Zoeken   
   FAQ   
   Laatste berichten   
23 mei 2012 13:40 h
Beginnersklasje

Royal Flush
Royal Flush
2 maart 2010 16:11 h
Hallo daar!
Ik zie dat er weer wat nieuwe spelers op het forum zijn gekomen en ik heb Peter meteen onder de loep genomen en die geef ik wat coaching. Dit beviel me wel en daarom start ik een beginnersklasje voor alle newbies :P

Dus iedereen die interesse heeft mag zich aanmelden en dan zal ik mn msn adres naar je toe sturen (of je PM't je eigen adres).

Voor wie is dit bedoelt:
Voor spelers die echt nog weinig van poker weten. Als je de onderstaande termen al snapt en kan toepassen is dit niks voor jou.

Onderwerpen die aan bod komen:
Welke handen zijn speelbaar?
Met wat, waar en hoeveel moet ik openen als ik aan het spelen ben.
bet sizes
Continuation bet
Correct push/fold spelen
Stelen van de blinds
Het spelen van drawing hands
En andere standaardzaken.

Wat kan je verwachten:
Msn gesprekken (met strategie)
Live volgen van kleine MTT's die ik speel (18 of 45 spelers) mbv Teamviewer.
En als je geluk hebt live coaching dat ik een keer met je mee kijk in een SnG/MTT

Overigens is alles SnG en MTT georiënteerd in cashgamen ben ik zelf geen ster

Wat kost het?
Helemaal niks! Mocht je ergens een grote prijs winnen dan zou ik natuurlijk wel een klein deeltje als fooi willen ontvangen
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Straight Flush
Straight Flush
2 maart 2010 16:14 h
Succes en ik hoop voor je dat dit lekker gaat lopen, aangezien je er lol in hebt !
Flush
Flush
2 maart 2010 16:22 h
Mag ik me hier ook voor aanmelden? ^O^
Ik kan zeker wat hulp gebruiken en heb de afgelopen maand wel gemerkt dat ik me volledig wil gaan richten op SnG/MTT, cashgames zijn niet echt aan mij besteed..

Probleempje is wel dat ik momenteel vrij weinig boeiends speel, omdat ik m'n eerste 50 dollar verloren ben, maar ik speel nu voornamelijk 10max SnG op Everest om gratis een roll op te bouwen en verder freerolls op verschillende sites.. Denk wel dat het m'n spel flink ten goede zal komen als ik aan zoiets als dit kan deelnemen!
Royal Flush
Royal Flush
2 maart 2010 17:02 h
Banana_1 posted
Ik kan zeker wat hulp gebruiken en heb de afgelopen maand wel gemerkt dat ik me volledig wil gaan richten op SnG/MTT, cashgames zijn niet echt aan mij besteed..

Probleempje is wel dat ik momenteel vrij weinig boeiends speel, omdat ik m'n eerste 50 dollar verloren ben, maar ik speel nu voornamelijk 10max SnG op Everest om gratis een roll op te bouwen en verder freerolls op verschillende sites.. Denk wel dat het m'n spel flink ten goede zal komen als ik aan zoiets als dit kan deelnemen!

tuurlijk iedereen is welkom Ik had in mn hoofd zitten om wat (grotere) groepsgesprekken op msn te hebben. Dan hoef ik dezelfde strategie niet 2-3-4 keer uit te gaan leggen maar slechts 1x.
If you are looking to make money from poker, you need to play for the long term and accept the short-term risks.
Straight Flush
Straight Flush
2 maart 2010 17:39 h
Heb je ook wat in petto voor de HUSNG spelers onder ons?
Hey, I know a fun game! It's called 'Don't keep doubling the f*cking shortstack, idiot!'

Grinding short handed sng's

Flush
Flush
2 maart 2010 18:06 h
Frenk-E posted
Banana_1 posted

tuurlijk iedereen is welkom Ik had in mn hoofd zitten om wat (grotere) groepsgesprekken op msn te hebben. Dan hoef ik dezelfde strategie niet 2-3-4 keer uit te gaan leggen maar slechts 1x.

