Gisteren bij een cafe in de buurt een potje gespeeld met ~45 man. Hier had ik ook met PKVN gespeeld en het niveau was toen DRA-MA-TISCH. Nu wist ik dat er een toernooitje was en ik en runernick hadden wel zin om mee te doen. Omdat we wisten dat we zeker bij de beste 5% van het deelnemersveld zaten besloten we dat we allebei de helft van het prijzengeld over ons 2e zouden verdelen. Zo kilden we de variance een beetje en als we winst zouden maken (al was het maar 10 of 20 euro) dan zouden we met een big smile weg lopen.
Fase 1: (45 tot 18 man)
Zo gezegd zo gedaan. Ik zag 50% van PKVN opdagen en 50% onbekende gezichten. Ik zat aan tafel bij 1 dikke vis en verder onbekenden. Na een beetje rondbuurten kwam ik erachter dat ze allemaal online voor 1 of 2$ speelden en als mensen allin gingen noemden ze al meteen erbij hoeveel % kans ze hadden (wat ook klopte). Beetje een domper op de feestvreugde natuurlijk maar dat mocht de pret niet drukken. Ik kreeg of zooi of monsterlijke kaarten.
Zo dubbelde ik ongeveer nadat utg raised naar 3bb en 6 spelers callen waarna ik KK in de BB vind. Ik ga allin en krijg helaas geen callers maar door deze actie was ik ongeveer gedubbeld.
met blinds 75-150 (laatste level dat we konden rebuywen) ging een agressieve speler naar 3bb raisen. Ik vind 77 en besluit mn 2350 chips erin te gooien. De raiser callt met A6s (hmm zo goed was tie blijkbaar toch niet) en op de turn valt het aasje. Ik rebuy en heb terug 2500 chips. Nog voor de rebuy is afgelopen vind ik AK en Mr. Agressive besluit te raisen. Ik gooi nogmaals mn chips erin en de vis instacallt (vis had al 2x een 2 outer gewonnen en mocht niet klagen over zn geluk). Mr agressive callt alleen dus de kaarten gaan niet open. op de flop xxJ checken ze allebei en ik was met deze flop niet blij. Ik schatte de kans aardig groot dat 1 van de 2 toch een pocket zou hebben dus een A of K zou welkom zijn. De turn brengt een blank waar ze allebei snel op checken. De river is een K!
18-9 man:
Ik zat nog steeds een beetje met mn 11k te klooien en deze was nu niet zo heel veel meer waard. Geen actie op AA en ik stal zo af en toe de blinds (ik kreeg ook best leuke handjes). Ondertussen had ik een imago dat ik alleen maar AA/KK kreeg en verder niks speelde (mede dankzij enkele vissen die het bleven zeggen als ik ging raisen omdat ik ze 2x AAofKKhad laten zien). Zo kon ik nog wat meer stelen maar ik bleef rond de 15k hangen en de blinds waren ondertussen 1k-2k geworden. Toen schopte ik er 2 shorties uit door ze te domineren of een overpair te hebben en kwam ik op een mooie 30k. Blinds 1,5k-3k dus ik was nog steeds niet veilig. Iemand ging allin voor 20k en ik callde met AQ. helaas had hij AK en maakte ik geen suckout. 10k en de bb was 3k...
Aan de andere tafel zat echter (vis van 1e tafel) een speler met minder chips dan ik! Zo foldde ik wat marginale kaarten en keek ik met een schuin oog of hij eruit ging. Hij won echter met 2 waardeloze kaarten een 4-way allin door 2 paar te hitten en toen was ik weer aan de beurt om wat te doen. Op de bb krijg ik QJ en één van de tighste speelsters zet me allin vanaf de button. de BB was 4k en ik had 6k behind dus ik kon onmogelijk folden.
QJvsJK (awww)
Flop: Kxx (tsja nu word het lastig)
Turn: T (yes! de beste kaart die kon komen. 8 outs!)
river: 9 (HOPPAAAAAAA!)
