jullie vervelen met veel te lange verhalen .

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Four of a Kind
Four of a Kind
26 augustus 2009 17:45 h
Ik vind het een erg mooie intro en het laat goed zien dat er voor ieder van ons hoop is om hoger te spelen dan je nu wellicht voor mogelijk houdt. Niet alleen spelen, maar ook leren en je spel analyseren is erg belangrijk.

Veel succes met het halen van je doelstellingen en ik hou je topic in de gaten.
Full House
Full House
26 augustus 2009 17:54 h
Zeer mooi verhaal Rene, ik zal zelf ook achteraf nog een inleiding schrijven.

Je bedankt in je stuk andere pokertippers voor de tips etc. maar ik denk dat ondergetekende, en andere ook denk ik, zeer veel hebben aan jou comments op de handen. Hier heb ik veel van geleerd en eindelijk kan ik langzaam doorgroeien van de NL20 naar de NL50.
Royal Flush
Royal Flush
26 augustus 2009 17:56 h
Ik vind het altijd zeer interessant om te lezen hoe mensen zijn begonnen. Dus je hoeft je niet te verontschuldigen . Tis een goede tip voor mijn topic!
Interview met MetalEd
(before I took an arrow to the knee)
Flush
Flush
26 augustus 2009 19:35 h
Het is zeker lang geworden

Ik heb nu geen tijd maar ik ben wel benieuwd naar je verhaal
"You can't lead a horse to water, but a donkey will follow you all the way to the river"
Royal Flush
Royal Flush
26 augustus 2009 19:59 h
haha dit wilde ik ook eerst doen maar toch nog van af gezien omdat het te lang werd, wel leuk verhaal overigens. ^O^
Straight Flush
Straight Flush
26 augustus 2009 21:13 h
Ok, ik heb mijn stuk"je" Doelstellingen & resultaten er ook bij staan nu. Het is wat uitgebreider geworden dan nr handen spelen op limiet Y, het is wat persoonlijker geworden........

Leuk om te horen dat jullie de moeite genomen hebben om die lap text te lezen, en het nog kunnen waarderen ook!

Punkkabouter posted
Zeer mooi verhaal Rene, ik zal zelf ook achteraf nog een inleiding schrijven.

Je bedankt in je stuk andere pokertippers voor de tips etc. maar ik denk dat ondergetekende, en andere ook denk ik, zeer veel hebben aan jou comments op de handen. Hier heb ik veel van geleerd en eindelijk kan ik langzaam doorgroeien van de NL20 naar de NL50.

Mooi om te horen dat mijn commentaar nuttig voor je is. Ik vind het zelf leuk om handen te bespreken, om mensen verder te helpen en ik ben zo zelf ook doorgegroeid. Wie weet, geef jij over een jaar, als midstaker, ook wel tips aan een beginnend visje

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Moderator
Moderator
26 augustus 2009 21:18 h
Leuk stuk René en prima vervolg ook.Je leert zo ook de mens achter de naam wat kennen.Voor een student,ben je idd vrij druk bezet
Succes met alle bezigheden. ^O^
Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
Flush
Flush
26 augustus 2009 22:59 h
Nice intro Rene ^O^
Interessant om te lezen hoe je jezelf hebt ontwikkeld als pokerspeler. Ik leer, net als jij in het begin, ook veel van de posts in de handdiscussies. Je legt alles zo helder uit.

Keep it going!
"You can't lead a horse to water, but a donkey will follow you all the way to the river"
Full House
Full House
26 augustus 2009 23:51 h
Helemaal mee eens. Ik leer ook veel van Rene's commentaar op de geposte handjes. Ik post eigenlijk zelf nooit handjes, zou ik misschien wel is moeten gaan doen .

About je stukje. Teveel tekst voor vnvd, morgen lees ik het door ^O^ .
Freerolls ^O^... Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan )
Moderator
Moderator
27 augustus 2009 00:00 h
Top verhaal Rene! En een voorbeel voor velen vind ik ^O^

Succes met het behalen van je doelstellingen en duik lekker die schatkistjes op
www.pokertips.nl
Straight Flush
Straight Flush
27 augustus 2009 04:07 h
Het grinden begint er langzaam weer in te komen. Vandaag weer ruim 3k handen gespeeld op de NL200. Het verliep wel enorm swingy. In het begin aardig wat verloren, paar beats gehad. Toen begon ik slecht te spelen en in no time stond ik 6 BI in de min . Tijd om te stoppen of om me te hervatten. Ik ging voor het laatste. Het verlies terug kunnen dringen tot -3 BI, filmpje gekeken, nog 2.5 uur gespeeld... eind van de dag toch +$200 winst :P.