Topidee! Ik doe graag mee!
Royal Flush
Royal Flush
2 maart 2010 18:31 h
Broodjkaas posted

bwn jij Zelf al beter in hoor

@frenk:
Leuk initatief
What are you going to do about it?
Interview Time2Cash
Royal Flush
Royal Flush
2 maart 2010 19:44 h
Broodjkaas posted

ik wou zeggen broodjkaas je bent al op hetzelfde niveau als ik en in cashgame en HU beter dus je zal iemand anders voor moeten zoeken :P
Straight Flush
Straight Flush
2 maart 2010 19:47 h
Frenk-E posted
Broodjkaas posted

ik wou zeggen broodjkaas je bent al op hetzelfde niveau als ik en in cashgame en HU beter dus je zal iemand anders voor moeten zoeken :P

Bonno? Of doet die alleen cashgame?
Royal Flush
Royal Flush
2 maart 2010 19:52 h
alle geinteresseerden mogen hun msn naar me toe sturen via de PM
Royal Flush
Royal Flush
2 maart 2010 22:35 h
050tommy posted
Frenk-E posted
Broodjkaas posted

Bonno? Of doet die alleen cashgame?

Bonno doet net alleen SnG en MTT volgens mij Dus vraag die maar.
Straight
Straight
3 maart 2010 10:22 h
Ey zeer tof Frenk, een klasje van beginners. Misschien kunnen we zelfs tegelijk op een vaste tijd gaan spelen, op Zondagmiddag ofzo. Dan spelen we goedkope SnG's, goedkope 45 man toernooien en kijken we hoe ver we komen !

Battle of the blinds:

http://www.youtube.com/watch?v=MNkJ1diTxOE&feature=related
Royal Flush
Royal Flush
3 maart 2010 11:55 h
PM gehad en toegevoegd:
Peter
Banana (toegevoegd op msn maar nog geen reactie van gehad)

Nog niet gehad:
Arshavin waar blijf je ^^
Moderator
Moderator
4 maart 2010 01:38 h
HU wil ik wel wat helpen.Wanneer je diepere interesse hebt,kan je altijd Bonno pm'en.Gooi anders maar een bericht in mijn pm.
Yellow is The Colour. GOGO

http://www.youtube.com/watch?v=CAME8GDRTfI
Straight
Straight
9 maart 2010 17:13 h
Even mijn complimenten voor Frenk-E, die ons vragen opstuurt en zelfs cijfers geeft voor onze antwoorden. We worden gedrilled! En heb niet 't gevoel dat het sektarisch is (of zou dat de truuk zijn )
Battle of the blinds:

Flush
Flush
9 maart 2010 17:25 h
Jeeeuj ik heb al 2 quizjes gehaald ^O^
Props naar Frenk-E inderdaad die ons zeer uitgebreid helpt!
Royal Flush
Royal Flush
10 maart 2010 20:22 h
thx all

Hier een handje waarbij je maar weer ziet dat je soms moet checken anders ga je eraan zoals villian.
PokerStars Game #40959933768: Tournament #251290812, $1.00+$0.20 USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2010/03/10 20:15:00 CET [2010/03/10 14:15:00 ET]
Table '251290812 2' 9-max Seat #8 is the button
Seat 2: tihoop (2000 in chips)
Seat 3: Frenk360 (1255 in chips)
Seat 4: MissEva1975 (1295 in chips)
Seat 5: markalmere (3080 in chips)
Seat 6: uofacats30 (1370 in chips)
Seat 8: daan.derks (1460 in chips)
Seat 9: fiestalino (1290 in chips)
fiestalino: posts small blind 15
tihoop: posts big blind 30
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Frenk360 [5s 5d]
Frenk360: calls 30
MissEva1975: folds
markalmere: folds
uofacats30: folds
daan.derks: folds
fiestalino: raises 120 to 150
tihoop: folds
Frenk360: calls 120
*** FLOP *** [8d 5h 8s]
fiestalino: bets 120
*** TURN *** [8d 5h 8s] [6c]
*** RIVER *** [8d 5h 8s 6c] [Kh]
fiestalino: bets 900 and is all-in
Frenk360: calls 865 and is all-in
Uncalled bet (35) returned to fiestalino
*** SHOW DOWN ***
fiestalino: shows [Ks Ah] (two pair, Kings and Eights)
Frenk360: shows [5s 5d] (a full house, Fives full of Eights)
Frenk360 collected 2540 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 2540 | Rake 0
Board [8d 5h 8s 6c Kh]
Seat 2: tihoop (big blind) folded before Flop
Seat 3: Frenk360 showed [5s 5d] and won (2540) with a full house, Fives full of Eights
Seat 4: MissEva1975 folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: markalmere folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: uofacats30 folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: daan.derks (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 9: fiestalino (small blind) showed [Ks Ah] and lost with two pair, Kings and Eights
Straight
Straight
10 maart 2010 22:49 h
Frenk-E posted
thx all