ongeveer 6bb en ik was terug in de race. De vis ging even later allin met 88 en kreeg een call van een bigstack met AQ. Iedereen daar kijken natuurlijk en op de river viel 1 van de 6 kaarten die ik graag wilde zien een Q
8 man aan de FT:
Hoewel de 8e plaats slechts 50E was en wij samen al 60E hadden ingezet was de avond toch al redelijk geslaagd omdat ik niet bubblede
UTG raised naar 2bb. Hij had echter nog geen enkele hand preflop geraised. Limpen deed hij redelijk vaak maar raisen nog nooit. Daarop besluit UTG+1 allin te gaan voor ~8bb. Zelf heb ik ~14bb en UTG+1 had me covered. Ik bekijk mn hand en zie daar AKs. UTG+1 zie ik hier nooit bluffen hij was redelijk nitty (behalve dat hij te veel limpte) dus ik zette hem op AQ+ en TT+. UTG+2 ging allin en ondanks dat hij niet bijster slim was moest hij toch wel opmerken dat UTG1 nog niks had geraised. Zn allin kwam ook redelijk snel en zelfverzekerd over. Ik zette hem op JJ+ en misschien een AK. Naja tegen deze 2 ranges doet mn AKs het niet bijster goed dus kon ik kiezen tegen UTG1 allin te gaan of te folden. Na even denken (ga ik echt AKs folden tegen 2 domme spelers?) besloot ik deze hand te folden. De toeschouwers vroegen aan me waarom ik zo lang moest nadenken omdat je hier een goede kaart nodig had om te callen en anders makkelijk kon folden. Ik zei tegen ze dat ik mn hand zou vertellen nadat de kaarten open zouden gaan (verkapte hint naar UTG1 dat hij wel allin moest gaan). utg1 callt en draait AK open, utg2 draait zn QQ open. Ik vertel dat ik AK foldde en alle toeschouwers vertelden me dat ik slecht was en dat ze preflop AK NOOIT folden.(volgens mij kon ik geen groter NIT-imago opbouwen) ^^ Helaas won QQ en zaten we nog steeds met 4. Ietsje later ging hij weer allin en ik callde met AQ. De CL besloot ook te callen! De flop bracht een (waardeloze) 678 rainbow waar ik (uit)checkte. Begon de CL daar te betten! Ik vond dit uiteraard totaal niet cool en ik zag de CL dit best doen zonder gehit te hebben. Ik mompelde nog "dit slaat echt nergens op" en met flink veel tegenzin foldde ik mn AQ. de CL draaide een mooie 79 om en de allin JK (godver de godver). De turn bracht een 9 en de river een nette T zodat JK won met zn straat. Ik schudde mn hoofd en keek de CL vuil aan. Om het even in te wrijven (mss zou tie het de volgende keer uit zn hoofd laten om te gaan betten) zei ik dat als hij niet had gebet we nu een speler minder hadden. Een toeschouwer vraagt wat ik dan had en ik vertel met een stalen blik dat ik een flush had gehad met AQs (er lagen 3 klaveren) deze had ik niet maar de shortie bedankte de CL toch even dat hij had gebet. De CL keek echter onverschillig maar die andere 2 hadden nu wel door dat ze niet moesten betten in zo'n situatie. Even later vloog de shortie er toch uit en met 3 man stelde ik voor om een deal te maken (met zn 4e had ik dat al voorgesteld maar de CL wilde niet). De prijzen 1-2-3 waren samen goed voor 450-250-150E. De CL zei nog steeds dat hij absoluut niet wilde dealen (ik kreeg hem met uitleg van het ICM ook niet aan zn verstand dat hij meer geld zou krijgen dan ik en die andere als we zouden dealen). En zo gingen we spelen voor 100E extra. Ik had zelf de 2e stack en kon redelijk makkelijk van nummer 3 en de CL stealen door mn imago. (omstanders riepen als cynisch "heb je alweer AA?" waar ik op dat moment voor de verandering een keer AQ had en deze mooi kon laten zien. Nummer 3 verloor een flipje van de CL die redelijk onverschillig geworden was en met 2 ***kaarten had gecalld maar toevallig (en gelukkig voor mij) had gehit.
HU:
Na goed tellen bleek ik ongeveer 70k te spelen en de bb was 10k. de CL speelde een berg meer en later bleek dat tie ongeveer 230k moest hebben. Hij foldde elke sb en ik ging preflop allin met Ax en Kx en de rest foldde ik. Zo kwam ik redelijk snel naar 110k waarna we A6vsA2 allin gingen. Er kwam een 6 maar op de river lag er ook een paar 7's en zo splitte we de pot. Even later gingen we weer allin maar ik kon helaas alleen 23s laten zien tegen zijn A4s (zelfde suit zelfs). De flop bracht me een 2 en 3. de turn een A. Hij had allerlei outs om te winnen maar deze viel niet op de river. Toen speelden we ongeveer gelijke stacks en begon het echt leuk te worden
ATvs8T!
De flop bracht helaas een 8 en ik luckboxte er helaas niks bij. Ik was blij met mn 250 (ipv bubbleboy) en vond het niet heel erg dat ik de laatste hand verloor aangezien ik een RRmaakte op de bubble en HU met 23 al van A4 had gewonnen.
En zo werd ik 2e voor 250E die ik met Runernick deel.