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Straight Flush
Straight Flush
27 augustus 2009 12:18 h
Haha de dag goed afgesloten dan ^O^ ik heb net je lap(pen) tekst gelezen... leuk en duidelijk verhaal! Ik hoop dat je ik je voorbeeld kan volgen op het gebied van S&G's veel succes!
One Pair
One Pair
29 augustus 2009 02:06 h
Interessante intro hoor Succes met je doelstellingen ^O^
Moderator
Moderator
29 augustus 2009 02:11 h
Geeft een ieder van ons moed!
Ik heb altijd veel aan jouw commentaar, dus als het aan mij ligt lekker doorgaan zo! Ik wens je heel veel succes met het behalen van je pokerdoelen! En hé: Extra veel succes met je studie!
Poker Pro
Poker Pro
29 augustus 2009 22:45 h
Mooi verhaal Rene!

Ik ben erg benieuwd naar je voortgang, hou ons op de hoogte zou ik zeggen ^O^
Full House
Full House
30 augustus 2009 14:03 h
Je stukjes gelezen hoor, ziet er goed uit !! Je hebt het maar druk met allerlei zaken en school . Wat voor opleiding doe je eigelijk?

In ieder geval succes met poker maar niet te vergeten ook met school. Als je nou ff afstudeerd en een goede baan krijgt heb je dat poker niet meer nodig joh
Freerolls ^O^... Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan )
Straight Flush
Straight Flush
31 augustus 2009 01:59 h
Machello_ posted
Je stukjes gelezen hoor, ziet er goed uit !! Je hebt het maar druk met allerlei zaken en school . Wat voor opleiding doe je eigelijk?

Ik studeer elektrotechniek aan de TU eindhoven. Morgen beginnen de colleges weer...

Ik ben de afgelopen dagen weer niet aan spelen toe gekomen. Wel heb ik weer tijd gestoken in het kijken van filmpjes en een beetje theorie lezen. Ik ben bezig met HM draaiende te krijgen, ik wil toch overstappen van PT3. Ik wil nu ook eens flink extra aandacht steken in de hud, daar was ik tot nu toe te lam voor. Ik wil er een aantal extra stats in zetten die me zullen moeten helpen betere beslissingen te maken tegen de regs waar ik nu enkele duizenden handen van heb en waar het ook nuttig wordt wat meer stats te bekijken. Dat wordt tevens een mooi moment om weer eens mijn eigen stats door te spitten op zoek naar leaks.

Vanavond toch tijd gehad om wat te spelen. 1k handen gespeeld, iets minder dan 1 BI winst. Toch nog een paar slordige foutjes gemaakt. Dat is een ding dat er echt hard uit moet bij mij, minder onnodige fouten maken.

Tevens heb ik vandaag weer bevestigd dat ik geen toernooi speler ben. Speelde 2 VIP freerolls. De 25k met 160 deelnemers en de 10k met 300 deelnemers. Gratis geld want resp 150 en 200 man itm :P. Ik blijk toch echt geen toernooi speler te zijn. Ik vind ze toch wat te traag gaan, en als ik tegelijkertijd cash speel komt dat mijn spel bij beide niet ten goede.

Ik was al redelijk snel out in de 25k voor nog $70 door ongeinteresseerd spel. Toen stond ik niet zo hard meer te springen voor de 10k, alleen nr 8+ begon interessant te worden. Maar ik had toch een degelijke stack, dus besloten om maar lekker te rammen. Stond zowaar nog een hele tijd in de top 3, tot ik kort voor de ft een monsterpot verlies tegen de nr 2. Op de FT, met nog 9 man left pushed de button met ATo en ik snap met KK. Turn een A, helaas, out als 9e voor $125, net voor de moneyjumps :roos:. Toch weer balen anders zat ik met een ruim average stack. Denk dat ik het al met al toch dus lekker bij cashgamen houd voorlopig! Daar heb je tenminste gewoon een reload knop

Mijn filmpjes:
Rene op de NL400 deel 1
Rene op de NL400 deel 2
Rene op de NL200
Poker Pro
Poker Pro
31 augustus 2009 22:25 h
dat zijn fijne freerolls! van everest als je summit bent?

888poker bonus