Hier een handje waarbij je maar weer ziet dat je soms moet checken anders ga je eraan zoals villian.
PokerStars Game #40959933768: Tournament #251290812, $1.00+$0.20 USD Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2010/03/10 20:15:00 CET [2010/03/10 14:15:00 ET]
Table '251290812 2' 9-max Seat #8 is the button
Seat 2: tihoop (2000 in chips)
Seat 3: Frenk360 (1255 in chips)
Seat 4: MissEva1975 (1295 in chips)
Seat 5: markalmere (3080 in chips)
Seat 6: uofacats30 (1370 in chips)
Seat 8: daan.derks (1460 in chips)
Seat 9: fiestalino (1290 in chips)
fiestalino: posts small blind 15
tihoop: posts big blind 30
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Frenk360 [5s 5d]
Frenk360: calls 30
MissEva1975: folds
markalmere: folds
uofacats30: folds
daan.derks: folds
fiestalino: raises 120 to 150
tihoop: folds
*** FLOP *** [8d 5h 8s]
*** TURN *** [8d 5h 8s] [6c]
*** RIVER *** [8d 5h 8s 6c] [Kh]
fiestalino: bets 900 and is all-in
Frenk360: calls 865 and is all-in
Uncalled bet (35) returned to fiestalino
*** SHOW DOWN ***
fiestalino: shows [Ks Ah] (two pair, Kings and Eights)
Frenk360: shows [5s 5d] (a full house, Fives full of Eights)
Frenk360 collected 2540 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 2540 | Rake 0
Board [8d 5h 8s 6c Kh]
Seat 2: tihoop (big blind) folded before Flop
Seat 3: Frenk360 showed [5s 5d] and won (2540) with a full house, Fives full of Eights
Seat 4: MissEva1975 folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: markalmere folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: uofacats30 folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: daan.derks (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 9: fiestalino (small blind) showed [Ks Ah] and lost with two pair, Kings and Eights

Hoe had checken je hieruit geholpen ? Dan had jij gebet, of ook gechecked toch ? Hmm. Hij verwacht een grote pot te pakken met zijn two pair, wat ik wel begrijp :P Het lijkt mij wel nl. Ik had 'm ook AI gejakkerd hier. Dus zo beschouwd miss. een van mijn grootste en domste fouten...maar ik moet wel even herkennen en inzien !

Als hij zag dat jij bette had ie 'm dan moeten neerleggen ? En als je checkde, had ie dan moeten betten op de turn ?

Edit : ik zie nu dat ie op de flop en turn niets hitte...dan had ik'm uiteraard ook anders gespeeld. Laten we stellen dat op de flop een K ligt.

Overigens bijnaam voor Frenk :

'' Bootcamp Frenk ''
Battle of the blinds:

Royal Flush
Royal Flush
12 maart 2010 10:53 h
Het is ERG onwaarschijnlijk dat ik die flop hit dus met zijn cbet is niks mis want meestal zal ik hier folden.(je kan ook nog verder denken dat ik weet dat hij weet dat ik bijna niet kan hitten etc etc Maar dit is 1$ en niet 100$ :P)
Echter ga ik mee! dus ik moet hier een 5-8 of straat draw hebben. De turn verandert eigenlijk niks voor een 5 of 8 maar ik kan mn straat hebben complete. Dus ik sta hier hoogstwaarschijnlijk op hem voor. Hier moet hij checken, als ik bet dan is hij HEEL waarschijnlijk verslagen door mij en kan hij folden. Als ik check dan ziet tie een gratis river waar hij hit. Daar moet hij betten want alleen mensen met een 8x verslaan hem (alle pockets zullen over het algemeen de turn betten).

het credo was: check turn, fold op mijn bet (dan heb ik een 5-8-straat-overpair)

Waar blijven de uitwerkingen van het huiswerk heren. Normaal is het binnen 1 dag af maar ik wacht al 26 uur op een reactie...:P
Flush
Flush
12 maart 2010 19:09 h
Frenk-E posted

Waar blijven de uitwerkingen van het huiswerk heren. Normaal is het binnen 1 dag af maar ik wacht al 26 uur op een reactie...:P

Lol, soms gaan tentamens voor op andere dingen
Maar ik verwacht dat ik je morgen en anders uiterlijk zondag wel kan beantwoorden

888poker bonus